Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-03-28@17:02:21 GMT

آب در بستر زاینده رود جریان گرفت

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۲۹۸۲

آب در بستر زاینده رود جریان گرفت

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اشاره به دستور رئیس‌جمهور برای بررسی امکان رها سازی آب در زاینده‌رود، گفت: این دستور بررسی و با توجه به بارش‌های مناسب در سال آبی جاری، روز یکشنبه آب از سد زاینده‌رود رها شد.

 

قاسم تقی‌زاده خامسی با بیان اینکه آب روز ۲۹ اسفند به شهر اصفهان خواهد رسید، گفت: باقی مانده حقابه کشاورزان از این آب حدود ۴۰۰ میلیون مترمکعب است که با توجه به فراهم بودن امکان تامین این حجم آب، رهاسازی آب تا نیمه خردادماه ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تقی‌زاده خامسی میزان بارندگی‌های کشور را بطور متوسط ۲۰۵ میلی‌متر دانست و گفت: میزان بارندگی‌های امسال در مقایسه با سال گذشته بسیار مناسب بوده، اما پراکنش آب در مناطق مختلف کشور متفاوت است بطور مثال درحالی که چهارمحال و بختیاری بیش از ۷۰۰ میلی متر بارش داشته اما سهم استان یزد از بارندگی‌های کشور ۵۷ میلی‌متر بوده است.

 

وی افزود: هم اکنون ۶۲ درصد مخازن سد‌های کشور پر شده است، اما با توجه به احتمال تکرار خشکسالی‌ها در سال‌های آینده، همچنان مدیریت مصرف بخصوص در بخش کشاورزی به دلیل مصرف ۹۰ درصدی آب باید در اولویت باشد.

 

منبع: انرژی امروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۲۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت

 آیت الله سید ابراهیم رییسی در جلسه امروز چهارشنبه هیات دولت با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از برنامه‌ریزی و برگزاری اجتماع معنوی روز گذشته مردم روزه‌دار در ورزشگاه آزادی، بر ضرورت فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی تأکید کرد.

رییس جمهور سفر‌های نوروزی را از جمله بستر‌های نشاط‌آفرین در کشور دانست و ضمن تأکید بر تلاش بیشتر مسئولان مرتبط برای تأمین امنیت و رفاه مسافران نوروزی، تصادفات جاده‌ای را نگران‌کننده و نقطه مقابل این نشاط دانست و افزود: کاهش هر چه بیشتر آمار تصادفات جاده‌ای تلاش بیشتر مسئولان مرتبط را می‌طلبد.

بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید علمی پیشکسوت

ضرورت تکریم و بهره‌مندی از ظرفیت اساتید و چهره‌های علمی پیشکسوت در دانشگاه‌ها، از دیگر محور‌های سخنان رییس جمهور در جلسه امروز هیات دولت بود که وی با اشاره به سیره اهل بیت (ع) در گرامیداشت علم و عالم، حضور بزرگان علمی در مراکز علمی و پژوهشی را پشتوانه‌ای برای دانشگاه‌هاست دانست و بر توجه بیش از پیش به بهره‌مندی از ظرفیت علمی این چهره‌های علمی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

رییس جمهور همچنین از همه دستگاه‌های اجرایی خواست در سال جدید با بهره‌گیری هر چه بیشتر و بهتر از رسانه‌ها برای تشریح برنامه‌ها و تبیین عملکرد‌ها و بیان دیدگاه‌ها و مقابله با هجمه‌های رسانه‌ای دشمن برنامه‌ریزی کنند.

پیش از سخنان رییس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی در گزارشی از نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور خبر داد و گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دولت و واردات ۶ هزار خودرو کشنده در سال گذشته، تعداد خودرو‌های وارده شده از این دست به کشور طی دو سال و نیم گذشته به ۲۵ هزار دستگاه رسید و نوسازی ناوگان کشنده‌های کشور در سطح مطلوبی قرار گرفت.

وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به ارائه گزارشی از عملکرد این وزارتخانه در نوسازی ناوگان حمل و نقل در سال گذشته پرداخت و افزود: از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۱، ۵۷ هزار و ۶۰۷ خودرو در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده، این در حالی است که تنها در سال گذشته ۶۸ هزار خودرو یعنی ۱۸ درصد بیش از ۴ سال قبل از آن در ناوگان حمل و نقل جایگزین شده است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در جلسه امروز گزارشی از ارتقای شاخص توسعه ارتباطات در کشور ارائه کرد و گفت‌: مهم‌ترین شاخص ارزیابی توسعه ارتباطات در کشورها، شاخص اتحادیه بین‌المللی مخابرات (IDI) است که براساس ارزیابی‌های این اتحادیه در دو بخش پوشش فراگیر و کیفیت ارتباطات و میزان استفاده مردم از زیرساخت‌های ارتباطی، کشور رشد ۴۷ درصدی و ارتقای ۶ رتبه‌ای داشته است.

جواد اوجی وزیر نفت نیز در گزارش خود از پیشرفت ۳۶ درصدی پروژه جمع‌آوری گاز‌های مشعل در دولت مردمی خبر داد و گفت: با جمع‌آوری ۷ میلیون متر مکعب از گاز‌های مشعل علاوه بر تأمین خوراک پتروشیمی‌ها، برای ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال‌زایی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • جریان آب‌های آرام در بستر کویر
  • دلیل بیشتر مشکلات اصفهان نبود جریان دائمی آب در زاینده‌رود است
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • چهار سد در کردستان سرریز شدند
  • چهار سد در کردستان طی دو ماه اخیر سرریز شدند