Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@13:30:29 GMT

لزوم تدوین دو کتاب گام اول و دوم انقلاب

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۶۳۵

لزوم تدوین دو کتاب گام اول و دوم انقلاب

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: کتاب گام دوم باید تحت عنوان تمدن نوین ایرانی- اسلامی تدوین شده و خطرات این مسیر نیز مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر حسین قاضی زاده هاشمی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این بیانیه را باید در دو کتاب، گام اول و گام دوم مورد بحث و بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم مشهد در مجلس افزود: در کتاب گام اول باید به چرایی پیروزی انقلاب اسلامی، چگونگی شکل‌گیری انقلاب اسلامی و موفقیت آن، تحلیل خطرهایی که در گام اول با آن روبرو بودیم و احتمالاً ادامه پیدا خواهد کرد، نقش مردم در تحقق گام اول و بررسی نقش رهبری در جامعه مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در تشریح جزئیات تحلیل گام دوم انقلاب اظهار داشت: کتاب گام دوم باید تحت عنوان تمدن نوین ایرانی- اسلامی تدوین شود. در این کتاب باید در ابتدا دهه‌های مختلف انقلاب مورد بررسی قرار گیرد. دولت سازی، جنبش نرم افزاری، جنبش تولید علم، مبارزه با شبیخون فرهنگی، دهه عدالت و پیشرفت، چشم انداز ۲۰ ساله، الگوی ایرانی – اسلامی پیشرفت و در پایان تمدن نوین اسلامی. این موضوعات باید در مقدمه این کتاب تشریح شود.

قاضی زاده هاشمی ادامه داد: در ادامه باید چرایی تمدن و چرایی تعیین زمان بندی ۴۰ ساله و چرایی اتکا بر جوانان مورد بررسی قرار گیرد. رهبری انقلاب در این نامه از نسل اول انقلاب تشکر کرده و ادامه مأموریت ساختن تمدن نوین اسلامی را به نسل دوم و سوم انقلاب محول می‌کند.

وی افزود: در ادامه این کتاب باید مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی- ایرانی، نقاط ضعف و قوت مورد بررسی قرار گیرد. باید خطرات این مسیر نیز مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد گفت: پس از آن باید هفت مؤلفه ای را که مقام معظم رهبری برای ۴۰ سال دوم انقلاب بیان کردند، مورد بررسی قرار گیرد. چه نوع علم و دانش، چه نوع اقتصادی باید در تمدن اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس، مهمترین موضوع در ۴۰ سال دوم انقلاب را سبک زندگی دانست و اظهار داشت: باید جزئیات این سبک زندگی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

قاضی زاده هاشمی تصریح کرد: بحث و بررسی برنامه‌های تحقق تمدن نوین ایرانی – اسلامی پایان ندارد و به اندازه ۴۰ سال به طول خواهد انجامید.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: قاضی زاده هاشمی گام دوم انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها

به گزارش خبرگزاری مهر، حزب تمدن اسلامی با صدور بیانیه‌ای اقدام اخیر نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر علیه رژیم صهیونیستی را ستود.

در این بیانیه امده است؛
سیلی سهمگین و پر صلابت ایران اسلامی به رژیم جعلی اسرائیل آن چنان تأثیرگذار بود که شادی و نشاط را در دل مسلمانان و آزادگان جهان بویژه مردم مظلوم فلسطین به ارمغان آورد. افسانه‌ی شکست‌ناپذیری گنبد آهنین صهیونیست‌ها به شکل خیره‌کننده‌ای در هم شکست و علیرغم پشتیبانی همه جانبه‌ی غرب از این رژیم کودک‌کش سردرگمی و وحشت عمیقی در بین آنان و هم‌پیمانانشان بوجود آورد. این حمله در پاسخ تهاجم وحشیانه این رژیم ضد بشری به بخشی از خاک سرزمینی ایران در سوریه و شهادت جمعی از بهترین فرزندان ملت رشید ایران بود که با یاری خدا و قدرت ملت و فرزندان جان بر کف لشگر اسلام صورت پذیرفت.

رژیم صهیونیستی هر چند تلاش کرد برای پاسخ به این حمله ایران، ائتلافی جهانی شکل دهد و با یاوه‌سرایی در رابطه با تهدیدات هسته‌ای احتمالی از سوی کشورمان نگرانی آمریکا و کشورهای غربی را تحریک کرده و آنها را با خود همراه کند اما در این مسیر موفق نبود و به ناچار برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های خود حمله‌ای تکروانه و بدون تلفات و ناچیز به اصفهان و برخی مواضع جبهه مقاوت در منطقه انجام داد.

حزب تمدن اسلامی ضمن عرض تبریک به امت اسلام به خاطر این رویداد بزرگ و این پیروزی چشمگیر با الهام از سخن رهبر کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره): «که اسرائیل باید از صحنه‌ی روزگار محو شود» و رهنمودهای حکیمانه رهبر فرزانه حضرت آیت‌اله خامنه‌ای (مدظله) برای انسجام و همبستگی هرچه بیشتر ملت‌های آزاده جهان آزادی ملت مظلوم فلسطین و نابودی رژیم جعلی صهیونیستی را نوید دهد.

کد خبر 6086716 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • مسئله‌گی حجاب؛ از بحران داخلی تا بشارت تمدنی
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها
  • هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما
  • تدوین اولویت‌های مجلس دوازدهم براساس نظرات نخبگان و مردم
  • فراخوان مقاله اولین کنفرانس بین المللی انقلاب علوم انسانی اسلامی
  • بررسی دستاوردهای ایران در مرکز شرق شناسی روسیه 
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی