Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، یدالله موحد، رئیس کل دادگستری استان کرمان دیروز دوشنبه، 27 اسفند در جلسه هیئت امنای ستاد دیه نمایندگی استان کرمان با تبریک ایام ماه مبارک رجب گفت: فرهنگ خیرخواهی، نوع‌دوستی و امدادرسانی از ابتدای انقلاب تا امروز هر سال بیشتر از سال قبل شده است که مبتنی بر تعالیم عالی اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: 55 هزار نفر از زندانیان در سطح کشور به‌مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مشمول عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی شدند که این رقم در استان کرمان برابر با 5 هزار و 382 نفر است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: کاهش جمعیت زندانیان و اصلاح و درمان آن‌ها از سیاست‌های کلان نظام و دستگاه قضایی است و آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضاییه توجه ویژه‌ای به این امر دارد و تأکید وی بر جلوگیری از ورود افراد به زندان است.
موحد تصریح کرد: روند ورود افراد به زندان‌ها طی سال‌های اخیر در کشور کاهش یافته است و دستگاه قضایی تلاش می‌کند افراد به علت مسائل مالی وارد زندان‌ها نشوند.
وی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرم و دعاوی در قوه قضاییه مورد توجه است، بیان کرد: نرخ جرایم با منحنی جمعیت، نابسامانی فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برابری می‌کند بنابراین پیشگیری از جرایم را باید در متن جامعه دنبال کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار کرد: قوه قضاییه حتی بحث پیشگیری را برای دانش‌آموزان با همکاری وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند.
موحد همچنین تغییر رفتار در ستاد دیه را امری لازم خواست و افزود: باید همچنان در ستاد دیه، منابع جدید را شناسایی کنیم و فرهنگ‌سازی را انجام دهیم.
وی تأکید کرد: برای نخستین بار بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک نفر از درون این قوه سکان را به دست می‌گیرد و علاوه بر ویژگی‌های شخصیتی که آیت‌الله رئیسی دارد، همچنین تجارب وی سرمایه ارزشمندی برای دستگاه قضا است و اقبال عمومی هم در درون دستگاه قضایی وجود دارد و زمینه برای پیشرفت فراهم شده است.
رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه تحول بنیادین در دستگاه قضایی از خواست‌های مقام معظم رهبری است، اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی سند تحول قوه قضاییه را به‌عنوان برنامه تقدیم رهبری کرد که ایشان این سند را کارساز و کارآمد و منشأ تحول خواندند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی موحد دادگستری زندانی عفو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن کوچ برای عشایر تهران | یک روز در سیاه چادرها زندگی کنید

به گزارش همشهری آنلاین، عشایر استان تهران که بیشتر در شهرستان‌های فیروزکوه، پاکدشت، ورامین، پیشوا، قرچک، دماوند، شمیرانات، تهران، پردیس، ری، شهریار، ملارد، اسلامشهر و رباط‌کریم پراکنده شده‌اند، هر سال اواخر فروردین عزم کوچ بهاره می‌کنند و امسال قرار است همزمان با کوچ بهاره، جشن‌هایی هم در ورودی‌های مناطق ییلاقی استان تهران به همین مناسبت برگزار شود.

البته در سال‌های گذشته با توجه به ظرفیت‌های حوزه عشایر به‌ویژه در استان تهران جشن کوچ برگزار می‌شد تا عشایر با کوچ و جابه‌جایی‌ مسیر فرهنگ خود را به نمایش بگذارند. اما در سال‌های اخیر به دلایل مختلف ازجمله شیوع ویروس کرونا برگزاری جشن کوچ عشایر انجام نشد و حالا پس از ۵سال با حمایت استانداری تهران جشن کوچ همزمان با کوچ عشایر استان تهران به مناطق ییلاقی برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: تهران، بازار بهاره عشایر می شود رونق گردشگری عشایری در تهران

در برگزاری این جشن تلاش شده که شهروندان با فرهنگ و جامعه عشایری که در کمال سادگی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی هستند، بیشتر آشنا شوند؛ ‌چراکه عشایر در امنیت غذایی کشور بسیار حائز اهمیت هستند و بد نیست این قشر زحمتکش را بیشتر بشناسیم.

پیشنهاد می‌کنیم این جشن‌ها را از دست ندهید و برای دیدن بخشی از زندگی عشایر و خرید محصولاتشان به یکی از ورودی‌های ییلاقی تهران مثل لواسان، طالقان یا فیروزکوه بروید و در جشن کوچ مشارکت کنید.

کد خبر 843139 برچسب‌ها فرهنگ خبر مهم عشایر تهران استان تهران

دیگر خبرها

  • اصغر جهانگیر به عنوان سخنگوی دستگاه قضا منصوب شد
  • روایت محسنی اژه ای از تهیه لایحه حجاب فعلی: در شورای انقلاب فرهنگی، قوه قضاییه مکلف به تدوین لایحه حجاب شد؛ ما لایحه‌ای در 9 ماده تنظیم کردیم که آن 9 ماده در دولت به 15 ماده و در مجلس به 71 ماده تبدیل شد
  • قطعاً به قوه قضاییه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم/ اشاره رئیس عدلیه به مقوله عفاف و حجاب و سیر ناظر بر تدوین لایحه مربوطه در این موضوع/ بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات ۲۴ نفر از مدیران رسانه‌های کشور در حضور قاضی‌القضات
  • جشن کوچ برای عشایر تهران | یک روز در سیاه چادرها زندگی کنید
  • گلایه اعضای شورای شهر کرمان از سریال نون خ
  • قوه قضاییه به موضوع «دلار تلگرامی» ورود کند
  • قوه قضاییه خود را محتاج نقد و رفع نواقص می‌داند
  • وضع خوبی در مورد عفاف و‌ حجاب نداریم
  • قطعاً به قوه قضائیه نقد وارد است و ما در این زمینه تعارف نداریم
  • تایید تلاش‌های متراکم دولت از سوی رهبر معظم انقلاب افتخاری برای دولت مردمی است