Web Analytics Made Easy - Statcounter

حداقل دستمزد کارگران در سال آینده یک میلیون و 522 هزار تومان تعیین شد. آفتاب‌‌نیوز :  نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی 8 ساعته که از عصر امروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک میلون و 114 هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و 522 هزار تومان در سال 98 گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این گزارش سال گذشته، در آخرین ساعات کاری سال در پایان ماراتنی طولانی حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار برای سال ۹۷ تصویب شد و  حداقل حقوق کارگران یک میلیون و 114 هزار و 140 تومان) تعیین شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۸۴ هزار تومان افزایش یافته بود.
بر پایه مصوبه شورای عالی کار سال قبل حداقل دستمزد کارگران ۱۹.۸ درصد افزایش یافت؛ رقمی که برای سایر سطوح ۱۲ درصد به علاوه ۲۴ هزار ۱۸۸ ریال مورد تصویب شورای عالی کار قرار گرفت.
منبع: فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دستمزد کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حداقل افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید ۳۰ درصد باشد

نماینده مردم فراشبند در مجلس تاکید کرد: حقوق کارگران باید در سال آینده حداقل ۳۰ درصد افزایش پیدا کند و البته کارفرمایان هم باید نظرات خود را در این بخش ارائه دهند. - اخبار سیاسی -

محمدمهدی فروردین نماینده مردم فراشبند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به تعیین حقوق و دستمزد کارگری برای سال آینده، اظهار داشت: در زمینه تعیین حقوق کارگری از دولتمردان گلایه های زیادی داریم. دولتمردان و مسئولین وزارت رفاه باید در زمینه تعیین حقوق و دستمزد کارگری مقداری فعال تر باشند.

رویکرد تبعیض آمیز مسئولان در خصوص افزایش حقوق کارگران/ چرا به افزایش حداقل بگیران دولتی استناد نمی‌کنید؟

وی با بیان اینکه کارگران در شرایط سختی به سر می برند، تاکید کرد: البته بنده نگرانی این بحث را دارم که مسئولین بخواهند در زمینه تعیین حقوق کارگری تصمیماتی را اتخاذ کنند که کارفرماها نیز دچار ورشکستگی شوند؛ بنابراین باید تصمیمی با لحاظ همه جوانب اتخاذ شود.

نماینده مردم فراشبند در مجلس با بیان اینکه باید در تعیین حقوق و دستمزد کارگری در کشور دقت لازم صورت گیرد، بیان کرد: با توجه به اینکه در شرایط اقتصادی خوبی قرار نداریم و نوسانات دلار و سکه ادامه دار شده است، باید به سرعت در زمینه حقوق و دستمزد کارگری تصمیماتی اتخاذ شود که هم  باعث اخراج کارگران به دست کارفرمایان نشود و هم  کارگران از وضعیت اقتصادی شکل گرفته بیرون بیایند.

فروردین تاکید کرد: حقوق کارگران باید در سال آینده حداقل 30 درصد افزایش پیدا کند و البته کارفرمایان هم باید نظرات خود را در این بخش ارائه دهند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • فوری:بالاخره حداقل دستمزد تصویب شد/جزییات را اینجا ببینید
  • تعیین افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری: کمی بیشتر از 11 میلیون تومان!
  • تعیین حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری
  • تعیین افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران بدون امضای نمایندگان کارگری
  • تعیین دستمزد کارگران در آخرین ساعت‌های سال
  • خبر مهم وزیر کار درباره دستمزد کارگران/ این رقم به فیش حقوقی کارگران اضافه می‌شود
  • افزوده شدن حق عائله مندی به فیش حقوقی کارگران
  • حداقل افزایش حقوق کارگران در سال آینده باید ۳۰ درصد باشد
  • تجمع دانشجویان در حمایت از تعیین حداقل حقوق عادلانه برای کارگران +تصاویر
  • آغاز جلسه شورای عالی کار/ امروز رقم دستمزد سال آینده نهایی می‌شود؟!