Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرکرد- ایرنا- طرح ملی آرامش بهاری همزمان با 28 اسفندماه در 23 امامزاده و بقعه متبرکه چهارمحال و بختیاری آغاز شد و این طرح تا پایان عید نوروز ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، ارتقای سطح معرفتی مردم و ایجاد فضای معنوی، خدمات رسانی به مردم در عرصه اسکان و پذیرایی در ایام تعطیلات نوروز، ارائه مشاوره چهره به چهره، پرسش و پاسخ، اجرای برنامه هایی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقه کتابخوانی، اقامه نماز جماعت و ویژه برنامه تحویل سال از مهمترین برنامه های طرح آرامش بهاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:اگر چه این طرح در 23 بقعه متبرکه شاخص استان اجرا می شود اما تمامی بقاع متبرکه استان آمادگی میزبانی از زائران و گردشگران نوروزی را دارند.
حجت الاسلام حسن امیری، برپایی خیمه های معرفت را از مهمترین ویژه برنامه های طرح آرامش بهاری دانست و گفت: خیمه های معرفت در امامزادگان حلمیه و حکیمه خاتون، عزیزاله شهر کیان، سید بهالدین محمد شیخ شبان، باباپیراحمد، علی اکبر نافچ، محمدبن علی منجرمویی، سید محمد بارده و سیدمحمد غرب شهرکرد راه اندازی شده است.
وی با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی مبلغان بومی و اعزامی از قم در خیمه های معرفت مشغول فعالیت می شوند، تصریح کرد: 25 مبلغ اعزامی از قم و تعدادی از مبلغان استان به نشر معارف اسلامی، باورهای دینی و آموزش سبک زندگی اسلامی و تبلیغ فرهنگ وقف می پردازند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری 101 امامزاده و بقعه متبرکه دارد که در نوروز 97 حدود یک و نیم میلیون زائر و گردشگر از این بقاع متبرکه دیدن کردند.
از سال 88 تاکنون همزمان با عید نوروز با اجرای طرح آرامش بهاری، امامزادگان و بقاع متبرکه کشور پذیرای مسافران و زائران نوروزی می شوند و در این مدت هر سال با انجام نوآوری هایی در زمینه استفاده بهتر از ظرفیت بقاع متبرکه اقداماتی انجام گرفته است.
7363/2097

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی آرامش بهاری نوروز 98 چهارمحال و بختیاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان گفت:۴۰ هزار هکتار از جنگل‌های استان مبتلا به آفت هستند.
احمدی افزود: وسعت جنگل‌های استان ۳۵۰هزار هکتار است که ۴۰ هزار هکتار آلوده به آفت هستند.
وی گفت: طرح مبارزه با افت جوانه خوار درخت بلوط با محلول BT سه سال است آغاز شده و هرسال هزار و ۵۰هکتار جنگل‌های استان سم پاشی می‌شود.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیز داری استان با اشاره به سرعت انتقال این آفت به درختان جنگل گفت: با توجه به زمان محدود برای مبارزه با این آفت و سرعت انتقال آن از درختی به درخت دیگر همراهی و همکاری گسترده دستگاه‌های دیگر لازم است.
احمدی گفت:زمان سم پاشی باید از ساعت ۵ تا ۹ صبح باشد، چون نور خورشید اثر محلول BT که سازگار با طبیعت از بین می‌برد و ۲۴ ساعت و قبل و بعد استفاده از این محلول نباید بارش باران داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • آغاز مسابقات ورزشی دانش آموزان در چهارمحال و بختیاری
  • برگزاری کنگره ملی امامزادگان محروق و ابراهیم (ع) درنیشابور
  • آغاز عملیات ساخت ۹۰ واحد مسکونی در شهرستان اردل
  • بارش‌های بهاری در چهارمحال و بختیاری ادامه دارد
  • آغاز طرح مبارزه با آفت جوانه خوار در چهارمحال و بختیاری
  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند