Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کانون وکلای مرکز با تأکید بر اینکه جامعه وکالت به افزایش ظرفیت جذب وکیل معتقد است و باید همت بیشتری در این زمینه به خرج دهد، آخرین اخبار درباره ظرفیت آزمون وکالت سال ۹۸ و تکمیل ظرفیت سال ۹۷ را اعلام کرد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰ اجتماعی حقوقی و قضایی نظرات - اخبار اجتماعی -

عیسی امینی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری تسنیم با اشاره به اینکه چند ماه است خودش، رییس اسکودا و آقایان ثابت‌قدم و مالکی به صورت هفتگی و منظم در جلسات کمیسیون قضایی در مورد طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت حضور دارد، اظهار کرد: این طرح که بیشتر مواد اولیه آن مورد تأکید طراحان بود در کمیسیون مورد تأیید قرار نگرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به این نتیجه رسیده‌ است که ظرفیت و سنجش علمی باید وجود داشته باشد، افزود: نگرش جامعه وکالت نیز این است که باید در جذب همت بیشتری کرد و من می‌توانم این قول را به دوستان بدهم، تا زمانی که من مدیریت کانون مرکز را بر عهده دارم به ظرفیت جذب اضافه می‌شود و کم نمی‌شود.

امینی طرح جامع پذیرش و آموزش وکالت را بی‌اساس دانست و با بیان اینکه هدف از آن گرفتار کردن دادگستری و کانون وکلا به نابسامانی، چالش و درگیری است، گفت: هر چند که طراحان از 10 نفر که غالبا خارج از کمیسیون قضایی و نامطلع از پشت‌پرده‌ها هستند، امضا جمع کردند و به هیئت رئیسه هم بردند اما با توجه به جلسات زیادی که با نمایندگان محترم مجلس و کمیسیون داشتیم با اطمینان میگویم که این روش‌ها موفق نبوده است.

رییس کانون وکلای مرکز با تصریح بر اینکه خود جامعه وکالت به اضافه کردن آمار ظرفیت اعتقاد دارد، یادآور شد: رویه خود من هم همین بوده است؛ افزایش ظرفیت سال بعد را نمی‌توانم پیش‌بینی کنم اما نظر خودم این است که 1200 نفر امسال باید 10 درصد افزایش یابد همچنان که در سال 97 هم نسبت به سال 96 نزدیک به 10 درصد افزایش ظرفیت داشتیم.

امینی وجود مشکلات بیکاری، ضرورت‌های آموزشی و نظارتی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه در چنین شرایطی همت ما باید در جذب بیشتر باشد، گفت: ما به افزایش ظرفیت بی‌حساب و کتاب اعتقاد نداریم اما به تکمیل ظرفیت اعتقاد داریم که امسال هم مثل ادوار مختلف اعمال خواهد شد و کسانی که به هر دلیلی ثبت‌نام نکرده‌اند اگر تا پایان  اردیبهشت اقدام نکنند، به کمیسیون تعیین ظرفیت اعلام خواهیم کرد و تکمیل ظرفیت حسب رتبه‌ها و مطابق قانون هم برای سهمیه آزاد و هم ایثارگر اعمال خواهد شد.

دولت، مجلس و قوه قضائیه به دنبال گرفتن استقلال کانون وکلای دادگستری نیستند‌مدت کارآموزی در مرکز وکلای قوه قضائیه به 18 ماه افزایش یافتبیش از 40 درصد وکلا‌ بیکارند؛ نمی‌توان وکلا را به انحصار جذب متهم کردرئیس اتحادیه ‌کانون وکلای ‌ایران‌: با صدور پروانه وکالت برای افراد بازنشسته موافق نیستیمانتقاد رئیس کانون وکلای مرکز از جذب بازنشسته‌ها: سالی 1500 نفر بدون آزمون پروانه وکالت می‌گیرند

انتهای پیام/

R1397/P/S2,20/CT1 واژه های کاربردی مرتبط دادگستری استان تهران اتحادیه سراسری کانونهای وکلا کانون وکلا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دادگستری استان تهران کانون وکلا دادگستری استان تهران کانون وکلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از ایکوپرس؛ گروه صنعتی ایران‌خودرو به منظور افزایش ظرفیت تولید محصول پژو پارس و فراخوان متقاضیان طبق اولویت‌بندی سامانه یکپارچه، با برنامه‌ریزی و هماهنگی با شبکه تامین و قطعه‌سازان این خودرو، ظرفیت تولید روزانه خود را از ۴۰۰ دستگاه از ابتدای امسال، به تدریج به ۷۰۰ دستگاه در کم‌تر از دو ماه خواهد رساند.   این اقدام ایران خودرو پیرو تمدید مجوز تولید پارس از سوی سازمان ملی استاندارد برای بهار ۱۴۰۳ صورت گرفته است.   به این ترتیب با افزایش ظرفیت خطوط پژو پارس در پایگاه‌های تولیدی ایران‌خودرو، تولید این محصول طبق مجوز صادره با حداکثر ظرفیت تولیدی که تاکنون وجود داشته، ادامه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در دو ماه آینده
  • هدفگذاری افزایش تولید پژو پارس در ۲ ماه آینده
  • متکی: نباید در کمیسیون‌ها سرگرم رسیدن به ریاست باشیم
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • تکمیل ظرفیت واحد‌های بوم‌گردی مازندران تا ۲۴ فروردین
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • محدودیت سرعت دوچرخه‌ها در آمستردام با دستگاه‌های هوشمند
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس