Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: دومین نقشه دشمنان بعد از جریان براندازی، شکستن جایگاه ولایت‌فقیه است اما موفق نمی‌شوند زیرا حزب‌اللهی‌ها همچنان پشت رهبر معظم انقلاب ایستاده‌اند. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسن تسخیری ‌در مراسم تجلیل از بسیجیان نمونه سپاه ناحیه مقداد در بخش خمام اظهار داشت: ماه رجب، ماه خدا، ماه ریزش گناهان، ماه بندگی و آماده‌سازی بندگان برای حضور در یک ماه بزرگ یعنی ماه مبارک رمضان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: بنابراین ماه رجب فرصتی بوده که خداوند متعال برای همه ما فراهم کرده و ما معتقدیم که تا سلاح ایمانمان قوی نباشد سلاح مادی‌مان نیز کار نکرده و تا سلاح معنویت ما پر نباشد سلاح مادی ما بی‌اثر است.

تسخیری با بیان اینکه بهترین زمان برای پر کردن سلاح معنویت، استفاده از فرصت‌های این سه ماه بزرگ یعنی ماه رجب، شعبان و رمضان است ابراز داشت: از طرف امام صادق(ع) به ما شیعیان همواره تأکید شده است که در ماه رجب روزه بگیرید.

وزیر دفاع: هدف از هجمه‌های دشمن ایجاد فاصله بین مردم و نظام استمحسن رضایی: رمز پیروزی برابر دشمن مقاومت است/ هیچ‌گاه نباید از دشمن ترسی داشته باشیمآیت‌الله ‌یزدی: دشمن تلاش می‌کند به قداست قم ضربه بزند/انتقاد از وضعیت حجاب در جامعه

وی با اشاره به اینکه یک روز روزه گرفتن در ماه رجب صدسال راه به جهنم را برای انسان دور می‌کند افزود: این مساله خیلی ارزشمند است که روحیه انسان، ایمان، روح و درونش تقویت شود لذا همچنان سفارش شده است که در این ماه باید استغفارها زیاد باشد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: امسال در آستانه سال نو با سالروز میلاد مولا امیرالمومنین علی(ع) روبه‌رو هستیم و این روز بزرگ را به همه تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که خداوند به ما توفیق درک این ماه‌های عزیز و عظیم را عنایت کند.

تسخیری خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که اسلام منهای روحانیت مانند جامعه بدون طبیب است و دشمن از قدیم‌الایام برای شکستن تفکر ولایی و اسلامی، 3 طرح عمده را برنامه‌ریزی می‌کند که البته راهکارهای مختلفی هم برای مقابله با این طرح‌های دشمن وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تا طرح و عملیات دشمن را نشناسیم، نمی‌توانیم در مقابل دشمن مقاوم باشیم افزود: در زمان جنگ تحمیلی یکی از کارهای مهم، شناسایی دشمن بود که در این راستا مسئول اطلاعات عملیات، عده‌ای از نیروهای خودی آماده شده و به نزدیکی دشمن برای شناسایی می‌رفتند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: در زمان جنگ تحمیلی با استفاده از شناسایی دشمن، تعداد دشمن، ابزار جنگی آنان، عقبه و امکانات و تجهیزات و شرایط جوی را بررسی و به فرمانده گزارش می‌دادند و بر اساس آن شناسایی‌ها عملیات‌ها بر علیه دشمن طراحی می‌شدند.

تسخیری با بیان اینکه زیارت عاشورا صرفاً یک زیارت معنوی نیست بلکه ابتدا تا انتهایش یک زیارت معرفتی و سیاسی است ابراز داشت: زیارت عاشورا حاوی پیام‌های زیاد و یک درس راهبردی برای شیعیان بوده و در این راستا ائمه اطهار(ع) همچنان سفارش می‌کردند که زیارت عاشورا را زیاد بخوانید.

وی با اشاره به اینکه بعضی از مراجع و عرفات همواره تأسف ‌می‌خوردند که روزانه فقط یک بار زیارت عاشورا می‌خواندند گفت: یکی از طراحی های مهم دشمن در هر عرصه‌ای حتی بعد از پیامبر(ص)، راه‌اندازی جریانی تحت عنوان جریان برانداز نظام الهی بود که می‌خواستند جلوی تشکیل حکومت الهی را بگیرند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: بعضی می‌گفتند که حجة‌الوداع حجی بود که پیامبر(ص) می‌خواست آداب حج را به حجاج یاد دهد اما اینگونه نبود بلکه پیامبر(ص) می‌خواست به همه بفهماند که همانطور که من حج می‌کنم به حج بروید البته فقط این مساله هم نبود.

تسخیری گفت: حجة الوداع یک حج عبادی و سیاسی بوده و یکی از تلاش‌های پیامبر(ص) در طول این حج این مساله بوده که بتواند از این فرصت استفاده کند و امام علی(ع) را به مردم معرفی کند و در یکی از سخنرانی‌های پیامبر(ص)، عده‌ای سیاستمدار مکار متوجه شدند که یکی از انگیزه‌های مهم پیامبر(ص) در طول این حج، انتخاب جانشین است.

