Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@22:17:47 GMT

افزایش تقاضا برای اوراق قرضه

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۱۶۸

سهام آسیایی در معاملات امروز با امید به این که فدرال‌رزرو در اجلاس سیاست‌گذاری این هفته خود نرخ بهره را افزایش ندهد، رشد کرد و تقاضا برای اوراق قرضه بالا رفت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، روز دوشنبه، با امید به اینکه فدرال‌رزرو در اجلاس سیاست‌گذاری این هفته خود نرخ بهره را افزایش ندهد، سهام آسیایی رشد کرد و تقاضا برای اوراق قرضه بالا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داده‌ها نشان می‌دهد که شاخص‌های سهام اروپا، معاملات امروز خود را با رشد آغاز کرده‌اند؛ داکس آلمان و کاک فرانسه ۰.۱۵ درصد رشد کردند، درحالی‌که فوتسی انگلیس ۰.۵۹ درصد بالا آمد. شاخص استاکس ۶۰۰ اروپا هم ۰.۲۴ درصد رشد کرد.

نیکی ژاپن ۰.۶۲ درصد رشد کرد و گسترده‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی، در خارج از ژاپن ۰.۶ درصد بالا آمد.

در بازارهای چین، کامپوزیت شانگهای و سی‌اس‌آی ۳۰۰ به ترتیب، ۲.۴۷ درصد و۱.۶ درصد جهش کردند. شاخص هنگ‌کنگ هم ۱.۳۷ درصد به ارزش خود افزود.

کوسپی کره‌جنوبی ۰.۱۶ درصد رشد کرد، درحالی‌که ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۲۵ درصد بالا آمد.

اِی‌مینی اس‌اندپی ۵۰۰ و داوجونز، هردو ۰.۵ درصد در ساعات آسیایی رشد کردند.

طبق آن‌چه به گوش می‌رسد در جلسه این هفته فدرال‌رزرو، بانک مرکزی آمریکا پیش‌بینی خود از نرخ بهره را کاهش خواهد داد و اعلام خواهد کرد که امسال نرخ بهره مقدار کمی افزایش میابد و یا اصلاً بالا نخواهد رفت.

همچنین انتظار می‌رود جزئیات بیشتری در مورد توقف برنامه کاهش دارایی‌های اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا، که در حال حاضر ۳.۸ تریلیون دلار برآورد می‌شود، منتشر شود.

در بازار ارز، شاخص دلار که هفته گذشته ۰.۷ درصد از ارزش خود را از دست داده بود، امروز در نرخ ۹۶.۴۹۸ واحد ثابت ماند.

یورو که نسبت به افت‌های اخیر خود بهبود یافته، در نرخ ۱.۱۳۳۳ دلار باقی ماند و پوند انگلیس هم در نرخ ۱.۳۲۸۹ دلار، بدون تغییر بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: سهام آسیایی اوراق قرضه فدرال رزرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، در هفته منتهی به ۵ اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۱ درصد رسید.

بیشتر بخوانید: سقف برداشت از حساب‌های بانکی چقدر شد؟

این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به ۲۹ فروردین ماه. نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با ۴ صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۵۲ درصد رسید.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به ۲۲ فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به ۲۳.۴۸ درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری ۲۳.۶۲ درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش ۴ صدم درصدی همراه شد و به ۲۳.۵۸ درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال ۱۴۰۲ به ۲۳.۶۶ درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر ۱۴۰۲ ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به ۵ مهرماه سال ۱۴۰۲ با رکوردشکنی ۱۰ سال به ۲۳.۸۰ درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به ۲۳.۷۱ درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228396 برچسب‌ها بانک مرکزی ایران

دیگر خبرها

  • نرخ بهره بین بانکی به این عدد رسید/ جزییات
  • کاهش جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • کاهش بسیار جزئی نرخ بهره بین بانکی در هفته اول اردیبهشت
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • افت شاخص عملکرد محیط‌زیست نسبت به سال‌های گذشته/ دفن تنها ۶/۶۹ درصد پسماند‌ها در سطح دنیا
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • فردا؛ احتمال افزایش شاخص کل بیشتر از کاهش
  • قیمت نفت اندکی بالا رفت