Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@04:27:34 GMT

15 مورد رفع تصرف بستر رودخانه ها در سروآباد انجام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۸۲۶

15 مورد رفع تصرف بستر رودخانه ها در سروآباد انجام شد

ارسو مینویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حفاظت و حراست از رودخانە ها و جلوگیری از تخلفات ساخت و سازهای غیر مجاز در حریم و بستر رودخانە ها، خاک ریزی در بستر، برداشت غیرمجاز مصالح رودخانە ای و آلودگی آب رود خانەها از وظایف بسیار مهم اداره منابع آب است.
وی افزود: در این راستا با فعالیت مستمر اکیپ گشت و بازرسی آب های سطحی، 690 متر مربع از بستر تصرف شدە رودخانە های سطح شهرستان رفع تصرف شدە و بە وضع سابق بازگرداندە شدە است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس امور منابع آب سروآباد یادآور شد: در این رابطه تعداد 30 نفر شناسایی شده و پرونده یک نفر متخلف جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.
وی اضافه کرد: از مهمترین تخلفات انجام شده می توان به ساخت و ساز غیر مجاز، خاکریزی در مسیر رودخانە، تغییر مسیر جریان آب و کاشت نهال در بستر رودخانە اشاره کرد.
مینویی اظهار داشت: برابر مادە دوم قانون توزیع عادلانە آب، تعیین پهنای بستر و حریم رودخانە ها، انهار، نهر طبیعی، مسیل، مرداب و برکە اعم از اینکە آب فصلی و یا دائم داشتە باشند با وزارت نیرو است.
وی تاکید کرد: کشاورزان، باغداران و عموم مردم قبل از هرگونە فعالیت و انجام معاملە زمین در حاشیە رودخانە ها و آبراهە ها، استعلامات لازم از ادارە منابع آب جهت تعیین پهنای حریم و بستر را انجام دهند.
وی گفت: با توجە بە آمارهای جهانی کشور ما جزء 10 کشور اول دنیا بە لحاظ وقوع سیل و خسارات ناشی از آن بە شمار می رود کە سروآباد نیز با توجە بە حجم بالای بارش ها، شیب زیاد حوزە های آبریز، رودخانە های فصلی و دائم و سایر فاکتورها مستعد این پدیدە است.
رئیس امور منابع آب سروآباد افزود: تصرفات حریم و بستر رودخانە ها بە اشکال و طرق مختلف می تواند سبب تغییر مسیر جریان آب، آب گرفتگی معابر، فرسایش خاک و خسارات جانی و مالی در هنگام وقوع سیلاب شود.
به گزارش ایرنا، کردستان، استانی کوهستانی است و اقلیم آن متاثر از توده‌های هوای گرم و مرطوب مدیترانه ‌ای است که موجب بارندگی‌هایی در بهار و ریزش برف در زمستان ها می شود که میزان بارندگی سالانه این استان در شرایط عادی اقلیمی معادل 455 میلی متر است.
بیشترین میزان بارندگی مربوط به شهرهای مریوان و بانه حدود 800 میلی‌متر در سال و کمترین میزان بارندگی در شرق استان حدود 400 میلی متر و در قسمت مرکزی استان یعنی سنندج نزدیک به 500 میلی متر در سال است.
از حوضه های آبریز اصلی استان کردستان می توان به خلیج فارس و دریای عمان، دریای خزر و دریاچه ارومیه و حوضه های آبریز فرعی نیز به سفیدرود شامل رودخانه های تلوار و قزل اوزن، مرزی غرب شامل رودخانه‌های سیروان و زاب کوچک، کرخه شامل رودخانه رازآور و دریاچه ارومیه شامل رودخانه های زرینه و سیمینه اشاره کرد.
تعداد دشت های استان 9 مورد بوده که پنج دشت آن در نیمه شرقی، 2 دشت در غرب و 2 دشت دیگر درجنوب استان واقع شده است و دشت های قروه ـ دهگلان و چهاردولی در شرق استان جزو دشت های ممنوعه هستند.
از مجموع 33 سد استان، 11 سد در حال بهره برداری،10 سد در دست اجرا و 12 مورد نیز مطالعاتی است.
7354 / 3034
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان کردستان خلیج فارس دریاچه ارومیه زمین قانون 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۸۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار مدیریت بحران؛ ضرورت پرهیز از سفر غیرضروری و تردد در بستر رودخانه‌ها

