Web Analytics Made Easy - Statcounter

با کاهش رشد اقتصادی چین، نگرانی از گسترش بحران به شرکای بزرگ تجاری این کشور تشدید شده است.

به گزارش سی ان بی سی، به نظر می‌رسد کشورهایی که صادر کننده مواد خام مورد نیاز فعالیت کارخانه‌های چین هستند، بیش از سیر کشورها تحت تأثیر کند شدن نرخ رشد اقتصادی این کشور قرار گیرند که برای سه دهه، سریع‌ترین نرخ رشد اقتصادی در جهانمحسوب می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مؤسسه "کپیتال اکونومیکس" در گزارشی اعلام کرد دلار استرالیا و دلار نیوزلند، بیشترین آسیب را از کاهش رشد اقتصاد چین متحمل خواهند شد. چین نخستین شریک تجاری هر دو کشور است به گونه‌ای که یک سوم کل صادرات استرالیا و یک چهارم کل صادرات نیوزلند روانه این کشور می‌شود.

در گزارش این مؤسسه آمده است: انتظار داریم بیشترین آسیب ناشی از کاهش رشد متوجه دلار استرالیا و دلار نیوزلند باشد. دلار کانادا یکی دیگر از ارزهایی است که می‌تواند تحت فشار کاهش رشد اقتصادی چین قرار گیرد. جمال احمد، کارگزار معاملات ارزی در مؤسسه " اف ایکس تایم" گفت: در شرایطی که تقاضای واردات نفت چین به دلیل کند شدن نرخ رشد اقتصادی کاهش یابد، احتمالاً شاهد کاهش ارزش دلار کانادا و روبل روسیه خواهیم بود.

دلار کانادا و دلار نیوزلند، بدترین عملکرد را در بین ۱۰ ارز مهم جهانی در سال ۲۰۱۸ داشتند. احمد در همین رابطه افزود: تا زمان رسیدن به یک چشم‌انداز باثبات تر در اقتصاد جهانی، فشار بر این ارزها ادامه خواهد یافت.

مؤسسه کپیتال اکونومیکس به مقامات کشورهای هند، اندونزی و مالزی نیز هشدار داده است که کاهش شدید رشد اقتصادی چین ممکن است به کاهش ارزش روپیه و رینگت در بازارهای مالی جهانی و عقب نشینی آن‌ها در برابر ارزهای پرقدرت‌تر نظیر پوند، یورو و دلار شود.

لازم به ذکر است رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۸ به حدود شش درصد رسید که ضعیف‌ترین نرخ رشد این کشور در طول ۳۰ سال اخیر محسوب می‌شود. انتظار می‌رود تا زمانی که چین با معضل سرمایه‌گذاری و تقاضای داخلی ضعیف مقابله نکند، حتی رسیدن به توافق تجاری با آمریکا، مشکل اقتصاد این کشور برطرف نشود.

برخی از کارشناسان اقتصادی چین معتقدند دولت این کشور احتمالاً امسال با هدف کاهش فشار بر بنگاه‌های چینی و تقویت رشد، از بسته کاهش مالیاتی خود به ارزش دو تریلیون یوان رونمایی خواهد کرد و به دولت‌های محلی اجازه خواهد داد تا به منظور تأمین مالی پروژه‌های کلیدی، دو تریلیون یوان اوراق قرضه منتشر کنند.

اقتصادآنلاین

لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000D9V برچسب ها: قیمت ارز ، اقتصاد چین ، بازارنیوز

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: قیمت ارز اقتصاد چین بازارنیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود

به گزارش خبرنگار مهر یک ساعت تا بازگشایی بازار سهام باقی مانده است؛ دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز صعود کرد و موقعیت خود را در محدوده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را تثبیت کرد. نمادهای بوعلی، فملی و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

علاوه بر این برای سومین روز متوالی پول حقیقی‌ها به بازار وارد شد و نمادهای کاما، واعتبار، کیا، تنوین، نوری، صبا، خاهن، وبملت، خکاوه و فالوم بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

خبر خوب اینکه در مجموع سه روز اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است و نکته هشدار آمیز اینکه روند آن نزولی بوده و دیروز به ۴۲ میلیارد تومان کاهش یافت.

با این همه، مازاد تقاضا در معاملات دیروز سیگنال مثبتی برای معاملات سه‌شنبه است. ناظران معتقدند روند کلی بازار مثبت است اما دور از انتظار نیست که پس از چند روز صعود متوالی شاهد تعدیل و اصلاح نیز باشیم و طبعاً تعدیل به معنای شکل گیری روند ریزشی نیست.

کد خبر 6086012 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • کیهان: مذاکره با آمریکا به نفع آمریکا است نه ایران
  • بورس، امروز به کدام سمت حرکت می کند؛ ریزش یا ادامه صعود
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • قیمت طلای جهانی دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی / احتمال اصلاح نرخ دلار
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