Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@23:28:49 GMT

عکس/ شاسی‌بلند جدید مرسدس‌بنز در ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۳۹۶۴

عکس/ شاسی‌بلند جدید مرسدس‌بنز در ایران

عکس/ شاسی‌بلند جدید مرسدس‌بنز در ایران.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۳۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه

خبرگزاری مهر، گروه سیاست - نفیسه عبدالهی: اولین سفر خارجی آیت‌الله رییسی در سال جدید به مقصد همسایه شرقی، پاکستان، رقم خورد تا بهاری دیگر در روابط دو همسایه دوست و مسلمان را نوید دهد؛ این اولین سفر یک مقام در سطح ریاست‌جمهوری است که بعد از انتخابات اخیر پاکستان، به اسلام‌آباد انجام می‌شود.

«جمهوری اسلامی ایران، کشورها و ملت‌های همسایه را خویشاوند خود می‌داند»؛ این شاید مهم‌ترین گزاره اولین سخنرانی آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس‌جمهور کشورمان است که ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ در مراسم تحلیف با حضور مهمانان خارجی و داخلی در مجلس شورای اسلامی اعلام شد و بررسی عملکرد بیش از ۲ سال و ۷ ماهه دولت سیزدهم نشان می‌دهد به این گزاره پایبند بوده و در مسیر تقویت و گسترش ارتباط با کشورهای همسایه حرکت کرده است و «مهم‌ترین و اصلی‌ترین اولویت سیاست خارجی، ارتقا روابط با کشورهای همسایه» بوده است و «خواهان عزت و اعتلای آنها» بوده‌اند.

سفر آیت‌الله رییسی تجلی مرحله‌ای جدید از پیشبرد «سیاست همسایگی» جمهوری اسلامی ایران است، رویکردی که دولتمردان پاکستانی نیز به اهمیت آن در سیاست دولت سیزدهم اذعان دارند.

ایرانی‌ترین همسایه

«سزد کراچی و لاهور، قبه السلام / ‏‬ که هست یاری اسلام کار پاکستان. مدام تشنه صلح است ملتش / ‏‬هرچند که نیست کم ز کسی اقتدار پاکستان» شاید این اشعار بهترین توصیف شاعر فارسی‌گوی «اقبال لاهوری از ایرانی ترین همسایه ما یعنی پاکستان باشد.

روابط ایران و پاکستان را نمی‌شود خطی دید و تحلیل کرد بلکه مؤلفه‌های مختلفی در کیفیت و چگونگی مراودات تهران – اسلام آباد مؤثر است و غالباَ نیز روابط نسبتاً پایداری به نسبت ریز و درشت بودن رویدادهای بین دو کشور، حاکم بوده است.

روابط ایران و پاکستان، تعامل معمول دو همسایه نیست بلکه روابطی عمیق و مبتنی بر اشتراکات فرهنگی و اعتقادی چند هزار ساله میان دو ملت است و صرف نظر از اینکه کدام حزب یا کدام دولت در هر یک از این دو کشور دوست و برادر در رأس امور قرار گیرد، اشتراکات فراوان تاریخی، فرهنگی و اعتقادی حلقه اتصال میان دو ملت را شکل داده است که به سادگی گسستنی نیست.

البته به طور قطع اتخاذ سیاست همسایگی در دولت سیزدهم از جمله رویکردهایی است که با فعال‌سازی و احیای مناسبات سیاسی- اقتصادی جمهوری اسلامی ایران با همسایگان توانست تحرک فزاینده‌ای به سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دهد و سازوکارهای جدید سیاست همسایگی را تقویت کند.

گسترش همکاری‌های سیاسی و نظامی در سطح عالی یکی از رویکردهای مهم تهران - اسلام‌آباد بوده که تا حد زیادی به افزایش امنیت در مناطق مرزی کمک کرده است. به هر روی فارغ از مناسبات نظامی که در سطح خوبی قرار دارد، مناسبات سیاسی و اقتصادی تهران-اسلام‌آباد در جریان است.

روابط استراتژیک ایران و پاکستان، روز به روز در حال عمیق‌ترشدن است و تحولات منطقه نیز بر عمق این راهبرد می‌افزاید و فصل جدیدی در روابط تهران-اسلام‌آباد با هدف‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری تبادلات تجاری و اقتصادی میان دو کشور در حال رقم خوردن است.

تعاملات ۱۰ میلیاردی با پاکستان در گام اول

رییس‌جمهور کشورمان پیش از عزیمت به پاکستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد که گفت‌وگوهای دو کشور در حوزه‌های مسائل مرزی، امنیتی، اقتصادی، تجاری و به خصوص حوزه انرژی و نفت و گاز خواهد بود. رییسی در ادامه اضافه کرد که سطح روابط اقتصادی دو کشور به اندازه سطح روابط سیاسی دو کشور نیست و در این سفر برنامه این است که ارتقای تعاملات اقتصادی به سطح ده میلیارد دلاری را مد نظر قرار دهیم و این هدف حتماً قابل دستیابی است.

