Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، افشین ملایی، مدیرکل توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، در گفتگو با خبرنگار برنا عنوان کرد:  وزارت ورزش و جوانان و معاونت ورزش همگانی بر اساس مأموریت تدوین شده که حرکت به سمت تندرستی و نشاط با استفاده از ظرفیت‌های ورزش در ابعاد مختلف می‌باشد را در دستور کار قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر اساس همین رویکرد و با توجه به فرارسیدن ایام نوروز طرح نوروزانه با ورزش با هدف استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی اقوام ایرانی و بهره‌گیری از جامعه ورزشی با برگزاری آیین‌های ورزشی در ٢٣ استان کشور و متناسب با ظرفیت‌های فرهنگی، ورزشی برنامه‌ریزی گردید.

ملایی ادامه داد: منابع مالی مورد نیاز جشنواره تأمین شده است و مقرر است در یک بازه زمانی یک ماهه، این جشنواره و مراسم آیینی ورزشی،  با حضور و مشارکت اقشار مختلف بنا به مقتضیات و صلاحدید مدیران محترم ورزش و جوانان استان‌ها برنامه‌ریزی و اجرایی شود. وزارت کشور نیز با تأمین منابع مالی این رویداد در جهت ایجاد روحیه نشاط و شادی در ایام نوروز و در نقاط مختلف کشور به عنوان یار و همراه وزارت ورزش و جوانان عمل می‌نماید.

وی اضافه کرد: در کنار این پروژه که اختصاصا در این ایام برگزار خواهد شد برنامه جامعی را حوزه معاونت فرهنگی و ورزش همگانی برای توسعه ورزش همگانی در سال ٩٨ تدوین نموده است. این برنامه در چهار سیستم اجرا خواهد شد. در سیستم جامعه فعال که عمده اقدامات آن مبتنی بر اصلاح نگرش از طریق آموزشی است و سعی خواهد شد که با انجام اقدامات موثر آموزشی ضرورت‌های ورزش به عنوان یک استراتژی و قواعدی که در حوزه سلامت، حوزه اقتصاد و مسائل اجتماعی دارد به عنوان یک باور و هنجار اجتماعی مورد استقبال مردم قرارگیرد.

ملایی تصریح کرد: در سیستم دوم برنامه‌‌هایی را خواهیم داشت که به سمت محیط فعال خواهد رفت و هدف از آن توسعه زیرساخت‌ها و گسترش آنهاست به گونه‌ای که فضاهای ورزشی توسعه یابد و این اماکن با رعایت عدالت و به دور از تبعیض به گونه‌ای متوازن در دسترس آحاد مردم قرار بگیرد. در سیستم سوم که مردم فعال است سعی خواهیم کرد با برنامه‌هایی که طراحی شده حداکثر مشارکت را متناسب با باورهای مردم و ظرفیت‌های فرهنگی و ویژگی‌های جمعیت شناختی و همچنین خصوصیاتی که در اقوام و آحاد مردم وجود دارد افزایش داده و با نگاه تنوع بخشی در برنامه‌ها، طراحی و اجرا گردد. هدف از سیستم سوم جلب مشارکت حداکثری است که با رویکرد بازاریابی اجتماعی سعی خواهیم کرد که این برنامه‌های متنوع را برای اقشار مختلف از رده‌های سنی کودکان تا سالمندان اجرا کنیم.

وی در پایان گفت: آخرین سیستمی که در راستای آن برنامه‌ریزی نموده‌ایم سیستم‌های فعال است که مبتنی بر مشارکت و هم‌افزایی ملی است. برگزاری جلسات منظم با شرکای اصلی توسعه ورزش همگانی مانند سازمان‌های فرهنگی ورزشی شهرداری‌ها، بسیج، صداوسیما و در  یک جایگاه بسیار ویژه وزارت آموزش و پرورش می‌باشد و در بخش دیگر این سیستم با نگاهی کلان و مدیریتی نسبت به ارزیابی و پایش اثربخشی برنامه‌های ورزش همگانی در قالب تفاهم‌نامه با مرکز ملی آمار ایران اقدام نموده‌ایم که امیدواریم با برنامه تدوین شده در بخش هم‌افزایی به بهره‌وری مطلوب دست یابیم. تعدد و تنوع برنامه‌ها و فعالیت‌های پیش‌بینی شده بسیار زیاد است و امیدواریم با حمایت وزیر محترم جناب آقای دکتر سلطانی‌فر و همکاری ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و کلیه فدراسیون‌های ورزشی در سال ٩٨ فعالیت خود را آغاز کنیم و با ایجاد هم‌افزایی ملی، سالی پربارتر در توسعه ورزش همگانی داشته باشیم و بتوانیم اقدامات موثر و مثبتی برای مردم خوب و شریف کشور عزیزمان رقم بزنیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان برنا ورزش همگانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل ممکن رسیده و عدالت‌محوری سرلوحه کار عملی ما باشد. مردم از پرداخت مالیات ناراحت نیستند اما تبعیض و نوع خدماتی که می‌گیرند از عوامل مهم دلخوری  و ناراحتی مردم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سردار سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا مهدوی در دیدار علی کریمدادی مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی که به مناسبت فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: حاکمیت و دولت برای اجرای طرح‌های عمومی و خدماتی و عمرانی باید منابع پایدار داشته باشد و مالیات یکی از مهمترین و اصلی‌ترین منابع قابل برنامه‌ریزی و پایدار است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: باید تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف به حداقل ممکن رسیده و عدالت‌محوری سرلوحه کار عملی ما باشد. مردم ما از پرداخت مالیات ناراحت نیستند، اما تبعیض و نوع خدماتی که می‌گیرند از عوامل مهم دلخوری  و ناراحتی مردم است. 