حسین ظفری درباره هشدار سطح قرمز و نارنجی هواشناسی برای روز‌های سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ و چهارشنبه اول فروردین ۱۴۰۳ در برخی از استان‌های کشور گفت: در استان‌های ایلام، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، خوزستان، لرستان هشدار قرمز و همچنین استان‌های مرکزی، قم، سمنان، اصفهان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، کرمان، فارس، اردبیل، گیلان، آذربایجان غربی، زنجان، کردستان، کرمانشاه، قزوین، تهران، البرز، همدان، مازندران، بوشهر، گلستان و خراسان شمالی (۲۴ استان) هشدار نارنجی اعلام شده است.

وی از آماده باش کامل در استان‌های سطح قرمز خبر داد و افزود: مرخصی اعضای ستاد مدیریت بحران این استان‌ها لغو و این موارد به استان‌های تحت تاثیر ابلاغ شده است، ابلاغ دستورالعمل استقبال ایمن بهار و آمادگی تمام دستگاه‌های موضوع ماده ۲ قانون مدیریت بحران، تشکیل ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان‌ها و شهرستان‌ها، ابلاغ و اطلاع رسانی هشدار‌های هواشناسی به همراه توصیه‌های ایمنی از طریق ادارات کل مدیریت بحران استان‌ها، صداوسیما و مطبوعات محلی، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و ... همچنین با توجه به هماهنگی به عمل آمده با وزارت نیرو مدیریت سد‌ها و آب بند‌ها با درصد پرشدگی بالا با رهاسازی آب از چهارشنبه هفته گذشته در حال انجام است.

در حاشیه و بستر رودخانه‌ها مستقر نشوید

وی در ادامه توصیه‌هایی را به شهروندان این استان‌ها کرد و گفت: از سفر‌های غیر ضروری در بازه زمانی هشدار اجتناب کنید، به هیچ عنوان در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطقی که مستعد وقوع سیلاب، زمین لغزش و رانش است مستقر نشوید.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور خطاب به عشایر منطقه گفت: عشایر و دامداران به هشدار‌های صادره و عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها توجه کنند.

وی همچنین درباره علاقمندان به کوهنوردی اظهار داشت: کوهنوردان از صعود به کوهستان در این مدت پرهیز کنند، همچنین تور‌های تفرجی و گردشگری به مناطق کوهستانی و مستعد سیلاب اعزام نشوند.

ظفری گفت: توجه به دستورات پلیس و دستگاه‌های عملیاتی از جمله راهداری، اورژانس، جمعیت هلال احمر و عدم تردد از مسیر‌های فرعی به دلیل انسداد جاده‌های اصلی از جمله توصیه‌های مهم است.

وی در بخش دیگری از توصیه‌هایش افزود: نماندن در زیر درختان و یا مکان‌هایی که احتمال سقوط اجسام وجود دارد، عدم عبور از سازه‌های تقاطعی و پل‌های رودخانه‌های سیلابی از جمله دیگر توصیه‌ها به مردم است.

ظفری در پایان از هموطنان درخواست کرد که اطلاعات شرایط جوی را از طریق رسانه ملی و سایر کانال‌های ارتباطی مطمئن شوند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • مردم از توقف در بستر رودخانه‌ها پرهیز کنند
  • هشدار مدیریت بحران؛ ضرورت پرهیز از سفر غیرضروری و تردد در بستر رودخانه‌ها
  • برای کدام استان‌ها در روزهای آینده سیل پیش‌بینی شد ؟
  • هشدار مهم مدیریت بحران به این ۲۴ استان/ از سفرهای غیرضروری بپرهیزید
  • مردم از بستر رودخانه‌ها فاصله بگیرید
  • انجام ۱۳ کیلومتر آزادسازی تصرفات حریم و بستر رودخانه‌ها
  • فیلم|اجاره بستر رودخانه قانونی است!
  • هشدار سطح قرمز هواشناسی در لرستان
  • هشدار به مسافران ۵ استان؛ از تردد در حاشیه رودخانه خودداری کنید
  • موضوع احداث پارکینگ در بستر رودخانه بالیقلوچای تحت رصد دادستانی