Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-03-29@08:29:02 GMT

خودکشی مشاور اوباما خبر ساز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۸۹۳

خودکشی مشاور اوباما خبر ساز شد

«آلن کروگر» رئیس شورای مشاوران اقتصادی دولت سابق آمریکا و از اقتصاددانان برجسته جهان خودکشی کرده و درگذشته است.

به گزارش صدای ایران از ایران از فارس، به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «سی‌ان‌بی‌سی»، خانواده این اقتصاددان ۵۸ ساله در بیانیه‌ای ضمن ابراز تأثر از مرگ او، اعلام کردند که کروگر «آخر هفته گذشته جان خود را گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این استاد اقتصاد دانشگاه «پرینستون» در دولت «باراک اوباما» یکی از مهمترین مشاوران اقتصادی کاخ سفید بود و پیش از حضور رسمی در دولت هم برای خروج واشنگتن از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ به اوباما مشاوره داده بود. وی در دولت «بیل کلینتون» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا نیز به عنوان اقتصاددان ارشد وزارت کار این کشور فعالیت می‌کرد.

از کروگر به عنوان یکی از ۵۰ اقتصاددان برتر جهان یاد می‌کردند. خبر خودکشی ناگهانی او در حالی منتشر می‌شود که او هفته گذشته در دانشگاه «استنفورد» در مورد درآمد و بازار کار سخنرانی کرد.

در سال‌های گذشته چندین شخصیت مطرح آمریکایی از جمله «اسکات استرنی» فرمانده نظامیان آمریکایی مستقر در بحرین، «رابین ویلیامز» از بازیگران مشهور هالیوود، «آنتونی بوردین» از برجسته‌ترین مجریان شبکه «سی‌ان‌ان» و «کیت اسپید» از طراحان معروف مد، دست به خودکشی زده‌اند.

بر اساس آمار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا، آمار خودکشی در آمریکا از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۶ نزدیک به ۲۵ درصد افزایش یافته است. تنها در سال ۲۰۱۶، حدود ۴۵۰۰۰ آمریکا خودکشی کرده‌اند، به این معنی که از هر ۱۰۰ هزار آمریکایی، ۱۶ نفر جان خود را می‌گیرند.

«دبورا استون» از جمله کارشناسانی که آمار خودکشی در آمریکا را مورد بررسی قرار داده، به شبکه «بی‌بی‌سی» گفته است که مشکلات مالی و اختلافات در روابط عاطفی، مهمترین دلایل خودکشی در آمریکا هستند.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: مشاور اوباما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند

این شکایت‌ها که نماینده میلیون‌ها مصرف کننده هستند، منعکس کننده ادعا‌های هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر این هستند که اپل، قانون ضد انحصارطلبی آمریکا را با سرکوب فناوری اپلیکیشن‌های پیام رسان، کیف‌های دیجیتالی و سایر اقلامی که می‌توانستند رقابت در بازار برای تلفن‌های هوشمند را افزایش دهند، سرکوب کرده است.

به گزارش ایسنا، اپل با انبوهی از شکایت‌های جدید مصرف کننده روبرو شده که با استفاده از پرونده ضد انحصارطلبی اخیر وزارت دادگستری آمریکا و ۱۵ ایالت علیه این شرکت، مدعی هستند اپل بازار تلفن هوشمند را تحت انحصار خود قرار داده است.

دستکم سه شکایت گروهی از روز جمعه در دادگاه‌های فدرال کالیفرنیا و نیوجرسی توسط مالکان آیفون مطرح شده که مدعی هستند اپل، هزینه محصولاتش را از طریق رفتار ضد رقابتی افزایش داده است.

این شکایت‌ها که نماینده میلیون‌ها مصرف کننده هستند، منعکس کننده ادعا‌های هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا مبنی بر این هستند که اپل، قانون ضد انحصارطلبی آمریکا را با سرکوب فناوری اپلیکیشن‌های پیام رسان، کیف‌های دیجیتالی و سایر اقلامی که می‌توانستند رقابت در بازار برای تلفن‌های هوشمند را افزایش دهند، سرکوب کرده است.

اپل، ادعا‌های دولت آمریکا را رد کرده است. این شرکت مستقر در وپرتینوی کالیفرنیا، بلافاصله درباره شکایت‌های مصرف کنندگان اظهار نظر نکرد.

استیو برمان، وکیلی که شرکت حقوقیش هاگنز برمان، یکی از پرونده‌های جدید را ثبت کرده است، خاطرنشان کرد شرکت وی پیش‌تر از اپل به دلیل مقابله با رقابت برای کیف موبایل اپل پی شکایت کرد.

برمان گفت: خوشنود هستیم که وزارت دادگستری با رویکرد ما موافق است.

اپل پیش از این مشغول مبارزه با شکایت‌های خصوصی بود که شیوه‌های تجاری این شرکت را به عنوان ضد رقابتی به چالش کشیده بودند.

یک قاضی در فوریه حکم داد اپل باید یک شکایت حقوقی روبرو شود که به نمایندگی از میلیون‌ها مصرف کننده، مدعی است این شرکت بازار اپلیکیشن‌های آیفون را قبضه کرده است. اپل، این ادعا‌ها را رد کرده است.

هاگنز برمان پیش از این به یک توافق ۵۵۰ میلیون دلاری در پرونده‌های جداگانه مربوط به قیمت گذاری کتاب الکترونیکی و سیاست‌های فروشگاه برنامه اپل دست پیدا کرده بود.

دیگر خبرها

  • این کسی است که می‌تواند آمریکا را نابود کند | آمریکایی‌ها اینگونه خود را برای جنگ داخلی آماده می‌کنند
  • مرکز ملی آمار انگلیس از رکود اقتصادی این کشور خبر داد
  • «بازگرداندن آمریکا» به سبک بایدن
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • شاخص‌های اقتصادی بیانگر جهت‌گیری صحیح فعالیت‌های دولت در کردستان است 
  • ۵۵ درصد آمریکایی‌ها مخالف جنگ رژیم اسرائیل هستند
  • چرا آمریکا قطعنامه آتش‌بس در غزه را وتو نکرد؟
  • پشت پرده تجاوز هوایی ناکام آمریکا به دیرالزور/ جنگ ویلایی تازه شروع شده است!
  • زهرا شجاعی درگذشت + سوابق
  • آمریکایی‌ها از اپل شکایت کردند