Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-19@05:05:10 GMT

اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه آذربایجان‌شرقی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۷۹۴

اجرای طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، روز گذشته در جمع خبرنگاران‌ از اجرای «طرح آرامش بهاری» در استان خبر داد و گفت: این طرح به‌مناسبت ایام نوروز از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین در ۵۰ امام‌زاده(ع) و بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان جهت میزبانی از گردشگران، افزود: برنامه‌های تدارک دیده شده برای نوروز از همان لحظه تحویل سال برگزار شده و طبق دیدگاه جدید مطرح شده توسط حجت‌الاسلام خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی ویژه‌ای برای عید ۹۸ درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام مصائبی تأکید کرد: با اینکه سال ۹۸ در نیمه‌ شب تحویل می‌شود، اما بقاع متبرکه و امام‌زادگان(ع) استان جهت میزبانی از زائران به‌صورت شبانه‌روزی باز بوده و برنامه‌های مختلفی در آستان مبارک امام‌زادگان(ع) و بقاع متبرکه استان از همان لحظه تحویل سال اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در شهر تبریز نیز بقاع متبرکه استان باز بوده و شاخص‌ترین برنامه در امام‌زاده سید‌حمزه(ع) تبریز با حضور مردم و رسانه‌ها برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به جزئیات اجرای طرح آرامش بهاری نیز اشاره کرد و افزود: آیین افتتاحیه این طرح نیز روز سه‌شنبه، ۲۸ اسفند با حضور بیش از ۴۵ روحانی مبلغ در محضر نماینده ولی فقیه در استان برگزار می‌شود؛ این مبلغان دینی در بقاع متبرکه و آستان مقدس امام‌زادگان جهت اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی مختلف در ایام نوروز حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام مصائبی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته استقبال خوبی از طرح آرامش بهاری توسط مردم و به‌ویژه از سوی خانواده‌ها، نوجوانان و کودکان به‌عمل آمد، گفت: در عید سال ۹۸ نیز برنامه‌های مختلفی در سطوح مختلف در این بقاع متبرکه برگزار می‌شود و همچنین مردم و زائران می‌توانند سؤالات، شبهات دینی و دغدغه‌های خود را از روحانیان مستقر در این بقاع متبرکه جویا شوند.

وی در ادامه با بیان اینکه حدود ۱۳۰ باب مسجد نیز به‌صورت شبانه‌روزی در ایام نوروز در استان باز بوده و در خدمت زائران و مردم برای ادای فریضه نماز خواهند بود، افزود: ۳۶ باب از این مساجد در شهر تبریز قرار داشته و آماده میزبانی از مردم و میهمانان عزیز خواهد بود.

حجت‌الاسلام مصائبی‌ با تأکید بر اینکه بیش از ۳۰۰ باب مهمانسرا در بقاع متبرکه استان آماده میزبانی از زائران و گردشگران است، بیان کرد: مهمانسرای امام‌زاده سید‌محمد(ع) جلفا، مهمانسرای امام‌زاده شعیب دوزال(ع) و همچنین مهمانسرای امام‌زاده سید‌ابراهیم(ع) مراغه از جمله آن هستند که در خدمت زوار خواهند بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در خاتمه از ثبت حدود ۸۰ وقف جدید در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: برای اولین بار در ایام فاطمیه دو باب باغ انگور به نیت عزاداری و گرامیداشت روز شهادت حضرت فاطمه زهرا‌(س) وقف شد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن اجتماعی اوقاف آذربایجان شرقی آرامش بهاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ بقعه متبرکه فارس؛ میزبان طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی»

ایسنا/فارس مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در ۴۰۰ بقعه متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز گفت: به مناسبت این ایام و مطابق روال هر سال طرح‌های «ضیافت نور» و «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه شاخص استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح‌های مذکور در ۴۰۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود، افزود:‌ در قالب اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۰۰ بقعه متبرکه استان غبارروبی و عطرافشانی شدند.

موسوی یکی دیگر از برنامه‌های این طرح‌ها را اعزام مبلغ عنوان کرد و افزود: در همین راستا و در قالب اجرای دو طرح مذکور، ۱۴۰ مبلغ از قم، ۱۴۰ مبلغ بومی و ۴۰ مبلغ ثابت از ۲۱ اسفندماه تا پایان ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان مستقر شده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس همچنین از فعالیت و حضور ۵ مفسر از مجمع عالی مفسرین قرآن کریم حوزه علمیه طی ایام ماه مبارک رمضان جهت برپایی محافل تفسیر قرآن کریم در استان خبر داد و گفت: این محافل در شهرستان‌های مختلفی نظیر فسا، اقلید، نی‌ریز، شیراز و... برپا می‌شوند.

وی با بیان اینکه جهت اجرای طرح آرامش بهاری بقاع متبرکه استان به سه سطح تقسیم‌بندی شده‌اند، گفت: در ۵۰ بقعه متبرکه سطح یک بیشترین سقف برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرا می‌شوند و بقعه‌داران ظرفیت و امکانات لازم را برای برگزاری مراسم تحویل سال، جزءخوانی روزانه قرآن کریم، اقامه نمازهای جماعت به صورت سه وعده، خیمه‌های معرفت و... انجام می‌دهند.

موسوی از برپایی ۷ خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت:‌ به طور کلی طی این ایام در ۱۰ بقعه متبرکه شاخص استان نماز جماعت به صورت سه وعده اقامه می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس، تعداد بقاع متبرکه سطح ۲ را ۱۵۰ بقعه متبرکه عنوان کرد و افزود: در بقاع متبرکه سطح ۲، هم مبلغ حضور دارد و مراسم جزءخوانی برگزار می‌شود و هم خدمات رفاهی به زائران ارائه می‌شود. در بقاع متبرکه سطح ۳ هم فقط امکانات خدماتی به زائران ارائه می‌شود.

وی از برگزاری مراسم تحویل در ۱۰۰ بقعه استان فارس خبر داد و گفت: همچنین ۵۰ حسینیه شیراز برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی در صورت بروز بارندگی و برودت هوا آماده شده است.

موسوی با بیان اینکه طی ایام ماه مبارک رمضان مراسم جزءخوانی در ۱۰۰ بقعه متبرکه استان اجرا می‌شود، گفت: به مناسبت سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) نیز علاوه بر برپایی مراسم جشن، محافل انس با قرآن در بقاع متبرکه شاخص استان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف فارس بیان کرد: همچنین مانند سال‌های گذشته مراسم جزءخوانی بانوان در بقاع متبرکی که دارای ظرفیت لازم را داشته باشد، در نوبت صبح برگزار می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای بیش از ۳۰ برنامه فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه استان یزد
  • اجرای طرح ضیافت الهی در ۴۷ بقعه متبرکه خراسان جنوبی
  • اسکان ۲۱۱۲ نفر در بقاع متبرکه خراسان جنوبی
  • ۴۰۰ بقعه متبرکه فارس میزبان طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی
  • ٣٩ بقعه متبرکه استان سمنان مجری طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی است
  • اجرای طرح آرامش بهاری در ٨ بقعه متبرکه و امامزاده قوچان
  • ۴۰۰ بقعه متبرکه فارس؛ میزبان طرح «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی»
  • اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه
  • اجرای طرح ضیافت الهی و آرامش بهاری در بقاع متبرکه ایلام
  • اجرای طرح‌های «آرامش بهاری» و «ضیافت الهی» در ۲۲۰۰ بقعه متبرکه