وی گفت: در تمامی طرح ها و برنامه‌ها باید افراد ضعیف جامعه نیز به درستی دیده شوند و برنامه‌ریزی و اقدام لازم برای بهبود زندگی و معیشت ایشان صورت پذیرد. سوخت و بسیاری از منابع و معادن کشور، متعلق به همه و عموم مردم کشور و حتی نسل‌های بعدی است و باید از مزایای آن بهره‌مند شوند. 

مهدوی درباره حمله موفقیت آمیز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اسرائیل غاصب گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار سایر نیروهای مسلح کشور نشان داد که با تبعیت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب، به دنبال دفاع از حریم و امنیت مردم کشور است و در تمامی عرصه‌ها برای رفع مسائل و مشکلات مردم از پای نمی‌نشیند.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: یکی از کمبودهایی که ما در بخش‌های مختلف شاهد هستیم مدیریت و نیروی کاری قاطع و انقلابی است که برای خدمتگزاری به مردم سر از پا نشناسد و سیره و الگوی شهدای گرانقدر مانند شهید کاوه و شهید سلیمانی، اسوه‌های رفتاری و عملی هستند که نسل‌های بعد از انقلاب آنها را درک کرده‌اند. 

وی بیان کرد: تقوا، جسارت، تعهد، تخصص و پویایی و نشاط از اصولی است که رهبر فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه‌ای(مدظله العالی) از ما انتظار دارند و ما برای عقب نماندن از حرکت پرشتاب جامعه جهانی به سمت ظهور منجی عالم بشریت و کسب سعادت واقعی باید خود را به عنوان یک سرباز واقعی در ولایت ذوب کنیم و این الگو را تمرین و ترویج کنیم و این تفکر و همراهی و همدلی مردم و مسئولان با تکیه بر فرامین مقام معظم رهبری در کشور است که تاکنون معادلات و نقشه‌های دشمنان قسم خورده ایران اسلامی را نقش بر آب کرده است.

رشد 63 درصدی درآمد مالیاتی به حساب شهرداری‌های خراسان جنوبی

علی کریمدادی نیز در این دیدار گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در طول تاریخ پرافتخار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به جهانیان و مظلومان عالم نشان داده است که یک پدیده و موهبت الهی برای  مقابله‌ با دشمنان قسم خورده در تمامی جبهه‌ها و مشکل گشایی از زندگی مردم در تمامی عرصه‌ها است تا روحیه جهاد و مقاومت و پویایی و نشاط و حق طلبی و شهادت برای حفظ و صیانت از اسلام ناب محمدی(ص) و تحقق حکومت مهدوی (عج) در زندگی عموم مردم  و جوامع نهادینه شود.

وی با تبیین و گزارش مصارف و هزینه کرد مالیات در استان خراسان جنوبی اظهار داشت: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی وصول شده، 4 هزار و 472 میلیارد ریال مستقیماً به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، روستاهای فاقد دهیاری و مناطق عشایری استان واریز شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن 63 درصد رشد داشته است. از این مبلغ 2 هزار و 526 میلیارد ریال به حساب شهرداری‌ها، یک هزار و 370 میلیارد ریال به حساب دهیاری‌ها،  128 میلیارد ریال به حساب روستاهای فاقد دهیاری و 448 میلیارد ریال به حساب مناطق عشایری به صورت مستقیم واریز شده است.

مدیرکل امور مالیاتی خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته از محل درآمدهای مالیاتی 159 میلیارد ریال به عنوان سهم توسعه ورزش مدارس، ورزش همگانی، ورزش روستایی و عشایری ورزش بانوان و زیرساخت‌های ورزش به ویژه در حوزه معلولان و جانبازان، 209 میلیارد ریال به عنوان سهم مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان و یک‌هزار و 632 میلیارد ریال به عنوان سهم مالیات سلامت به حساب دستگاه‌های اجرایی متولی جهت هزینه کرد در استان واریز شده است.  

انتهای پیام/ 252

دیگر خبرها

  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد
  • تبعیض‌ها در بخش‌های مختلف باید به حداقل برسد
  • شورای اسلامی شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • شورای شهر قزوین به دنبال توسعه ورزش محلات است
  • ورزشگاه خرم آباد در اختیار تیم خیبر قرار می‌گیرد
  • نمایشگاه کتاب امسال فضای بیشتری دارد
  • کلانتری: اقدامات انجام شده در حوزه همگانی خانواده محور است
  • بین فوتبال و رشته‌های ورزشی تبعیض زیاد است
  • ورزشکاران نقش محوری در خنثی‌سازی برنامه‌های دشمن دارند
  • برگزاری رقابت‌های هندپلو در ارومیه