Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-18@06:10:00 GMT

این قاتل 22 ساله تهرانی به ١۶بار اعدام محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۳۰۸

این قاتل 22 ساله تهرانی به ١۶بار اعدام محکوم شد

حوادث رکنا: 15 سال پیش در چنین روزی یکی از قاتلان سریالی ایران اعدام شد. محمد بسیجه معروف به بیجه در ٢۶‌اسفندماه سال ١٣٨٣به جرم تجاوز و قتل ١٧‌کودک و ٣بزرگ‌سال به ١٠٠‌ضربه شلاق، ١۵‌سال حبس، ١۶‌بار قصاص و اعدام محکوم شد.

داستان قتل‌های بیجه از دهم شهریورماه سال‌٨٣‌ و با گزارش ناپدید شدن ٣‌دانش‌آموز به پلیس آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قبل از این تاریخ هم کودکان دیگری ناپدید و یا جنازه‌های متلاشی شده‌شان پیدا می‌شد اما هیچ‌وقت خانواده‌هایشان به دلیل اینکه مهاجر غیر‌قانونی بودند، شکایت نمی‌کردند تا مبادا مجبور به ترک ایران شوند. از این رو پلیس موضوع را با جدیت پیگیری نکرده بود. تا اینکه شکایت رسمی خانواده این ٣دانش‌آموز، پلیس آگاهی را مجبور به پیگیری ماجرا کرد. در تحقیقاتی که انجام شد ٣نفر دستگیر شدند که یکی از آن‌ها به «علی‌باغی» معروف بود.

باغی در بازجویی‌ها اعتراف کرد که با دیگر دستگیرشدگان و یکی از دوستانش بچه‌ها را ربوده و در جایی نگهداری می‌کنند. باغی اطلاعات دقیقی از نفر چهارم نداد ولی پلیس در تحقیقاتش به فردی به نام محمد مظنون شد و او را دستگیر کرد. محمد هم در بازجویی‌ها اعترافی نکرد تا اینکه او و باغی را رو در رو کردند و در این بازجویی راز ٢٠‌فقره قتل فاش شد. آن‌ها ٩قتل را با همدستی یکدیگر و بقیه را «محمد بیجه» به تنهایی انجام داده بود. بیجه در اعترافاتش گفت که اولین قتل را در اسفند سال‌٨١، ٢سال قبل از دستگیری انجام داده است.

بیجه سال‌۶١ در شهرستان قوچان متولد شده بود، در ۴‌سالگی مادرش را از دست داده و زیر‌دست پدری عصبانی و نامادری بزرگ شد. او چند سال بعد به همراه ۶‌خواهر و ۶‌برادر ناتنی به تهران نقل مکان کرد. بیجه علاقه زیادی به درس خواندن و مدرسه رفتن داشت ولی در سن ١١‌سالگی پدرش او را مجبور کرد تا در یک کوره آجر‌پزی کار کند. بیجه در همین سن مورد تجاوز و آزار و اذیت‌های یکی از آشنایان قرار گرفت و آن‌قدر از خودش بدش آمد که یک بار تصمیم به خودکشی گرفت ولی موفق نشد. همین مسائل باعث ایجاد عقده‌هایی عمیق در وجودش بودند تا بخواهد در بزرگ‌سالی ظلمی را که در کودکی دیده بود جبران کند.

بیجه در تمام زندگی‌اش آرامشی نداشت و به هیچ‌کدام از خواسته‌های زندگی‌اش نرسیده بود، تا اینکه به گفته خودش در سال‌٨١ بعد از تجاوز و کشتن پسری هشت‌ساله که بدنش را با سنگ متلاشی کرده بود، به آرامش رسید و حتی در صحنه قتل حاضر شد و در مجلس ختم آن پسر هم شرکت کرده بود. بعد از آن بیجه به قتل و تجاوزهایش ادامه داد تا آرامشش را تمدید کند، به حدی که اگر فاصله بین قتل‌ها زیاد می‌شد دوباره احساس ناآرامی می‌کرد. بیشترین لذت بیجه در از بین بردن جسد مقتولانش بود به خصوص زمانی که می‌دید جنازه‌ها پیدا نمی‌شوند یا پلیس نمی‌تواند قاتل را شناسایی کند. در نتیجه این اقدامات شرورانه، کوره آجر‌پزی که بیجه در آن کار می‌کرد به کوره آدم‌سوزی تبدیل شده بود و او چند نفر از مقتولانش را آنجا سوزانده بود.

