Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-20@01:08:20 GMT

کلچدار اوغلو: ترکیه باید با سوریه گفت‌وگو کند

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۹۰۴

کلچدار اوغلو: ترکیه باید با سوریه گفت‌وگو کند

رهبر حزب جمهوری خلق خواهان عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق شد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶ بین الملل آسیای غربی ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم٬ کمال کلچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی NTV در مورد تحولات سیاسی و اقتصادی ترکیه و انتخابات پیش رو اظهار نظر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رهبر حزب جمهوری خلق ضمن بیان انتقاد از سیاست‌های اقتصادی اردوغان گفت: چرا ترکیه باید در وضعیتی باشد که از یونان٬ گندم٬ پنبه و توتون بخرد؟ چرا باید حتی کاه را از خارج وارد کنیم؟ چرا دانشگاه‌های ایرانی ازدانشگاه‌های ما سبقت می‌گیرند؟ به خاطر این که دولت٬ عملاً از تولید٬ تلاش٬ فرهنگ و هنر دور افتاده است. ما حالا در وضعیتی هستیم که کارخانه‌هایمان را می‌فروشیم و به جای آن٬ پیاز و سیب‌زمینی می‌خریم.

کلچدار اوغلو همچنین در مورد مذاکرات آستانه گفت: ما در آستانه و سوچی بارها در مورد سوریه مذاکره کرده‌ایم. در این مذاکرات٬ ترکیه مداوماً دم از تمامیت ارضی سوریه می‌زند و خوهان استفاده از راهکار سیاسی است. من نیز می‌گویم: در این صورت چرا نباید با بشار اسد دیدار کنیم؟ بسیاری از کشورهای دنیا با اسد گفت‌وگو کرده‌اند. ما چرا گفت‌وگو نکنیم. من معتقدم باید روابط ما با سوریه عادی‌سازی شود و کاری نکنیم که بازار و اقتصاد سوریه به دست دیگران بیفتد و ما از دور نظاره‌گر باشیم.

کلچدار اوغلو: در استانبول و آنکارا پیروز می‌شویم

کلچدار اوغلو در ادامه در مورد انتخابات شهرداری‌های ترکیه گفت: ما انشاالله در آنکارا٬ استانبول٬ مرسین٬ بورسا و آدانا پیروز می‌شویم و حتی هواداران آکپارتی از شهردار شدن امام اوغلو در استانبول راضی و خشنود خواهند شد.

کلچدار اوغلو در ادامه حاضر نشد در مورد حمایت حزب دموکراتیک خلق‌ها از نامزدهای ائتلاف ملت توضیحات روشنی بدهد و گفت: آنها گفته‌اند از نامزدهای ما در برخی شهرها حمایت می‌کنند. من ممنون و خوشحال می‌شوم اگر اردوغان و باغچلی هم از نامزدهای ما حمایت کنند.

انتهای پیام/

R1396/P/S8,90,1414/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "ترکیه"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار ترکیه اخبار ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم

به گزارش جماران؛ رسانه‌های ترکیه از وقوع زلزله ۵.۶ ریشتری در منطقه «سولو سارای» استان «توکات» در شمال این کشور خبر دادند.

به گفته رسانه ها خانه‌های روستایی در این زلزله آسیب دیده‌اند.‌ هنوز از تلفات احتمالی این زمین لرزه که عصر امروز پنجشنبه رخ داده، خبری اعلام نشده است.

 

حجم ویدیو: 9.09M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • ترکیه حمله به بخش کنسولی سفارت ایران را در سوریه محکوم کرد
  • تجاوز اسرائیل به یک مرکز نظامی در سوریه
  • فیلم/ خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه
  • زلزله 5.6 ریشتری در شمال ترکیه، امشب + فیلم
  • خسارت زلزله ۵.۶ ریشتری در شمال ترکیه + فیلم
  • تصاویری از خسارت شدید به روستاها در زلزله جدید ترکیه
  • خروج نیرو‌های سپاه از سوریه؟
  • هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد | زلزله الاقصی متوقف نخواهد شد، اگر...
  • نتانیاهو؛ آقای شکست
  • ببینید | پخش سریال ترکیه ای از شبکه تهران