Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@15:45:20 GMT

بودجه شبکه‌های ضد ایرانی در آمریکا کاهش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۸۳۲

لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمریکا به کنگره این کشور از کاهش شدید بودجه بخش فارسی دو رسانه ضدایرانی «صدای آمریکا» و «رادیو فردا» حکایت دارد.

به گزارش «تابناک»، به نقل از فارس، بررسی لایحه بودجه پیشنهادی دولت آمریکا به کنگره این کشور نشان می‌دهد کاخ سفید قصد دارد از هزینه‌های دولت در زمینه پخش برنامه‌های ماهواره‌ای در خارج از آمریکا بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در چارچوب تحقق این هدف، واشنگتن میزان بودجه درخواستی برای بخش فارسی‌زبان دو رسانه ضدایرانی «صدای آمریکا» و «رادیو آزاد» (رادیو فردا) را برای سال ۲۰۲۰ میلادی به میزان قابل توجهی کاهش داده است.

در سند موسوم به «توجیه بودجه درخواستی» آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده (بی‌بی‌جی سابق) که امسال هم با رونمایی از لایحه بودجه دولت آمریکا منتشر شده، بار دیگر از این دو رسانه به عنوان ابزارهایی برای پیشبرد منافع و اهداف ایالات متحده در ارتباط با ایران یاد و بر اهمیت آن‌ها برای واشنگتن تأکید شده است.

با این وجود، در جداول ارائه‌شده در این سند، مشخص است که واشنگتن قصد دارد بودجه این دو شبکه را نیز مانند دیگر رسانه‌های تحت پوشش دولت آمریکا، به میزان قابل ملاحظه‌ای کم کند.بر این اساس، دولت آمریکا پیشنهاد کرده میزان بودجه سالانه بخش فارسی صدای آمریکا با افت ۶ میلیون دلاری، از رقم ۱۷.۷۱۴ میلیون دلار، به ۱۱.۷۱۴ میلیون دلار کاهش یابد.

در توضیح نحوه اعمال این کاهش بودجه، عنوان شده است: «صدای آمریکا کارکنانی را که از مهارت‌های دیجیتال و تلویزیونی برخودار نباشند و شغل آن‌ها توسط نیروهای قراردادی که در این حوزه‌ها ماهر هستند پوشش داده شده باشد، حذف می‌کند. صدای آمریکا برنامه اخیر برای توسعه شبکه را نیز تعلیق خواهد کرد.»با توجه به این ارقام، در صورت تایید کنگره، بودجه بخش فارسی صدای آمریکا در سال آینده میلادی حدود یک سوم کاهش می‌یابد.

در مورد رادیو فردا نیز وضعیت مشابهی در نظر گرفته شده و دولت آمریکا تصمیم دارد بودجه بیش از ۱۴ میلیون دلاری این رسانه را به کمتر از ۵ میلیون دلار، یعنی دو سوم پایین‌تر از بودجه سال ۲۰۱۹، کاهش دهد.

بخشی از این کاهش شدید بودجه رادیو فردا به توقف برنامه‌ای بازمی‌گردد که از سال ۲۰۱۶ برای تقویت و گسترش فعالیت‌های «برنامه‌های فارسی» رسانه‌های مورد حمایت دولت آمریکا تخصیص یافته بود. دولت آمریکا اکنون اعلام کرده در سال ۲۰۲۰ به این برنامه که برای آن ۳.۹ میلیون دلار بودجه در نظر گرفته شده بود، ادامه نمی‌دهد.دولت آمریکا همچنین تصمیم گرفته فعالیت سه شبکه رادیو آزاد گرجستان، تاتار و قفقاز شمالی را نیز متوقف کند.

در مجموع، در لایحه بودجه پیشنهادی، برای آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده که مدیریت رسانه‌های دولتی آمریکایی فعال در خارج از این کشور را بر عهده دارد، ۶۲۸.۱ میلیون دلار بودجه درخواست شده است. این در حالی است که بودجه تخصیص یافته به این آژانس در سال ۲۰۱۹ نزدیک به ۸۰۸ میلیون دلار بوده است.