بیجه انگیزه قتل‌هایش را کمک به کودکان پاکدشتی می‌دانست و در دادگاه گفته بود:‌ «چون در بچگی حسرت کشیدم، وقتی بچه‌های پاکدشت را می‌دیدم آن‌ها را می‌کشتم تا از زندگی آینده و سختی‌ها نجاتشان دهم.»

بیجه قبل از شلاق و اعدام، ٣چیز را به عنوان عامل بدبختی‌اش معرفی کرد. اولی تجاوزی که در کودکی به او شد، دوم فقر اقتصادی و آرزوی پولدار شدن و سوم کتک‌های پدر و آزارهای نامادری‌اش. در روز اعدام بیجه بیش از ۵ هزار نفر از مردم پاکدشت در محل حاضر شده بودند و برادر یکی از مقتولان با چاقو به بیجه حمله و او را زخمی کرد.

علی باغی همدست محمد بیجه که در ٩‌فقره از قتل‌ها دست داشت نیز به ١۵‌سال حبس محکوم شده بود، حکمی که با واکنش‌های منفی خانواده مقتولان روبه‌رو شد اما این حکم تغییر نکرد. حالا ١۵باغی همین روزها آزاد شود. سال از آن حکم می‌گذرد و شاید علی همین روزها آزاد شود.

منبع: رکنا

کلیدواژه: اخبار حوادث ایران اعدام قصاص بیجه محکوم شد عکس فیلم بیمارستان یک زن حادثه خودکشی مصدوم جوان پرونده دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید در دل روستا‌/ تولید ۶ هزار تن لوله و ۵ هزار ماشین آلات در روستای کوچک

رحمان فرزادی فر کارآفرین برتر دارای مدرک دکترای باغبانی در سال ۱۳۹۷ نیز موفق به تاسیس کارخانه تولید ماشین آلات کشاورزی شد و هم اکنون در این کارخانه برای ۸ نفر به صورت مستقیم و ۱۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است که همگی اهل همین روستا هستند.   در این کارگاه تولیدی انواع سمپاش، پمپ آب، موتور برق، تریلر باغی، اره موتوری، علف زن و سایر محصولات کشاورزی عرضه و تولید می‌شود.   فرزادی مبلغ سرمایه گذاری این طرح صنعتی را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هم اکنون ظرفیت تولید ۵ هزار دستگاه سمپاش، پمپ آب، موتور برق، تریلر باغی، اره موتوری، علف زن در این کارگاه فراهم شده است.   در این کارخانه صنعتی که در امیرآباد دشت روم شهرستان بویراحمد واقع شده ماشین آلات کشاورزی مورد نیاز کشاورزان استان و استان‌های همجوار تولید می‌شود. باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • قتل در اراک، دستگیری قاتل در شازند
  • قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز در صومعه بخش مرکزی شهرستان نیشابور
  • ۳۵ هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد
  • نوجوانان و جوانان تهرانی یک‌ساله حافظ قرآن شوند
  • بخشش مانع اجرای حکم قصاص قاتل شادگانی
  • رهایی یک محکوم به اعدام از قصاص در شادگان
  • مبارزه علیه آفات زراعی و باغی بروجرد در سطح بیش از ۳۵ هزار هکتار
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند + عکس و فیلم
  • جهش تولید در دل روستا‌/ تولید ۶ هزار تن لوله و ۵ هزار ماشین آلات در روستای کوچک
  • بخاری‌هایی که هوای پسته کرمان را دارند