Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@11:46:36 GMT

8 درصد به پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن اردبیل اضافه شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۸۷۸

8 درصد به پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن اردبیل اضافه شد

علی کاظمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در جال حاضر مجموع پیشرفت فیزیکی پروژه راه آهن اردبیل دارای 51.43 درصد است که سال گذشته این میزان 43 درصد بود.
وی اظهارداشت: از زمان افزایش اعتبار توسط دولت روحانی و تامین فاینانس داخلی این پروژه سرعت گرفته و عملیات اجرایی تمام قطعات فعال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کا ظمی بیان کرد: 13 قطعه راه آهن در حال حاضر در دست اجراست و برخی از قطعات رو به اتمام است.
مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل افزود: از 9 ایستگاه راه آهن اردبیل - میانه فرایند مناقصه سه مورد آن انجام شده و بعد از عید هم عملیات اجرایی احداث این ایستگاه ها شروع می شود.
کاظمی گفت: در این مدت یک میلیون و 200 هزار متر مکعب بتن ریزی ،31 دهنه پل و 63 دهنه تونل اجرا شده و در حال حاضر عملیات زیرسازی 78.38 درصد ،خاکریزی 57 درصد، خاکبرداری 85 درصد، احداث پل 44 درصد و احداث تونل 65 درصد پیشرفت دارد.
مدیرحوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه در استان اردبیل ادامه داد : در حال حاضر یک هزار و 472 نفر و 667 دستگاه ماشین‌آلات سنگین دراین پروژه فعال هستند .
کاظمی بابیان اینکه خرداد ماه سال آینده مناقصه روسازی پروژه عملیاتی می‌شود افزود: پیش بینی شده عملیات ریل گذاری 70 کیلومتر اول پروژه مهر ماه سال آینده اجرایی شود .
وی اتصال استان به شبکه ریلی کشور، افزایش ایمنی حمل و نقل، کاهش تصادفات، کاهش مصرف سوخت، ارتباط با بنادر جنوب کشور و اتصال ریلی به جمهوری آذربایجان و روسیه را از اهداف اصلی احداث راه آهن اردبیل اعلام کرد و گفت:این پروژه از پروژه های اولویت دار دولت تدبیر و امید است که سال 99 به بهره برداری خواهد رسید .
طرح راه آهن اردبیل از سال 84 شروع شده اما به سبب نبود اعتبار معطل مانده بود که از سال 96 با تامین فاینانس داخلی اجرای آن سرعت گرفته است.
7110/ 1257
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان اردبیل حمل و نقل راه آهن روسیه مناقصه 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: شبکه آبیاری و زهکشی البرز که با هدف توزیع مناسب و بهینه آب سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به ۵۲ هزار هکتار از کشتزار‌های شهرستان‌های سوادکوه شمالی، قائمشهر، جویبار و سیمرغ طراحی شده با اجرای بخشی از زیرساخت‌ها در سال گذشته به پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی رسیه است.

حیدر داوودیان افزود: شبکه آبیاری و زهکشی البرز که طی سال‌های اخیر نیز نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز کشاورزان این مناطق داشت با ادامه عملیات اجرایی در سال گذشته برای فصل کشاورزی جاری با توان بیشتری آب سد آیت‌الله صالحی مازندرانی را به زمین‌های کشاورزی زیر پوشش منتقل می‌کند.   او ادامه داد: ۲ هزار متر زهکش این شبکه با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال و حدود ۸۰۰ متر از رودخانه سیاهرود نیز برای انتقال بهینه آب از سد آیت‌الله صالحی مازندرانی به پایین‌دست با اعتبار ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پارسال لایروبی شد.   مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: ساخت کانال‌های شبکه آبیاری و زهکشی البرز نیز در سال گذشته ادامه یافت و ۷۰۰ متر کانال ساخته شد.   به گفته داوودیان مجموع طول کانال اصلی، کانال درجه یک و کانال درجه ۲ در شبکه آبیاری و زهکشی البرز تا پایان سال گذشته به ۹۰ کیلومتر رسیده و در قالب این طرح تا کنون ۲ دستگاه سد انحرافی و حدود ۸۰۰ دستگاه سازه هیدرولیکی ایجاد شده است.   داوودیان با بیان این‌که ۵۰۰ متر خط انتقال آب کانال البرز به سیاهرود با لوله بتنی به قطر ۱۲۰۰ میلیمتر نیز در سال گذشته اجرا شد، گفت: با بهره‌برداری کامل از کانال انتقال آب سد البرز به سیاهرود توان و میزان اثرگذاری شبکه آبیاری و زهکشی البرز در بهبود وضعیت کشاورزی جویبار افزایش یافت و ۲ هزار هکتار از کشتزار‌های جویبار از تنش آبی خارج شد.   مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران افزود: سال گذشته در مجموع برای اقدامات عمرانی مرتبط با شبکه آبیاری و زهکشی البرز ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شد و در تلاش هستیم که با افزایش اعتبارات تخصیصی برای این طرح مهم طی سال جاری سرعت تکمیل آن را افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • تامین ۲۷۱ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن
  • ۶۰ درصد اعتبارات ملی و استانی تخصیص یافته است
  • پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی پروژه تقاطع غیرهمسطح قراملک تبریز
  • پروژه نهضت ملی مسکن شهرستان نیر ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • طرح نهضت ملی مسکن دلیجان ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم‌آباد در ایستگاه ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی
  • پیشرفت فیزیکی ۷۸.۵ درصدی شبکه آبیاری و زهکشی البرز
  • پیشرفت ۷۰ درصدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در زنجان
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • وزیر بهداشت و درمان از بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی اسلامشهر بازدید کرد