Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@15:02:08 GMT

قیمت نفت در بالاترین سطح ۴ ماهه بسته شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۵۷۸

قیمت نفت در بالاترین سطح ۴ ماهه بسته شد

با پایان معاملات روز دوشنبه، قیمت‌های نفت با چشم‌انداز تمدید توافق کاهش تولید اوپک تقویت شد و نشانه‌هایی از افت ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا، قیمت‌ها را تا رکوردهای ۴ ماهه بالا برد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، با ۳۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش در ۶۷.۵۴ دلار بسته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنچ‌مارک برنت نزدیک به رکورد ۶۸.۱۴ دلار خود که در روز پنج‌شنبه ثبت کرده بود باقی ماند.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، در ۵۹.۰۹ دلار بسته شد که ۵۷ سنت یا ۱ درصد نسبت به قیمت بسته شده روز جمعه جهش داشت. این بنچ‌مارک نفتی هم در معاملات امروز به رکود ۴ ساله ۵۹.۲۳ دلار دست یافت.

جیم ریتربوش، رئیس شرکت ریتربوش و شرکا، در یادداشتی نوشت: احتمال قله‌های جدیدی برای قیمت برنت وجود دارد، به ویژه با توجه به این‌که اوپک پلاس در اجلاس این هفته وزیران خود تأیید کردند پایبندی خود به کاهش تولیدات را ادامه خواهند داد.

اعضای کشورهای عضو اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم نفتی، که به عنوان اوپک پلاس شناخته می‌شوند، این هفته در باکوی آذربایجان دیدار کردند و در انتهای این دیدار تاکید کردند در ماه‌های آتی از میزان لازم کاهش تولید خود هم فراتر خواهند رفت.

این گروه اجلاس آوریل خود را کنسل کردند که این به معنای این است که تولیدکنندگان بزرگ نفتی تا اجلاس ماه جون با هم دیداری نخواهند داشت (و کاهش تولیدات پابرجا می‌ماند).

تاجران با استفاده از داده‌های شرکت اطلاعات بازار نفت، گن‌اسکیپ، گفتند میزان ذخایر کوشینگ آمریکا که محل تحویل نفت دابلیوتی‌آی است، ۱.۰۸ میلیون بشکه در هفته منتهی به جمعه افت کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قیمت نفت اوپک نفت خام آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار آسیا، تحت تاثیر افزایش ذخایر نفت در آمریکا و نشانه های عدم تغییر سیاست تولید اوپک پلاس، برای دومین روز متوالی کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت برای تحویل در ماه مه، ۷۴ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش یافت و به ۸۵ دلارو ۵۱ سنت در هر بشکه رسید. قرارداد تحویل مه روز پنج شنبه منقضی می شود و قرارداد تحویل ژوئن، ۶۸ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش داشت و به ۸۴ دلار و ۹۵ سنت رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در ماه مه، با ۶۴ سنت معادل ۰.۸ درصد کاهش، به ۸۰ دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه رسید.

قیمت نفت که هفته گذشته به بالاترین رکورد خود از اکتبر صعود کرده بود، از ابتدای هفته جاری تاکنون، عقب نشینی کرده و حدود ۳ درصد بالاتر از میانگین قیمت نهایی در هفته اول مارس، مانده است.

رونگ ئیپ، استراتژیست بازار در شرکت آی جی اظهار کرد: افزایش شدید ذخایر نفت آمریکا و انتظارات برای عدم تغییر سیاست تولید اوپک پلاس در نشست آتی این گروه، باعث تسریع سودگیری از افزایش اخیر قیمت نفت شد.

به گفته منابع بازار، آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ مارس، به میزان ۹.۳ میلیون بشکه افزایش پیدا کرده است. ذخایر سوختهای تقطیری هم ۵۳۱ هزار بشکه افزایش داشته، اما ذخایر بنزین، به میزان ۴.۴ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه اعلام می شود.

منابع آگاه به رویترز گفتند: اوپک پلاس نیازی نمی‌بیند در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران این گروه در هفته آینده، تغییری در سیاست جاری تولید نفت پیشنهاد شود.

اعضای اوپک پلاس جمعا تصمیم گرفتند تولید نفت خود را در سه ماهه جاری، ۲.۲ میلیون بشکه در روز محدود کنند. با این حال، بخش عمده این کاهش تولید از قبل به اجرا گذاشته شده بود و شامل کاهش تولید یک جانبه عربستان سعودی به میزان یک میلیون بشکه در روز بود.

بر اساس گزارش رویترز، به گفته منابع آگاه، دولت روسیه به شرکت‌ها دستور داده است تولید نفت را در سه ماهه دوم کاهش دهند تا مطابق با تعهدات مسکو در برابر اوپک پلاس، دستیابی به هدف تولید ۹ میلیون بشکه در روز تا پایان ژوئن، تضمین شود. تولید نفت روسیه در اواخر فوریه، ۹.۵ میلیون بشکه در روز بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت
  • طلای جهانی سر خم کرد
  • افزایش ذخایر آمریکا سد راه صعود نفت شد
  • کاهش ۱۰۰ هزار تومانی قیمت سکه در روز رشد بهای طلای جهانی
  • آخرین تحولات قیمت نفت
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۷ فروردین ۱۴۰۳
  • بسته 50 میلیارد دلاری برای نجات از بحران اقتصادی در مصر/ مصری ها برای تامین خوراک  مبارزه می کنند 
  • قیمت جهانی طلا از دلار جلو زد
  • ریزش قیمت طلا در راه است ؟