Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-19@08:35:52 GMT

تسهیل گری در فریضه نماز از وظایف دولت است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۸۶۸

تسهیل گری در فریضه نماز از وظایف دولت است

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، سید موسی خادمی دوشنبه شب در جلسه ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: در تمام کشور برای ستاد سفر کمیته‌های مختلفی وجود دارد که هر کدام وظایفی دارند، اکنون با توجه به پیش رو بودن فصل گردشگری تأکید ویژه‌ای بر موضوع نماز و تسهیل‌گری آن وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در ایام نوروز با توجه به حجم بالای مسافران در استان و آنچه که در اختیار داشته و ایجاد کرده‌ایم، باید با امکانات موجود خود بتوانیم شرایطی برای مسافران ایجاد کنیم تا برای انجام این فریضه الهی مشکلی نداشته باشند.
استاندار لرستان بیان کرد: دستگاه‌های متولی و فرهنگی، مساجد شهری و بین راهی را ساماندهی و مراکز خدمات بین راهی نیز کنترل شوند امکانات کافی را فراهم شود.
خادمی اضافه کرد: هدف اصلی ما ارائه خدمات رفاهی بهتر است، تمام دستگاه‌های متولی و دیگر موسسات خصوصی و مردمی به این موضوع خطیر توجه خاص داشته باشند.
وی ادامه داد: کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌های فرهنگی، امور بانوان، نماینده استانداری به منظور بررسی و تسهیل گری برای اقامه نماز و خدمات رفاهی مسافران باید تشکیل شود.
استاندار لرستان یادآورشد: در سال آینده نشستی برای هماهنگی مدیریت مساجد تشکیل شود تا موارد و مشکلات آنها را بررسی کنیم.
خادمی گفت: رستوران‌ها، مراکز گردشگری و اقامتی، شرکت پخش فرآورده‌های نفتی موظف هستند مساجد مجموعه خود را تجهیز و ساماندهی کنند.
وی افزود: امسال برای کشاورزی و منابع آبی استان پربارش و مناسب بود اما از طرفی به تاسیسات و راه‌های استان خساراتی وارد شده که دستگاه‌های استان آمادگی لازم را برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی دارند.
7273/3210
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 ایام نوروز پخش فرآورده های نفتی رستوران ها گردشگری مسافران و گردشگران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: دولت حوزه‌های علمیه را پشتیبان خود می‌داند

آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در پنجمین نشست رمضانی خود بعد از ظهر یکشنبه با جمعی از «علما و روحانیون حوزه‌های علمیه، ائمه جماعات و نخبگان جامعه روحانیت» به گفتگو نشست.

رئیس جمهور در این نشست، صاحبان فکر و اندیشه و استعدادهای برتر را سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور دانست و افزود: دولت همواره حوزه‌های علمیه را به عنوان اتاق‌های اندیشه‌ورزی، همراه و پشتیبان خود دانسته و بر استفاده از این ظرفیت‌ تاکید دارد.

رئیسی با اشاره به اهمیت مساجد و کارکردهای مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این نهاد مقدس، بر ضرورت بهره‌گیری از منظومه بیانات رهبر انقلاب اسلامی در خصوص اداره مساجد تاکید کرد و گفت: در کنار توجه به کارکرد مساجد، موضوع ائمه جماعات و استفاده از ظرفیت افراد موثر در این جایگاه خطیر باید به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود در جمع علما و روحانیون بدون اشاره به ثبت رکورد تورم، گرانی در دولت خود، مدعی شد: دولت مردمی کار خود را با تورم بالا آغاز کرد و به‌رغم بسیاری از تردیدافکنی‌ها، با توکل به خدا و اعتماد به داشته‌های کشور ضمن شناسایی ریشه‌های اصلی تورم، از جمله رشد نقدینگی، کسری بودجه و ناترازی و اضافه‌برداشت بانک‌ها، نسبت به کنترل و حل این مشکلات اقدام کرد و در این راستا رشد نقدینگی از ۴۲ درصد به ۲۶ درصد کاهش یافت، در سال اول کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومانی بدون استقراض از بانک مرکزی و چاپ پول با افزایش تولید و خلق ثروت جبران شد و بعضی موسسات مالی ناتراز غیرقابل اصلاح نیز منحل شدند. بر اساس اقدامات صورت گرفته در دولت، خوشبختانه همه شاخصه‌های تورم کاهشی است به‌نحوی که تورم ماهانه در بهمن ماه به ۱.۲ درصد رسیده، تورم نقطه به نقطه از ۵۵ درصد در فروردین امسال به ۳۵ درصد کاهش یافته و تورم سالانه نیز کاهش یافته است.