صدای آمریکا و رادیو فردا به عنوان زیرمجموعه‌های آژانس رسانه‌های جهانی ایالات متحده، سالانه از دولت آمریکا بودجه دریافت می‌کنند و به عنوان یکی از ابزارهای دیپلماسی عمومی و پروپاگاندای رسانه‌ای واشنگتن به شمار می‌آیند. واشنگتن همچنین از رسانه‌های دولتی خود در خارج از کشور برای تبلیغ علیه کشورهای رقیب و در صورت امکان ایجاد ناآرامی در این کشورها استفاده می‌کند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دولت آمریکا لایحه بودجه رادیو تلویزیون شبکه های ضد ایرانی رادیو فردا صدای آمریکا کاهش بودجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد

ایسنا/یزد استاندار یزد با بیان این که متناسب با سطح افتخارات و تراز استعدادهای ورزش یزد، زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم انجام نشده است، از افزایش سهم ورزش از بودجه استان در سال جاری خبر داد و گفت: در نظر داریم بخشی از درآمد سالانه یک مجموعه معدنی را به ورزش اختصاص دهیم.

«مهران فاطمی» عصر امروز پنجشنبه نهم فروردین‌ماه در جمع روسای هیات‌های ورزشی و برخی مدال‌آوران استان ضمن تبریک بهار طبیعت و بهار قران، اظهار کرد: هم ورزش و هم هنر،  مسیرهای رسیدن به احسن حال هستند چرا که با روح و جسم سالم می‌توان به حض معنوی دست یابیم.

وی با بیان این که در ورزش نوعی انرژی وجود دارد که افراد را اخلاق مدار می‌کند، افزود: برخی تنها حال خوب را برای خود ایجاد می کنند ولی ورزشکاران حس خوب و خوش و حس غرور را برای همه ملت ایجاد می‎کنند و این بسیار ارزشمند است.

استاندار از زحمات، سختی‎ها و رنج‌هایی که ورزشکاران کشور و استان در مسیر ورزش متحمل می‎شوند، قدردانی کرد و گفت: متاسفانه تاکنون متناسب با سطح افتخارات و تراز استعدادهایی که در یزد وجود دارد، زیرساخت‌ها و حمایت‌های لازم را نداشته‌ایم و لازم است که پیگیر اقدامی برجسته در این رابطه باشیم.

وی بر ایجاد کارگروهی ذیل شورای ورزش استان تاکید کرد و گفت: اعتبارات دولتی و حمایتهای این بخش از ورزش با محدودیت همراه است لذا تلاش داریم یک شرکت معدنی را ذیل یک مجموعه اوقافی، ثبت و بخشی از سود هر ساله‌ی آن را به حوزه ورزش تخصیص دهیم.

فاطمی افزود: این مجموعه ثبت شده و پهنه معدنی آن در حال نهایی شدن است و امیدواریم با ورود سرمایه گذار و فعالیت در این مجموعه معدنی، مشکل کمبود اعتبارات در این بخش را مرتفع سازیم.

وی ادامه داد: علاوه بر این نیز سعی داریم در اعتبارت ۱۴۰۳ سهم بیشتری جهت اعتبار مورد نیاز هیاتهای ورزشی لحاظ کنیم و البته باید در موضوع حمایتها و پاداش به ورزشکاران نیز تدابیر لازم اخذ شود.

استاندار در پایان راجع به حمایت صنایع و معادن استان از ورزش نیز گفت: باید ضمن برآورد و برنامه ریزی، صنایع را به مشارکت در ورزش ترغیب کنیم.

