Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@16:31:53 GMT

سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس رضوی آغاز به‌کار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۵۵۱

به گزارش فارس، سید رضا فاطمی‌امین شامگاه دوشنبه در نشست خبری مدیران اقتصادی آستان قدس رضوی که در موسسه فرهنگی قدس برگزار شد، گفت: آغاز فعالیت سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس رضوی گامی بزرگ و آغاز راهی بدون بازگشت است که امیدواریم به خوبی انجام شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه آیین نامه سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس رضوی به زودی ابلاغ میشود که طرح هایی در آن مطرح شده است، افزود: اطمینان بخشی یکی از اهداف راه اندازی این سامانه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: منشا همه منابع آستان قدس رضوی وقف و نذر و همچنین متعلق به همه مردم است و مردم باید از وضعیت مالی خبر داشته و بدانند در آستان قدس رضوی چه میگذرد.

فاطمی‌امین متذکر شد: سامانه شفافیت اقتصادی آستان قدس رضوی تحت وب و به نشانی reo.ir بوده و جزئیات اطلاعات مالی شرکت‌های آستان قدس رضوی و حتی بودجه سال 1398 در آن ارایه شده است، اقدامی که وظیفه ما و تاکید تولیت آستان قدس رضوی بوده و همچنین در سازمان اقتصادی رضوی و در واقع در مجموعه آستان قدس رضوی، چشم اندازی با عنوان «پیش رو، پیشران و الهام بخش در اقتصاد اسلامی» داریم که امیدوارم این حرکت به عنوان گامی بسیار مهم برای ارتقاء بهره وری، گزارش دهی و خدمت به مردم ثبت شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: از پنج سال گذشته اطلاعات همه شرکت‌ها شامل سود، زیان و سایر اطلاعات مرتبط با بحث‌های مالی شرکت‌ها را در سامانه قرار دادیم و حتی بودجه سال ۹۸ را که دیروز به تصویب رسید به تفکیک شرکت‌ها در سامانه گذاشته ایم.

فاطمی‌امین ادامه داد: همواره سوالات و ابهاماتی در مورد اموال آستان قدس رضوی مطرح بوده و این آستان مقدس بارها در زمینه پرداخت مالیات مورد سوال قرار گرفته است که در این راستا سامانه شفافیت اقتصادی علاوه بر وضعیت شرکتها، نحوه پرداخت مالیات آستان قدس رضوی را نیز مشخص می کند. 

وی گفت: راه‌اندازی این سامانه یکی از 600 پروژه‌ای بود که توسط تولیت آستان قدس رضوی برای سازمان اقتصادی رضوی تعریف شد و این سامانه به‌عنوان گام مهم در ارتقای بهره‌وری اقتصادی و گزارش‌دهی به مردم به‌شمار می‌رود.

قائم مقام تولیت استان قدس رضوی تاکید کرد: تبیین وضعیت املاک و اراضی آستان قدس رضوی نیز در مرحله بعدی قرار دارد.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند

علیرضا فخاری در نشست با مدیران مالیاتی استان تهران، با اشاره به اهمیت جایگاه مالیات در جامعه، آن را یکی از ارکان اجرای عدالت مالی در کشور دانست و اظهار کرد: در گذشته از مالیات به عنوان یک عنصر نامطلوب یاد می‌شد، در حالی که مالیات حامی اجرای عدالت اقتصادی در جامعه است.

فخاری بیان کرد: مالیات یکی از عوامل تولید عدالت در اقتصاد عام است و کمک می‌کند سطوح عدالت در درآمد هزینه‌ها بین اقشار مختلف جامعه تراز شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مالیات رشد حوزه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی را رقم می‌زند، بیان کرد: باید برای تبیین جایگاه واقعی مالیات در جامعه و تغییر ذهنیت‌ها در این حوزه تلاش مضاعف صورت بگیرد، چرا که اگر شخصی ببیند از مالیاتی که پرداخت می‌کند در حوزه‌های اجتماعی، درمانی و فرهنگی استفاده می‌شود و مسیر مالیاتی و هزینه کرد‌ها شفاف است، به پرداخت مالیات ترغیب می‌شود.

استاندار تهران بر ضرورت تشکیل فضای حکمرانی مالی به منظور پیشرفت اقتصادی کشور، تاکید کرد.

وی تبیین آثار عدم پرداخت مالیات در جامعه و ضرورت سهیم شدن مردم در مشارکت‌های اجتماعی را بسیار مهم دانست و افزود: بخشی از مشارکت‌ها در راستای شفاف سازی ایجاد و به سیستم مالی کشور کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مراسم استقبال از پرچم آستان قدس رضوی در مالزی
  • دسترسی به ۲۵۰ هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • دسترسی به 250 هزار منبع مطالعاتی در کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی
  • مبنای جشن‌های دهه کرامت باید «عارفاً بحقّها» باشد
  • اهدای قرآن ویژه فلسطین به هیئت آستان قدس رضوی در مالزی
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • مانع تراشی در مسیر شفافیت بازار مسکن
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • شفافیت در هزینه کرد‌ها مردم را به پرداخت مالیات ترغیب می‌کند