Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ریچارد هاس، رئیس اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا (CFR) اعلام کرد نفوذ ایالات متحده در خاورمیانه کاهش یافته و اکنون بازیگران منطقه‌ای نقش پررنگ‌تری در تحولات ایفا می‌کنند.

هاس در مصاحبه‌ای کوتاه با یان برمر، رئیس اندیشکده اوراسیا گروپ، در پاسخ به این سوال که آیا خاورمیانه پساآمریکایی در آینده نزدیک اجتناب‌ناپذیر است؟، گفت: «فکر می‌کنم همین الان هم تا حد زیادی در این وضعیت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از زمان پایان جنگ سرد، خاورمیانه سهم بیش از اندازه‌ای از انرژی ما را به خود جذب کرده و می‌توانید اینطور استدلال کنید که از لحاظ راهبردی عاقلانه است که این وضع را تا حد کاهش داده یا اصلاح کنیم. فکر می‌کنم درست است.»

وی افزود: «در عین حال، شاهد آن هستیم که یک خاورمیانه پساآمریکایی چه شکلی است. شما انواع و اقسام بازیگران منطقه‌ای را می‌بینید: سوری‌ها، ایرانی‌ها، سعودی‌ها، اسرائیلی‌ها و همه این‌ها دارند امور را به دست خود می‌گیرند و روس‌ها هم دارند کار خودشان را می‌کنند.»

این دیپلمات سابق آمریکایی حملات رژیم صهیونیستی به سوریه را جنگی خفیف میان اسرائیل و ایران توصیف کرد و در ادامه در مورد وضعیت حضور آمریکا در غرب آسیا، گفت: «ما هنوز [از این منطقه]خارج نشده‌ایم. پساآمریکایی به این معنی نیست که ما خارج شده‌ایم، بلکه به این معنی قیاس با آن چیزی است که که ما ۲۵، ۳۰ پیش بودیم، یعنی زمانی که صدام به کویت حمله کرد.»

هاس دفاع آمریکا از کویت در برابر عراق، تشکیل ائتلافی بین‌المللی علیه عراق و برگزاری کنفرانس صلح مادرید میان رژیم صهیونیستی و اعراب را یادآور شد و گفت آن [دوره] آمریکایی بود.

وی در پایان گفت: «آمریکا هنوز در غرب آسیا منافعی مانند مبارزه با تروریسم، جلوگیری از اشاعه تسلیحات اتمی، حمایت از تل‌آویو و جلوگیری از سرازیر شدن سیل پناهجویان به اروپا دارد، با این حال انرژی مستقیم ما به میزان قابل توجهی کمتر [از گذشته] است.»

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا آسیا تروریسم خاورمیانه سوریه عربستان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد

به گزارش فارس به نقل از رویترز، مجلس سنای ایالات متحده اواخر روز سه شنبه به لایحه‌ای رأی داد که بر اساس آن مالک چینی این شرکت، بایت دنس، باید دارایی‌های برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف حدود 9 ماه واگذار کند، در غیر این صورت با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

این اقدام که روز شنبه توسط مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد، ناشی از نگرانی‌ها در مورد دسترسی چین به داده‌های آمریکایی‌ها است.اکنون این لایحه به موافقت رئیس جمهور آمریکا نیاز دارد و بایدن قبلا گفته است که آن را امضا خواهد کرد.

سناتور مارکو روبیو، جمهوری خواه ارشد کمیته اطلاعاتی، گفت: سال‌ها به چین اجازه داده‌ایم یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها در آمریکا را کنترل کند.»

تیک‌تاک که می‌گوید داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد و نخواهدگذاشت، استدلال کرده که این قانون ممنوعیتی است که حقوق آزادی بیان کاربران ایالات متحده را نقض می‌کند.

تیک‌تاک روز شنبه به کارکنان خود گفت: ما به مبارزه ادامه خواهیم داد، زیرا این قانون نقض آشکار حقوق 170 میلیون آمریکایی عضو تیک‌تاک تحت قانون متمم اول است. مجلس سنا با 79 رای موافق در مقابل 18 رای مخالف به این طرح رای مثبت داد.

دیگر خبرها

  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • جنگ داخلی؛ فیلمی که آمریکا را به وحشت انداخت!
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • پولی که آمریکا برای اوکراین اختصاص داده ممکن است به کی‌یف نرسد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • کارشناس مسائل خاورمیانه: بایدن سیاست دودولتی را کنار گذاشت