Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@00:11:54 GMT

افزایش وسعت دریاچه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۲۰۱

مدیردفتر منطقه‌ای ستاد احیا در آذربایجان‌شرقی از افزایش ۲۷۴ کیلومتری وسعت دریاچه ارومیه خبر داد و گفت: حجم آب موجود در دریاچه، ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون متر مکعب است که افزایش ۵۶۰ میلیون متر مکعب را شاهد هستیم.

به گزارش فارس خلیل ساعی امشب در بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: تراز دریاچه ارومیه ۱۲۷۰,۹۲ است که سال گذشته ۱۲۷۰,۶۸ بود که اکنون نسبت به سال گذشته، ۲۴ سانتی متر افزایش یافته است وسعت دریاچه ۲۴۸۲ کیلومتر مربع که ۲۷۴ افزایش یافته است اما حجم آب موجود در دریاچه، ۲ میلیارد و ۴۲۰ میلیون متر مکعب است که افزایش ۵۶۰ میلیون متر مکعب را شاهد هستیم البته بارندگی‌ها بسیار خوب بود که با اقداماتی، آب‌ها سمت دریاچه هدایت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیردفتر منطقه‌ای ستاد احیا در استان، خاطرنشان کرد : ضمن وجود بارش‌ها در سال‌های گذشته، دریاچه ارومیه تا به حال به این تراز نرسیده بود که امسال تراز دریاچه بالاترین تراز را نشان می‌دهد و امید است با بارش‌های بهاری نیز تراز دریاچه افزایش یابد که اگر تراز دریاچه به۱۲۷۱,۱۵ برسد قدری از دغدغه برای دریاچه ارومیه کاسته می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث اعتبارات از سال ۹۳ تا ۹۶، اعتبارات مطرح شده از سوی ستاد احیا، ۷۲۴ میلیارد تومان بوده که ۳۰۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است گفته می‌شود که به طور میانگبن، ۴۲ درصد تخصیص اعتبار صورت گرفته است باید گفت تمام دستگاه‌ها با وجود کمبود اعتبارات هم‌چنان به پروژه‌های خود ادامه داده‌اند.

ساعی افزود: در سال ۹۷ که قرار بر این بود که ۵۰۰ میلیارد تومان در اختیار سه استان قرار گرفته شود ۱۴۵ میلیارد تومان در اختیار استان آذربایجان شرقی قرار داده شد که یک میلیارد تومان آن در اختیار بحث‌های فرهنگی _اجتماعی، ۲۳ میلیارد تومان در اختیار آب منطقه‌ای و ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برای جهادکشاورزی و برای شرکت آب و فاضلاب ۱۰۱ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی با اشاره بر پتانسیل آبی موجود در استان آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در استان ما، ۳۹۳ میلیارد متر مکعب آب، حقابه دریاچه ارومیه در قبال دو میلیارد و ۵۷۸ میلیون متر مکعب که حقابه دریاچه است، ۳۹۳ میلیون متر مکعب حقابه، نصیب استان آذربایجان‌شرقی است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: جامعه دریاچه ارومیه آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز مهاباد، جواد شاشانی گفت: فعالیت صیادی در دریاچه سد مهاباد از اول مهر ماه سال قبل آغاز شده بود و در این مدت اعضای تعاونی توانستند بیش از ۴۰ تُن انواع ماهی بویژه گونه سوف را صید کنند.

او افزود: هم اکنون  صید ماهی در دریاچه سد مهاباد با توجه به شروع فصل تخم‌ریزی ماهی‌ها، متوقف شده است.

مدیرعامل تعاونی صید و صیادی مهاباد اضافه کرد: در سال‌های گذشته به دلیل رهاسازی گونه سوف که از سایر گونه‌های بومی تغذیه می‌کند، اکوسیستم دریاچه سد را تغییر کرده  لذا امسال همزمان با صید ماهی در این سد، طرح مبارزه با گونه سوف نیز اجرا شد.

شاشانی تصریح کرد: به دلیل عدم رهاسازی بچه‌ماهی در سد مهاباد، میزان صید ماهی از سد کاهش یافته است در حالیکه سال‌های گذشته سالیانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تُن ماهی توسط اعضای تعاونی صید و صیادی مهاباد برداشت می‌شد.

او ادامه داد: در تعاونی صید و صیادی مهاباد ۴۱ نفر به طور مستقیم و ۲۰۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم اشتغال دارند.

 

 

 

دیگر خبرها

  • تذکر رئیس قوه قضائیه درباره پرهیز از صدور قرار تامین منتهی به بازداشت (فیلم)
  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • افزایش ۱۵ درصدی صید ماهی از دریاچه سد مهاباد
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه
  • تصاویر زیبا و چشم‌نواز از حال خوب دریاچه ارومیه + عکس
  • ۷۵ درصد از حجم مخازن سدهای خراسان شمالی خالی است
  • کاری از سوی دولت برای دریاچه ارومیه صورت نگرفته/ با دو میلیارد متر مکعب آب هم می‌شود در دریاچه قایق‌سواری کرد/ پایان تابستان معلوم می‌شود
  • سلاجقه: امیدواریم روند بهبود دریاچه ارومیه مستمر باشد
  • سلاجقه: وضعیت دریاچه ارومیه مناسب است
  • آخرین وضعیت دریاچه ارومیه |‌ ویدئو