Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@20:19:41 GMT

بودجه شبکه‌های ضد ایرانی در آمریکا کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۷۶۰

بودجه شبکه‌های ضد ایرانی در آمریکا کاهش می‌یابد

بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمریکا به کنگره این کشور نشان می‌دهد کاخ سفید قصد دارد از هزینه‌های دولت در زمینه پخش برنامه‌های ماهواره‌ای در خارج از آمریکا بکاهد.

در چارچوب تحقق این هدف، واشنگتن میزان بودجه درخواستی برای بخش فارسی‌زبان دو رسانه ضدایرانی «صدای آمریکا» و «رادیو آزاد» (رادیو فردا) را برای سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سند موسوم به «توجیه بودجه درخواستی» آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده (بی‌بی‌جی سابق) که امسال هم با رونمایی از لایحه بودجه دولت آمریکا منتشر شده، بار دیگر از این دو رسانه به عنوان ابزارهایی برای پیشبرد منافع و اهداف ایالات متحده در ارتباط با ایران یاد و بر اهمیت آن‌ها برای واشنگتن تأکید شده است.

با این وجود، در جداول ارائه‌شده در این سند، مشخص است که واشنگتن قصد دارد بودجه این دو شبکه را نیز مانند دیگر رسانه‌های تحت پوشش دولت آمریکا، به میزان قابل ملاحظه‌ای کم کند.بر این اساس، دولت آمریکا پیشنهاد کرده میزان بودجه سالانه بخش فارسی صدای آمریکا با افت ۶ میلیون دلاری، از رقم ۱۷.۷۱۴ میلیون دلار، به ۱۱.۷۱۴ میلیون دلار کاهش یابد.

در توضیح نحوه اعمال این کاهش بودجه، عنوان شده است: «صدای آمریکا کارکنانی را که از مهارت‌های دیجیتال و تلویزیونی برخودار نباشند و شغل آن‌ها توسط نیروهای قراردادی که در این حوزه‌ها ماهر هستند پوشش داده شده باشد، حذف می‌کند. صدای آمریکا برنامه اخیر برای توسعه شبکه را نیز تعلیق خواهد کرد.»با توجه به این ارقام، در صورت تایید کنگره، بودجه بخش فارسی صدای آمریکا در سال آینده میلادی حدود یک سوم کاهش می‌یابد.

در مورد رادیو فردا نیز وضعیت مشابهی در نظر گرفته شده و دولت آمریکا تصمیم دارد بودجه بیش از ۱۴ میلیون دلاری این رسانه را به کمتر از ۵ میلیون دلار، یعنی دو سوم پایین‌تر از بودجه سال ۲۰۱۹، کاهش دهد.

بخشی از این کاهش شدید بودجه رادیو فردا به توقف برنامه‌ای بازمی‌گردد که از سال ۲۰۱۶ برای تقویت و گسترش فعالیت‌های «برنامه‌های فارسی» رسانه‌های مورد حمایت دولت آمریکا تخصیص یافته بود. دولت آمریکا اکنون اعلام کرده در سال ۲۰۲۰ به این برنامه که برای آن ۳.۹ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده بود، ادامه نمی‌دهد.دولت آمریکا همچنین تصمیم گرفته فعالیت سه شبکه رادیو آزاد گرجستان، تاتار و قفقاز شمالی را نیز متوقف کند.

در مجموع، در لایحه بودجه پیشنهادی، برای آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده که مدیریت رسانه‌های دولتی آمریکایی فعال در خارج از این کشور را بر عهده دارد، ۶۲۸.۱ میلیون دلار بودجه درخواست شده است. این در حالی است که بودجه تخصیص یافته به این آژانس در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۸۰۸ میلیون دلار بوده است.