وی تصریح کرد: دشمنان بعد از آن سخنرانی پیامبر(ص) تصمیم گرفتند و با برنامه‌ریزی‌های متعدد با خود عهد می‌بندند که ما نخواهیم گذاشت بعد از پیامبر(ص) حتی یک ساعت، امام علی(ع) بر مسند حکومت بنشیند و از همین‌جا طرح براندازی حکومت الهی را راه‌اندازی کرده و هم‌پیمان شدند و قسم خوردند و سرانجام هم اجازه ندادند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان افزود: این جریان برانداز در همه تاریخ توسط دشمن شکل می‌گرفته است پس اگر ما جریان‌شناس نباشیم، فریب این جریان‌ها را می‌خوریم و بعد به یکباره مشاهده می‌کنیم که این جریانی که به ظاهر خودش را انقلابی نشان داده در حقیقت زیر چتر آمریکا در حال سینه زدن است.

تسخیری گفت: دشمنان اسلام در راستای همین جریان براندازی حکومت الهی که قسم خورده بودند نگذارند امام علی(ع) بر مسند حکومت الهی بنشیند به آن عمل کردند و زمانی که امام علی(ع) در حال غسل دادن پیکر مطهر پیامبر(ص) بودند، دشمنان اسلام نیز خلیفه را مشخص کردند.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام حتی بعد از به حکومت رسیدن امام علی(ع) هنوز ایشان را به عنوان جانشین پیامبر(ص) نمی‌شناختند خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام همچنان آن حضرت را به عنوان خلیفه مسلمانان معرفی می‌کردند و برای آن حضرت عصمت قائل نبودند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان اظهار داشت: دشمنان اسلام، دشمنی‌هایشان با اسلام را به جایی رساندند که روی سینه پسر پیغمبر(ص) نشستند و سر مقدس فرزند پیامبر(ص) را بریدند و بالای نیزه کردند و به چهل منزل بردند.

تسخیری با بیان اینکه باید هوشمندانه و با دقت عمل کنیم افزود: جریان برانداز حکومت الهی همچنان وجود دارد و از ابتدای انقلاب اسلامی جریانات مختلفی شکل گرفت که در راستای آن دشمنان می‌خواستند جلوی رشد انقلاب را بگیرند و در این مسیر تمام تلاش خود را انجام دادند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان خاطرنشان کرد: دشمن در راستای برنامه براندازی نظام الهی، طراحی‌های خود را به گونه‌ای انجام می‌دهد تا بتواند از ظرفیت دانشگاه، حوزه، بازار، ادارات، وزارت‌خانه ها و حتی مجلس برای ضربه زدن به نظام مقدس اسلامی استفاده کند.

تسخیری با اشاره به اینکه کسانی در این مملکت بودند که امروز در اتاق فکر غربی‌ها نشسته‌اند و برای از بین بردن نظام اسلامی ایران چاره‌اندیشی می‌کنند افزود: این افراد در کشور ما مهره‌های سوخته‌ای بودند که فراری شدند و امروز در خارج از کشور بر علیه نظام اسلامی گام برمی‌دارند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام بعد از اینکه در راستای طرح براندازی حکومت الهی موفقیت کسب نکنند و به نتیجه دلخواه‌شان نرسند، دومین طرح خود را پیاده می‌کنند که دومین طرح شکستن جایگاه ولایت‌فقیه است و در این زمان دشمن به این نتیجه می‌رسد که هر زمان به رأس نظام ضربه بزند، بر بدنه نظام هم مسلط می‌شود.

تسخیری با بیان اینکه دشمنان اسلام زمانی که امام علی(ع) را خانه‌نشین کردند، توانستند بر دیگران نیز مسلط شوند افزود: در زیارت عاشورا اشاره شده است که شکستن جایگاه ولایت، نقشه دشمن است و دشمن سعی می‌کند که ارزش جایگاه ولایت را پایین آورده و آن را به جایگاه خلافت تبدیل کند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان گفت: در زیارت زیارت عاشورا اشاره شده که دقت کنید یکی از چیزهایی که باعث شده تا مصیبت بزرگی اتفاق بیفتد، تلاش دشمن برای پایین آوردن جایگاه ولایت است و دشمن سومین طرح خود را زمانی عملی می‌کند که جریان براندازی حکومت الهی قدرت بگیرد.

تسخیری با بیان اینکه دشمن سومین طرح خود را زمانی عملی می‌کند که جریان براندازی حکومت الهی قدرت بگیرد و ارزش جایگاه ولایت نیز کاسته شود افزود: در این زمان دشمن می‌تواند یک قدرت فوق‌العاده ایجاد کرده و جنگ و قتال را در آن مسیر راه اندازی کند.