رئیسی در ادامه با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه دشمنان برای بر هم زدن ثبات اقتصادی و جلوگیری از رشد و پیشرفت اقتصاد کشور تصریح کرد: با اراده مصمم ملت مقاوم و دولت مردمی برای تقویت پایه‌های اقتصاد کشور، قطعا آینده‌ای بسیار روشن پیش روی ملت ایران است.

پیش از سخنان رئیسی، حجت‌الاسلام محمد حاج‌ ابوالقاسم دولابی رئیس مرکز ارتباطات دولت با حوزه و روحانیت، در سخنانی به تشریح اقدامات صورت گرفته از سوی این مرکز در بخش‌های مختلف از جمله ارتقای آگاهی روحانیت از اقدامات دولت، زمینه‌سازی برای استفاده از ظرفیت‌های حوزه در جهت همکاری با دولت و همچنین زمینه‌سازی برای تسهیل حمایت‌های دولت از جامعه روحانیت اشاره کرد.

در ادامه این جلسه نیز حجت‌الاسلام میرمحمدیان رئیس بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سید مصطفی رضوی مسئول ستاد معماری حوزه‌های علمیه، زینب جابر از فعالان رسانه‌ای بین‌المللی، حجت‌الاسلام علوی از ائمه جماعات تهران، حجت‌الاسلام سیدکاظم رجایی پژوهشگر حوزه اقتصاد مقاومتی، حجت‌الاسلام رحیمی صادق مدیر حوزه علمیه استان تهران، حجت‌الاسلام سید مجتبی اکرمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم و تحقیقات، پورمحمدی از پژوهشگران حوزه علمیه و حجت‌الاسلام پناهیان از خطبای تهران در سخنانی به تشریح نظرات و مطالبات خود از دولت پرداختند.

«محوریت دادن به مساجد به عنوان یکی از سنگرهای مردم‌سالاری دینی با هدف بازتولید مناسبات بین مردم و دولت»، «لزوم جانمایی مساجد در مرکزیت محلات در نقشه‌های شهری»، «تجمیع همه ظرفیت‌های بین‌المللی حوزه‌های علمیه در مقابله با جنگ ترکیبی دشمن»، «ضرورت اصلاح نظام بودجه‌ریزی»، «تاکید بر لزوم اطلاع‌رسانی به حوزه‌های علمیه از خدمات شایان دولت و نیز تنگناهای موجود در کشور»، «ضرورت حضور روحانیت مهذب در دانشگاه‌ها»، «گفتمان‌سازی برای استفاده از ظرفیت طب اسلامی در تعامل شورای انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت و حوزه‌های علمیه» و همچنین «کمک گرفتن از حوزه‌های علمیه برای اداره کشور با هدف تحول در شیوه اداره جامعه» از جمله نظرات و دیدگاه‌های مطرح شده از سوی علما و روحانیون در دیدار با رئیس جمهور بود.

علما و روحانیون در پایان این دیدار نماز را به جماعت اقامه کرده و افطار را مهمان رئیس جمهور بودند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • همه ظرفیت های نوروزی در سیرجان برای مسافران
  • رمضان در کردستان؛ از طنین نوای مرحبا تا اقامه تراویح
  • رئیسی: دولت حوزه‌های علمیه را پشتیبان خود می‌داند
  • اسکان ۱۸ هزار مسافر نوروزی در اصفهان
  • دستور مخبر به همه دستگاه‌ها: تمام امکانات برای تسهیل سفر مردم فراهم شود
  • مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می دهند
  • مساجد اصفهان به مسافران نوروزی خدمات می‌دهند
  • برگزاری کمیته ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لرستان با هدف توسعه گردشگری
  • تمهیدات مدیریت بحران فارس و لرستان درپی هشدار سیلاب
  • مصلی سمنان به قطب فرهنگی سمنان تبدیل می‌شود/ لزوم پیش‌بینی فضای بازی کودکان در مصلی