Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-28@22:09:13 GMT

۶ میلیون نخبه ایرانی و ثروتمند، دنیا را می‌چرخانند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۵۶۹

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌ رضوی گفت: 6 میلیون نخبه ایرانی و ثروتمند دنیا را می‌چرخانند. ما نخبگان را رها کرده‌ایم، درحالی که نخبگان ایرانی با عملکرد خود، دنیا را می‌چرخانند.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، حسین شرکاء، در مراسم عقد تفاهم‌نامه همکاری بنیاد نخبگان و سازمان نظام مهندسی ساختمان استان که با موضوع « حمایت از دستاوردهای نخبگان و ایجاد زمینه اثرگذاری نخبگان در صنعت بزرگ ساختمان کشور» در محل سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد، اظهار کرد: باید بهینه‌سازی، مناسب‌سازی و امنیت لازم برای نخبگان فراهم شود تا بهره‌برداری مناسبی از ایده‌ها و پژوهش‌های آن‌ها صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شرایط مناسب در جهت ارتقای دانش فنی برای صاحبان حرفه فراهم شود.

وی افزود: امروز دو بُعد مهم مقررات ملی و فناوری‌های علمی هنوز نتوانسته‌اند در کنار هم قرار بگیرند و عملکرد مناسبی در کشور ما داشته باشند. هنوز متوجه این موضوع نشده‌ایم که باید این دو بعد را در کنار یکدیگر قرار دهیم تا بتوانیم مشکلات موجود را رفع کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی با بیان اینکه « 6 میلیون نخبه ایرانی و ثروتمند دنیا را می‌چرخانند »، گفت: ما نخبگان را رها کرده‌ایم، درحالی که نخبگان ایرانی با عملکرد خود، دنیا را می‌چرخانند. بنابراین بایستی حمایت‌های معنوی و عملی از نخبگان داشته باشیم. همچنین باید هر تصمیمی که برای کشور، استان و شهر گرفته می‌شود توسط متخصصان صورت بگیرد. این در حالیست که برخی افراد، مدیریت امور را برعهده دارند که فاقد تخصص لازم هستند.

شرکاء ادامه داد: یکی از مشکلات موجود در جامعه این است که هیچگاه نخبگان به‌عنوان سرمایه‌های ملی کشور به‌حساب آورده نمی‌شوند و در بودجه تدوین‌شده هر ساله کشور، هیچ بخشی به پژوهش‌های تخصصی، اختصاص داده نمی‌شود. این نخبگان مشکلات گوناگونی همچون ارتباط با صنعتگران دارند و ما می‌توانیم خیلی راحت میان نخبگان و صنعتگران ارتباط برقرار کنیم تا بتوانند کار تولیدی و اشتغال‌زایی انجام دهند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی تشریح کرد: در این راستا بایستی یکسری جریان‌های کوتاه‌مدت و ایده‌ها مورد شناسایی قرار گیرند و راهنمایی‌های لازم مبنی بر اینکه وارد چه بخشی از صنعت شوند، ارائه گردد. یکی از اقدامات ما در این رابطه تسهیل ورود نخبگان در حوزه صنعت، بستن قرارداد و... خواهد بود. بنابراین باید توجه داشت که ما پای کار هستیم و به شدت علاقه‌مندیم ایده‌ها را اجرایی کنیم تا ثابت کنیم نخبگان، بالاترین سرمایه‌های مالی و علمی کشور هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: نخبگان مهاجرت بهره گیری مناسب سازی شرایط مقررات ملی فناوری های علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۵۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشو گفت: هیئت وزیران آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف را در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب کرده بودند که این آیین نامه اکنون جهت اجرا ابلاغ شده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، حمیدرضا خان محمدی اظهار کرد: محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور «آئین نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق نواحی و محلات مختلف» را که به پیشنهاد شماره ۱۴۸۴۳۱ مورخ ۱۴۰۲.۷.۱۰و زارت آموزش و پرورش و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون جمهوری اسلامی ایران ارائه شده بود و در جلسه ۱۴۰۲.۱۲.۱۶ تصویب شد، جهت اجرا ابلاغ کرد.

وی افزود: در ماده (۴) بعد از عبارت «غیر مسکونی» عبارت بدون الزام به تغییر کاربری در موارد غیر استیجاری» اضافه می‌شود.

خان محمدی با اشاره به اینکه در ماده (۶) بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های موضوع این آئین نامه تغییر کرد، ادامه داد: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های احداثی یا تکمیلی و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها با رعایت ضوابط طراحی فضاهای آموزشی برنامه‌ریزی معماری همسان مدارس ابتدایی و متوسطه موضوع بخشنامه شماره ۹۵/۵۷۶۷۴۹ مورخ ۱۳۹۵.۳.۳۱ سازمان برنامه و بودجه کشور در چارچوب مقررات ملی ساختمان برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع خواهد بود.

وی گفت: بررسی جوانب فنی و ایمنی ساختمان‌های استیجاری و خریداری شده و تأیید استحکام بنای این ساختمان‌ها در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه از جمله مقررات ملی ساختمان و با رعایت ضوابط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حسب مورد با استفاده از ظرفیت مهندسان مشاور واجد گواهی صلاحیت از سازمان برنامه و بودجه کشور برعهده سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور و واحدهای تابع است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور بیان کرد: در ماده (۱۱) بعد از عبارت و بناهای احداثی عبارت تکمیل اضافه می‌شود و تبصره این ماده حذف و تبصره ۱ جدید با عنوان در مورد ساختمان مدارس و یا مراکزی که مطابق فرآیندهای مندرج در این آئین نامه استحکام بنا گرفته اند و توسط مؤسس دیگری اجاره یا خریداری می‌شوند به شرط منقضی نشدن تاریخ تأییدیه لحاظ جوانب فنی و ایمنی و استحکام بنای ساختمان تا زمان اعتبار تأییدیه دریافت مجدد تأییدیه یادشده ضروری نیست و تبصره ۲ جدید در موارد فوق چنانچه حوادث غیر مترقبه مانند، زلزله، سیل و طوفان رخ دهد، مؤسسان طبق اعلام سازمان، نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور ملزم به دریافت تأییدیه مجدد استحکام بنای ساختمان خواهند بود. به ماده یادشده الحاق می‌شوند. اصلاح عبارت ظرف سه سال از تاریخ لازم‌الاجرا شدن این آئین نامه به عبارت حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۵ تغییر ماده (۱۲) آئین نامه است.

کد خبر 739717

دیگر خبرها

  • هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در ارس مشاهده نشده است
  • آلودگی هسته‌ای در رود ارس؟ / واکنش سازمان انرژی اتمی
  • نبود هیچ آلودگی پرتوی غیرعادی در رود ارس
  • آلودگی هسته ای در رود ارس؟ | واکنش سازمان انرژی اتمی
  • انتصاب رییس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی
  • ابلاغ آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • ابلاغ آیین نامه استقرار مدارس و مراکز غیر دولتی در مناطق، نواحی و محلات مختلف کشور
  • درخواست سازمان نظام پزشکی از سازمان جهانی بهداشت برای لغو عضویت رژیم صهیونیستی
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است