صدای آمریکا و رادیو فردا به عنوان زیرمجموعه‌های آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده، سالانه از دولت آمریکا بودجه دریافت می‌کنند و به عنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی عمومی و پروپاگاندای رسانه‌ای واشنگتن به شمار می‌آیند. واشنگتن همچنین از رسانه‌های دولتی خود در خارج از کشور برای تبلیغ علیه کشورهای رقیب و در صورت امکان ایجاد ناآرامی در این کشورها استفاده می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شبکه های ضد ایرانی آمریکا بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند

 فواد ایزدی کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه کشورمان با یک جنگ ترکیبی کشور مواجه است، اظهار داشت: یکی از ابزارهای دشمن جنگ‌های ترکیبی بخش رسانه و عملیات روانی دارد؛ بخش رسانه‌ای دشمن از دقایق حمله ایران به اسرائیل شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

ایزدی با تاکید بر اینکه در اصفهان چند ریز پرنده مورد هدف قرار گرفته است، گفت: دشمن با بهره‌گیری از رسانه در این رخداد بزرگنمایی می‌کنند و در مقابل عملیات وعده صادق را کوچک‌ جلوه می‌دهد.

این‌کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به سخنان وزیر امور داخلی اسرائیل و ویدئویی که در حال پخش است، افزود: پایگاه نیروی هوایی اسرائیل به بدترین شکل صدمه دیده اما ادعا می‌کنند.

وی در پاسخ به این سوال که باتوجه به تطاهرات مردم ایران پس از نماز جمعه آیا رخداد امروز صبح حضور آن‌ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد، خاطرنشان کرد: در دو هفته گذشته ایران در صدر اخبار جهان‌بوده است و یکی از دلایل هجمه‌ها خبری تحت تاثیر قرار دادن این تظاهرات است اما مردم ایران همواره در میدان بودند و این عملیات روانی برای آن‌ها معنی ندارد برخلاف صهیونیست‌ها چرا که مردم ایران‌ تجربه هشت سال دفاع مقدس را دارند.

ایزدی گفت: مسیر جمهوری اسلامی ایران‌ مسیر صحیحی است و عملیات روانی دشمن‌ نیز با هوشیاری و هوشمندی خنثی خواهد شد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه امروز اعلام‌می‌کنند ۹۹ درصد موشک‌های ایران مورد هدف قرار گرفته است، افزود: سخنان وزیر امور داخلی اسرائیل نشان می‌دهد که این ادعاها کذب است و عملیات وعده صادق مخرب بوده و آن‌ها با جنگ روانی به دنبال کوچک‌نمایی هستند.

وی گفت: آمریکا از ابتدا میدان دار صحنه است و ارتباط آن‌ها با اسرائیل در حوزه نظامی، رسانه‌ای و تبلیغانی است و کاملا هماهنگ هستند؛ همه دیدیم که شب گذشته آمریکا قعطنامه به رسمیت شناختن فلسطین را وتو کرد و انگلیس و سوئیس در این خصوص رای ممتنع دادند.

این‌کارشناس مسائیل بین الملل افزود: همه دنیا به دلیل جنایات اسرائیل در غزه از حمله تبیهی وعده صادق خوشحال شدند و عدد ۹۹ درصد قبل از اینکه این عملیات آغاز شود توسط آمریکا و اسرائیل طراحی شده است.

وی افزود: به دلیل عملیات وعده صادق و وتو قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین یک فشار رسانه‌ای گسترده‌ای روی آمریکا وجود دارد و آن‌ها با ایجاد عملیات روانی به دنبال کاهش این فشارها هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • فواد ایزدی: آمریکا و اسرائیل با عملیات روانی دنبال کاهش فشارهای بین‌المللی هستند
  • همه ایرانی‌ها‌ دارای ‌پرونده سلامت ‌می‌شوند
  • وزیر بهداشت: همه ایرانی‌ها دارای پرونده سلامت می‌شوند
  • یک پیامرسان مهم و یک شبکه اجتماعی از اپ استور چین حذف شدند
  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • وضعیت بهتری در خصوص رشد اقتصادی و کاهش بیکاری نسبت به گذشته داریم
  • کاهش درآمدهای مالیاتی به میزان ۸۵ همت در بخش دوم بودجه ۱۴۰۳
  • مالیات ارزش افزوده کالاهای اساسی و دارو کاهش یافت
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ ضرورت افزایش بودجه در سال جدید
  • واحدهای فناور پارک علم و فناوری زنجان افزایش می‌یابد/ضرورت افزایش بودجه در سال جدید