Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران – ايرنا – آمار منتشر شده از سوي کره جنوبي نشان مي‌دهد که واردات نفت اين کشور از ايران در ماه فوريه (بهمن - اسفند) نسبت به ماه ميلادي قبل از آن به بيش از 4برابر افزايش يافته است.

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاري يونهاپ، بر اساس اين آمار که صبح سه شنبه انتشار يافت، کره جنوبي در اين ماه به ارزش 476 ميليون دلار نفت از ايران وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين رقم بيش از 4 برابر واردات 101 ميليون دلاري مربوط به ماه ژانويه (دي - بهمن) است.
با اين احتساب، ميزان صادرات نفت ايران به کره جنوبي به رقم مشابه سال گذشته ميلادي نزديک شده است.
با وجود تلاش‌هاي بي‌وقفه آمريکا در ماه‌هاي گذشته براي ترغيب کشورها به کاهش واردات نفت از ايران، اين اقدامات تا امروز ناموفق بوده است.
کاخ سفيد پس از خروج از برجام و وضع مجدد تحريم‌ها، ناچار به وضع معافيت‌هاي نفتي براي هشت کشور شد.
اين اقدام، همسو با پيش‌بيني کارشناسان و ناظران منطقه‌اي و بين‌المللي بود که تأکيد داشتند آمريکا هرگز قادر نيست خريد نفت از ايران را با اعمال تحريم‌ها به صفر برساند.
با وجود اينکه پيش تر چشم اميد مقام هاي آمريکا به افزايش سطح توليد عربستان سعودي بود، رويدادهاي ماه‌هاي گذشته نشان داد که رياض هم نمي‌تواند با افزايش صادرات خود در غياب ايران، مانع افزايش بهاي نفت در بازارهاي جهاني شود.
اين تحولات همزمان با اجراي ساز و کار مالي ايران و اتحاديه اروپا موسوم به اينستکس (ساحات) است که کشورهاي عضو اين اتحاديه را قادر به خريد نفت و تجارت با ايران مي‌کند.
شبس ** 9386 **1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوران آتشفشان در ایسلند؛ هزاران نفر خانه‌ها را ترک کردند

فعال شدن آتشفشان جدید در ایسلند که چهارمین فعالیت آتشفشانی از آذرماه گذشته به شمار می‌رود ، آسمان این کشور را سرخ فام ساخت و مقامات ناگزیر به تخلیه نزدیک به چهار هزار نفر از ساکنان نزدیک به این آتشفشان شدند.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری «ای بی سی نیوز» با انتشار این مطلب افزود: به گفته مقامات محلی آتشفشان در سواحل جنوب غربی ایسلند روز شنبه (روز گذشته به وقت محلی) برای چهارمین بار از ماه دسامبر گذشته فوران کرد و باعث تخلیه شهر بندری «گرینداویک» شد.

بنابر اعلام اداره هواشناسی ایسلند فوران آتشفشان بین کوه «هاگافل» (Hagafell) و کوه «استورا اسکوگفل» (Stóra Skógfell) حوالی شب گذشته با "شکافی به طول ۲.۹ کیلومتر" شروع شد.

بنابراین گزارش، فعالیت آتشفشان و جاری شدن گدازها نسبت به سه آتشفشانّ قبل شدیدتر بوده، چهار هزار نفراز ساکنان شهر گرینداویک که یک شهر ماهی گیر در ایسلند به شمار می رود برای درامان ماندن از این فعالیت آتشفشان تخلیه شدند.

نخستین آتشفشان در مورخ ۱۸ دسامبر برابر با ۱۷ آذر ۱۴۰۲ که با وقوع چندین زمین لرزه همراه بود ، رخ داد و سپس دیگر آتشفشان ها دراین منطقه در ۱۴ژانویه برابر با ۲۴ دی ماه و هشتم فوریه برابر با ۱۹ بهمن ماه روی داد.

ایسلند کشوری جزیره ای با وسعتی اندکی بیش از ۱۰۳ کیلومتر مربع و جمعیتی نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر، در اقیانوس اطلس و در شمال اروپا واقع است .

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: آتشفشان اندونزی (عکس)؛ 13 کشته و ده‌ها زخمی ببینید| فوران آتش فشان ایتالیا/ ستون‌های دود و جریان زیبای گدازه

دیگر خبرها

  • نگرانی پنتاگون از سطح روابط نیجر با ایران
  • ناراحتی سیمئونه: با این وضع نمی‌شود ادامه داد
  • قیمت جدید گوشت به روایت مدیرکل تامین دام
  • اگر ترامپ رئیس جمهور شود، رئیسی باید با پاستور خداحافظی کند؟
  • به استقبال نوروز با پیروزی ملوان برابر حریف جنوبی
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشارافزایی پارس جنوبی
  • آتشفشان در ایسلند؛ هزاران نفر خانه ها را ترک کردند
  • فوران آتشفشان در ایسلند؛ هزاران نفر خانه‌ها را ترک کردند
  • از اختلال در سامانه سوخت تا انعقاد قرارداد فشار افزایی پارس جنوبی
  • هشدار به وزیر جهاد کشاورزی /قیمت برنج دوباره اوج می‌گیرد؟