Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@17:11:38 GMT

دستگیری سارقان در خراسان شمالی 37 درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۹۴۶

دستگیری سارقان در خراسان شمالی 37 درصد افزایش یافت

بجنورد-ایرنا- فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در سال جاری میزان وقوع سرقت و دستگیری سارقان در این استان 863 هزار نفری نسبت به سال گذشته 37 درصد افزایش دارد.

سردار علیرضا مظاهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این در حالی است که در بین سارقان دستگیرشده افرادی بودند که برای بار اول دست به سرقت زده بودند که نسبت به سال های قبل افزایش زیادی دارد و این موضوع زنگ خطر برای جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سردار مظاهری عمده ترین علت انجام جرم توسط این افراد و دیگر سارقان را شرایط بد اقتصادی دانست و گفت: در همین پرونده اخیر سارقانی که برای بار اول اقدام به سرقت چشمی آیفون کرده بودند از تحصیلات بالایی نیز برخوردار بودند که ضعف اقتصادی باعث انجام سرقت شده بود.
وی با بیان اینکه عمده سرقت های خرد با 40 درصد مربوط به سرقت از منازل است، یادآور شد: این مساله لزوم حراست از اموال را در بین مردم بیشتر می کند.
فرمانه انتظامی خراسان شمالی با تاکید بر اتخاذ تدابیر ویژه برای کاهش مشکلات مردم توسط مسئولان، اظهار داشت: امسال کیف قاپی و سرقت موتورسیکلت در استان 8 درصد کاهش داشته است.
وی گفت: امسال 16 طرح در راستای برخورد با سارقان و مبارزه با سرقت به اجرا در آمد که منجر به متلاشی شدن 43 باند سارقان شد.
وی در رابطه با آزادی سارقان و ارتکاب مجدد سرقت توسط برخی سارقان سابقه دار طی چندین بار در یک سال نیز افزود: بخشی از آزادی این سارقان به رافت اسلامی و زندان زدایی بر می گردد.
وی گفت: دستگاه قضایی در برخورد با مجرمان قاطع است و به خوبی عمل کرده ولی باید تدابیر بیشتری نیز در دستور کار برخوردها صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، 0.8 درصد کل سرقت های کشور در خراسان شمالی رخ می دهد.
ط/ 6042

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سرقت پليس خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در فروردین ماه سال جاری، ۴۳ سارق خودرو توسط پلیس آگاهی در سطح استان گیلان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به ۶۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۵۱ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ سرقتی خبر داد و با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان، بیان‌داشت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

کد خبر 6087994

دیگر خبرها

  • شناسایی و دستگیری سارق کامپیوتر خودرو‌ها در مشهد
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در بهار
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و کشف ۲۰ پرونده سرقت
  • دستگیری سارقان مسلح طلا و جواهرات در اهر
  • شناسایی و دستگیری سارقان قطعات خودرو در مشهد
  • دستگیری ۳ سارق سابقه در گرمسار/ ۵۰ قبضه چاقو و قمه کشف شد
  • دستگیری سارقان موبایل در کهگیلویه
  • دستگیری سارق قطعات خودرو در مشهد
  • ۲۱ مال‌خر توسط پلیس آگاهی خراسان شمالی بازداشت شد