«زهیر حاجی حسینی» مدیر کل ورزش و جوانان استان در این نشست با بیان این که سال ۱۴۰۲، سالی پر از تلخی و شیرینی برای ورزش استان یزد بود، گفت: متاسفانه پارسال برخی از پیشکسوتان ورزشی استان را از جمله مرحوم «منصور دیماسی» تنها ورزشکار یزدی صاحب مدال رشته وزنه برداری پاراالمپیک و مرحوم «جعفرپور» از پیشکوستان ورزش باستانی استان را از دست دادیم که جزو حوادث تلخ ورزش استان بودند.

وی از جمله اتفاقات شیرین ورزش استان در سال گذشته به حضور ۹ ورزشکار، مربی و داور استان یزد در مسابقات آسیایی هانگژو که سهم استان از آن کسب پنج مدال رنگارنگ بود، اشاره و اظهار کرد: یزد در سال گذشته میزبان مسابقات بین‌المللی جام فجر با حضور بالغ بر ۳۰ کشور از جهان بود، همچنین حضور سه ورزشکار یزدی در تیم ملی فوتبال ساحلی کشور را داشتیم و اخیراً نیز موفق به کسب سه سهمیه المپیک و پارالمپیک توسط ورزشکاران یزدی و حضور مربی یزدی تیم ملی در این رقابتها شدیم.

حاجی حسینی از درخشش تیم‌های لیگی استان در سطح کشور از جمله تیم‌های چادرملو در فوتبال و شهداب در والیبال و در سایر رشته‎های ورزشی خبر داد و گفت: همه این اتفاقات حاصل زحمات و تلاش ورزشکاران، مربیان و روسای هیات‌های ورزشی استان و شهرستانها و نیز مسئولان ورزش و حمایت مدیران ارشد استان بوده است.

وی با اشاره به برگزاری سه نشست شورای عالی ورزش استان در سال گذشته، بر لزوم برگزاری این نشست‌ها به صورت فصلی تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه زیرساخت‌های ورزشی استان نیز اتفاقات چشمگیری را پارسال در استان شاهد بودیم به نحوی عملیات اجرایی بسیاری از طرحهای نیمه تمام استان آغاز شده و  امیدواریم ۸۰ درصد طرحهای نیمه تمام ورزشی استان را امسال و بخش قابل توجهی را در بهار امسال آماده بهره برداری کنیم.

مدیر کل ورزش و جوانان استان در پایان نیز اجرای سند تحول یزد نوین در حوزه ورزش با عزم و حمایت مسئولان و فعالان ورزشی استان، اتمام طرحهای نیمه تمام استان در جهت افزایش سرانه ورزشی استان، میزبانی از رویدادهای معتبر بین المللی در استان در راستای گردشگری ورزشی،  حمایت ویژه از ورزشکاران استان در المپیک و پاراالمپیک، حمایت ویژه و منظم صنایع و معادن استان از رشته های مختلف ورزش و تقویت رشته های اولویت دار استان را از مهمترین سیاستهای ورزش استان در سال جاری برشمرد.

در این نشست تعدادی از روسا و فعالان هیات‌های ورزشی استان به ایراد سخن پرداختند و در پایان نیز از مدال آوران استان در رقابتهای بین المللی تجلیل شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بخشی از درآمد معدنی در یزد به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • بخشی از درآمد معدنی در استان به ورزش اختصاص می‎یابد/سهم ورزش از بودجه استان افزایش می‌یابد
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه دو فرد مرتبط با شبکه‌های رسانه‌ای حامی حماس
  • معرفی ویژه برنامه‌های رادیویی رسانه ملی در شب‌های قدر
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • مالیات افزایش می‌یابد/وزیر اقتصاد: رسما مخالفت خود را با تصمیم مجلس برای افزایش بار مالیاتی اعلام کردیم
  • بایدن باز هم به پوتین توهین کرد
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • صدای فلسطین روی موج رادیو مقاومت شروع به کار کرد
  • آغاز به کار رادیو «مقاومت» با شعار «صدای فلسطین»