Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: 50 هزار خادم تا پیش از سال 1395سابقه خدمت در آستان قدس رضوی داشتند که از این تعداد 10 هزار نفر زن بودند اما با وجود سوابق زیاد خدمتی هیچ مدرکی مبنی بر فعالیت به عنوان خادمی بارگاه منور رضوی در اختیار نداشتند.
وی همچنین به برنامه ریزی برای توسعه مفهوم خدمت در آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: در چارچوب اجرای 'طرح خدمت، خادم، مخدوم' و توسعه مفهوم خدمت به آستان مقدس امام رضا(ع) از سال 1395 تاکنون 200 هزار نفر در 31 استان کشور خادمیار امام رضا (ع) شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: از این تعداد 20 هزار خادمیار در 15 عرصه خدمتی در حوزه فرهنگی مشغول فعالیت هستند و به صورت داوطلبانه با انگیزه معنوی خدمت می کنند.
وی در ادامه همچنین گفت: ظرف سه سال اخیر افزون بر یک میلیون مترمربع به زیرساختهای حوزه های فرهنگی آستان قدس رضوی اضافه شده است. در همین چارچوب سرانه فضای زیارتی قابل استفاده برای خواهران که در حرم مطهر رضوی حدود یک مترمربع بود با اختصاص رواق حضرت زهرا(ع) با گستره هفت هزار مترمربع به دو برابر افزایش یافت.
حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد همچنین به سابقه 10 ساله فعالیت مهدالرضا در آستان قدس رضوی اشاره و بیان کرد: تا پیش از سال 1395 مهدالرضا علاوه بر مشهد در 9 استان کشور دایر بود اما در این مدت تاکنون با توسعه آنها هم اینک مهدالرضا در 31 استان کشور فعال است.
وی افزود: ظرف سه سال اخیر مدارس امام رضا(ع) نیز گسترش یافته اند بطوری که علاوه بر افزایش 15 درصدی پذیرش در 14 مدرسه امام رضا(ع) به ویژه مدارس مناطق کم برخوردار، عملیات اجرایی سه مدرسه دیگر آغاز شد که تاکنون یکی از آنها در سرخس به بهره برداری رسیده است.
7489/1858
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آستان قدس رضوی استان کشور امام رضا حضرت زهرا مدرسه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی گفت: شهروند مسلمان آمریکایی، بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و مجموعه ای نفیس از سکه های تاریخی حکومت های هند به موزه رضوی اهدا کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از آستان‌نیوز، محمد حسین یزدی‌نژاد در خصوص مجموعه اهدایی مهندس ظفر اعظم مسلمان مقیم آمریکا گفت: از بیش از یکصد کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی جهان و کشورهای استعمار شده همچون آلبانی، اسپانیا، عجمان از شیخ نشین های امارات، جزیره آنتیگوا، باربادوس، برمودا، هندروس انگلیس، منطقه کانال، جزایر کیپ ورد، جزایر کایمان، جمهوری آفریقای مرکزی، جزایر کومور، ساحل سومالی فرانسه، فجیره شیخ نشین امارات، گرانادا، مجارستان، لیختن اشتاین، مالاگاسی، جزیره موریسسنت لوسیا، گینه اسپانیا با نام فعلی فرنادوپو در این مجموعه تمبرهای تاریخی با ارزشی وجود دارد که بیانگر وقایع تاریخی دولت ها و ملت هاست. 

وی، قدیمی ترین تمبر این مجموعه را متعلق به سال 1870 از قطعه سری پستی جکسون عنوان کرد.

یزدی نژاد، نمایشگاه پان آمریکا 1901، سیصدمین سال ورود پدران روحانی به آمریکا 1920، دویستمین سال تولد جرج واشنگتن 1932، یکصد و پنجاهمین سال اعلامیه صلح بعد از جنگ استقلال، یکصد و پنجاهمین سال قانون اساسی آمریکا 1937، هشتادمین سال پست سریع السیر پونی 1940 ، پرچم کشورهای استعمار شده لهستان، یوگسلاوی، هلند، بلژیک، فرانسه، یونان، دانمارک، کره، زمان جنگ جهانی دوم سال 1943 را موضوع مجموعه ای از تمبرهای قدیمی این مجموعه برشمرد. 

مسئول گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی، اشیاء اهدایی کارت پستال، پاکت نامه، پاکت مهر روز، نامه، اسکناس، آلبومی از سکه های طلا، مس، نیکل از حکام محلی هند و شاهان حیدرآباد دکن از حدود 400 سال پیش تا 1948 میلادی را از دیگر نفایس فرهنگی ارزشمندی عنوان کرد که از سوی  مهندس ظفر اعظم مسلمان مقیم آمریکا به موزه رضوی اهدا شده است. 

گفتنی است؛ بر اساس برآورد کارشناسان موزه آستان قدس رضوی این مجموعه قریب به 5 هزار دلار قیمت گذاری شده است.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • بانوی مازندرانی، مدال‌هایش را به آستان قدس اهدا کرد
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • «وقف رضوی» راهکاری برای تحقق شعار سال 1403
  • افتخار خدمت رسانی ۱۶۰ هزار خادم یار به زائران امام رضا (ع)
  • معصومه باقری نخستین بانوی ایرانی قضاوت کننده در المپیک پاریس
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • اهدای ۱۰ هزار قطعه تمبر مسلمان آمریکایی به موزه رضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • بانوی قهرمان کشتی آلیش مدال خود را به موزه حرم رضوی اهدا کرد