وی با اشاره به اینکه دشمن زمانی که جریان حزب‌اللهی را ضعیف ببیند طرح جنگ و قتال خود را علیه اسلام عملی کرده و قدرت پیدا می‌کند ابراز داشت: اکنون 40 سال است که دشمن بعد از انقلاب همچنان می‌گوید که تمام گزینه‌ها روی میز است.

تسخیری افزود: اما حزب‌اللهی‌ها دور هم جمع شدند و پشت رهبر معظم انقلاب ایستادند و گفتند که تمام گزینه‌های دشمن را یکی پس از دیگری به پایین می‌آوریم و امروز دشمن در خواب هم نمی‌بیند که بر علیه نظام اسلامی ما بتواند اقدام و حرکت نظامی انجام دهد.

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه قدس گیلان تصریح کرد: کوفه شهری بود که دارای نیروهای ارزشی زیادی بود اما دشمن آنقدر در بین آنان نفوذ کرده و تبلیغات گسترده‌ای انجام داد تا اینکه توانست نیروهای ارزشی را کنار زده و نیروهای وابسته به تحت امر خود را جایگزین آنان کند.

تسخیری خاطرنشان کرد: عبیدالله‌بن‌زیاد وقتی که می‌خواست وارد شهر کوفه شود، می ترسید و با لباس مبدل وارد شهر شد اما توانست با استفاده از پول، تزویر و زور، فتوادهنده شهر کوفه را خریداری کرده و از او بر علیه امام حسین(ع) حکم بگیرد.

وی با بیان اینکه 4 راهکار برای مقابله با طراحی دشمن وجود دارد افزود: یکی از آن راهکارها تبری از دشمن است و زیارت عاشورا نیز اشاره کرده که دشمن را دشمن بدانید و با آن دوستی نکنید و دومین راهکار برای مقابله با دشمن نیز تولی است و در راستای آن سِلْمٌ لِمَنْ‌ سَالَمَكُمْ وَ حَرْبٌ لِمَنْ حَارَبَكُمْ است.

تسخیری با اشاره به اینکه یکی از نکات مهمی که زیارت عاشورا به شیعیان درس می دهد، مساله انتظار برای منتقم است گفت: در زیارت عاشورا اشاره شده که من باید منتظر امام عصر(عج) باشیم و باید خودمان را آماده کنیم و شهادت‌طلبی نیز یکی از درس‌های دیگر زیارت عاشورا برای مقابله با دشمن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،  دراین جلسه که دیروز به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت تشکیل شد آقای سید عباس حسینی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه حج و زیارت برای کاهش عوامل و افزایش سرانه زائر افزود: تاکنون بیش از 82700 زائر حج 1403 ثبت نام کردند و انتظار می رود ظرفیت باقیمانده تا پایان این هفته تکمیل شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه اقدامات لازم برای صدور روادید زائران آغاز شده است ، ابراز امیدواری کرد که روند اخذ ویزای زائران دربازه زمانی مورد نظرتکمیل شود.

در این نشست، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از همه دست اندرکاران سفرهای عمره و حج برای فراهم کردن مقدمات لازم جهت اعزام حجاج ایرانی به سرزمین وحی تقدیر و تصریح کرد که خادمان موظفند به خواسته های زائران توجه نموده و برای مواردی که امکان اجرا دارد راهکار مناسب ارائه دهند.

در ادامه این جلسه سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از روند معاینات زائران حج پیش رو و حمید رضا محمدی معاون عتبات سازمان حج در مورد برنامه های این حوزه برای اعزام های امسال و نحوه بررسی و رسیدگی به مشکلات شرکت های ارائه دهنده خدمات به زائران عتبات عالیات در دو سال گذشته گزارش دادند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت اظهار داشت: استطاعت 82164 زائر تاکنون تایید شده و 1500 نفر هم به کمیسیون های پزشکی ارجاع و  تنها 143 نفر رد شدند. 

این نشست با گزارش مهران فرشید  مدیرکل دفتر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات و امنیت فضای مجازی از سامانه جامع مسکن و آثار استفاده از آن درچیدمان پروازها و اسکان در هتل ها ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت از معاون عتبات سازمان حج خواست در خصوص فعالیت شرکت های ارائه دهنده خدمات درسال 1401 بررسی لازم انجام شود و راهکارمناسب برای برخی مشکلات مرتبط با این شرکت ها برای تصمیم گیری به جلسه شورای برنامه ریزی ارائه گردد.  


انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کرمان باید متناسب با عنوان پایتخت مقاومت باشد
  • برگزاری ۴۰۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در زنجان
  • سپاه زنجان ۴۰۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی سیاسی برگزار می‌کند
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در کردستان تشریح شد
  • برگزاری ۷۴۰ برنامه ویژه هفته عقیدتی سیاسی در گیلان
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • اجرای ۷۰۰ برنامه توسط سپاه روح الله
  • اعزام بیش 83 هزار زائر در حج 1403 
  • بیش از ۸۳ هزار زائر به حج ۱۴۰۳ اعزام می‌شوند