Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@22:17:12 GMT

اینستکس شفاف نیست

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۴۶۵

اینستکس شفاف نیست

نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: ساز‌و کار ویژه مالی بین اروپا و ایران «اینستکس» کانال مبادله نفت در برابر کالا است. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۷ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به ایجاد ساز‌وکار ویژه مالی بین ایران و اروپا موسوم به «اینستکس»، اظهار داشت: محدود کردن کشور به کانال مالی که اروپایی‌ها برای ما تعیین کرده‌اند با منافع ملی ما در تعارض است و در آینده پیامد‌های امنیتی خطرناکی برای ما خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«اینستکس» ابزاری برای کنترل درآمد‌های نفتی ایران از سوی اروپاست

وی با بیان اینکه بر اساس این ساز‌وکار، درآمدهای ناشی از فروش نفت ایران به اروپایی‌ها  در حساب «اینستکس» واریز می‌شود، افزود: طبق این سازو‌کار پول ناشی از فروش نفت ایران به کشور‌های اروپایی به بانک‌های آنها واریز و از این کشورها غذا و دارو وارد خواهیم کرد؛  که به عبارتی می‌توان گفت این سازوکار، مبادله نفت با کالا است.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تاکید بر اینکه این ساز‌وکار ویژه مالی شفافیت کافی را ندارد، افزود: کانال مالی مذکور یک سیستم کامل نیست و گشایش موقتی است که مشکلی را برای ایران حل نخواهد کرد.

علیرضابیگی با بیان اینکه اروپایی‌ها قابل اعتماد نیستند و در گذشته نیز به تعهدات خود عمل نکره‌اند، اظهار داشت: نباید به این وعده‌های پوچ اروپایی‌ها خوشبین باشیم و همواره مسیر پیشرفت را در داخل جست‌وجو کنیم.

انتهای‌پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس دهم

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس دهم نمایندگان مجلس مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع شفاف بایرلورکوزن: قیمت ویرتس حداقل 150 میلیون یورو است

بایرلورکوزن مشخصا بهترین بازیکن خودش را با قیمت ارزان به فروش نمی رساند. 

طرفداری | با درخشش مداوم و خیره کننده فلوریان ویرتس، بایرلورکوزنِ جذاب ژابی آلونسو برای اولین بار قهرمانی در بوندسلیگا را تجربه کرد. تیم فوق العاده آلونسو با نتیجه 5-0 مقابل وردربرمن به پیروزی رسید و این بازیکن 20 ساله که از روی نیمکت به زمین آمده بود، اولین هت‌تریک خود را در فوتبال حرفه‌ای به ثبت رساند.

ویرتس فصل فوق العاده ای را با لورکوزن پشت سر گذاشته، به طوری که در تمامی رقابت ها 17 گل به ثمر رسانده و 18 پاس گل داده است. بدیهی است که ارزش او در حال حاضر در بالاترین حد خود قرار دارد و باشگاه های متعددی در سراسر اروپا به دنبال جذب او در سال های آینده هستند. با این حال، لورکوزن تحت هیچ فشاری برای فروش او قرار ندارد و اگر باشگاهی بخواهد وارد مذاکره شود، باید مبلغ نجومی را پرداخت کند.

فرناندو کارو، مدیرعامل بایرلورکوزن در مصاحبه با رادیو مارکا گفت:

هیچکس غیرقابل فروش نیست، اما ویرتس قطعا با رقمی کمتر از 150 میلیون یورو جدا نخواهد شد.

 بارسلونا و رئال مادرید تنها باشگاه هایی هستند که در 12 تا 18 ماه گذشته به جذب ویرتس لینک شده اند. بعید است بارسلونا به این زودی بتواند رقم درخواستی لورکوزن را پرداخت کند، اما رئال مادرید ممکن است بتواند، به خصوص اگر آلونسو در سال 2025 یا 2026 سرمربی آنها شود.

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • عرضه شفاف فرآورده‌های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • واکنش مقامات اروپایی به حادثه امروز اصفهان
  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • فعلاً نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد
  • تیک‌تاک فقط ۲۴ ساعت برای شفاف‌سازی مهلت دارد!
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس: برخی خانواده‌ها، به دلیل نداشتن درآمد کافی برای دریافت خدمات سلامت مراجعه نمی‌کنند
  • مواجهه ۲.۴۲ درصدی خانواده‌های ایرانی با هزینه‌های سلامت/ راهکار‌های کاهش هزینه‌های کمرشکن سلامت در ایران
  • موضع شفاف بایرلورکوزن: قیمت ویرتس حداقل 150 میلیون یورو است
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