رییسی همچنین با اشاره به ظرفیت بازار ایران اضافه کرد که این ظرفیت فرصت خوبی است برای فعالان اقتصادی پاکستانی و کشور دوست و برادر پاکستان نیز فرصت خوبی است برای فعالان اقتصادی ایرانی که می‌تواند در این سفر مورد گفت‌وگو و بحث میان دو دولت باشند.

روابط تهران - اسلام آباد فراتر از همسایگی

رییس جمهور کشورمان در بدو ورود به پاکستان با «محمد اسحاق‌دار» وزیر امور خارجه این کشور که برای خوش‌آمدگویی در هتل محل اقامت رییس‌جمهور حضور یافته بود، دیدار کرد.

رییسی در این دیدار روابط دو کشور را فراتر از همسایگی صرف و متکی بر برادری و روابط قلبی عمیق و تاریخی توصیف کرد که دل‌ها و اعتقادات دو ملت را به یکدیگر پیوند داده و گفت: با وجود آنکه تقویت روابط ایران و پاکستان مطلوب برخی بیگانگان نیست، اما با توجه به ظرفیت‌های متنوع، متعدد و متقابل موجود روابط دو کشور اسلامی باید ناظر بر تأمین منافع دو ملت بیش از پیش گسترش یابد.

اسناد همکاری میان هیأت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان امضا شد

در ابتدای این سفر مراسم امضای اسناد همکاری بین هیأت‌های ایران و پاکستان با حضور رئیس‌جمهور کشورمان و «شهباز شریف» نخست وزیر پاکستان و هیأت‌های عالی رتبه دو کشور در اسلام آباد، برگزار شد.

در این مراسم «ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضائی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان دو کشور بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و رؤسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

مصمم به ارتقای روابط دو کشور

در ادامه این سفر آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رئیس‌جمهور کشورمان در یک نشست خبری با نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد گفت: ممکن است برخی، همکاری‌های دو کشور ایران و پاکستان را نپسندند که اهمیتی ندارد زیرا مهم آن است که تداوم همکاری‌های میان دو کشور و دو دولت به نمایندگی از ملت‌های ایران و پاکستان، در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود و ما مصمم هستیم که روابط دو کشور در سطوح بالا را ارتقا ببخشیم.

در این مراسم همچنین «شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در نشست خبری خود با رییس‌جمهور کشورمان اظهار کرد: با ایران، در بخش اقتصاد و سرمایه‌گذاری دوجانبه و انرژی همکاری خواهیم داشت.

وی افزود: از آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادی‌خواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم.

دیدار با رییس جمهور پاکستان

رییس جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر خود به همسایه جنوب شرقی با آصف علی زرداری رییس جمهوری اسلامی پاکستان در کاخ ریاست جمهوری این کشور در اسلام آباد دیدار و گفت وگو کرد.

رونمایی از لوح یادبود نامگذاری خیابان «ایران» در اسلام‌آباد

در ادامه برنامه‌های سفر رسمی رییس‌جمهور کشورمان به پاکستان، پس از دیدار دوجانبه، برگزاری نشست مشترک هیأت‌های عالی‌رتبه، حضور در مراسم امضای اسناد و تشریح دستاوردها و نتایج رایزنی‌های سران و مقامات دو کشور در نشست مطبوعاتی، از لوح یادبود نامگذاری یکی از خیابان‌های اصلی و بزرگ شهر اسلام‌آباد که از مقابل پارلمان پاکستان آغاز می‌شود به نام «ایران» رونمایی کردند.

دیدار فرمانده ارتش پاکستان با رییس‌جمهور

ژنرال «سید عاصم منیر» فرمانده ارتش پاکستان در حاشیه سفر رسمی رییس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور به دیدار سید ابراهیم رییسی رفت. بحث طرفین در درجه اول بر موضوعات مورد علاقه متقابل، به‌ویژه صلح منطقه‌ای، ثبات و امنیت مرزی متمرکز بود.

هر دو طرف بر ضرورت تقویت همکاری‌های دوجانبه و در عین حال تلاش مشترک برای ثبات منطقه‌ای و شکوفایی اقتصادی توافق کردند.

در ادامه سفر رییسی به اسلام آباد، رییس جمهور در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، شرکت و در این نشست بر رفع مشکلات منطقه از طریق تقویت روابط تهران - اسلام آباد تاکید کرد.

همچنین رییس جمهور در جریان سفر خود، با نخبگان علمی این کشور نیز نشستی را برگزار کرد و در این نشست نیز تاکید شد: آهنگ امت اسلامی، آهنگ عدالت‌خواهی و دین‌مداری است. امروز بصیرت مردم مانع از تفرقه‌افکنی دشمنان شده است.

سفر به لاهور

رییس‌جمهور کشورمان همچنین در نخستین برنامه از دومین روز سفر خود به شهر بزرگ و تاریخی لاهور در ایالت پنجاب سفر کرد و در مجموعه تاریخی و فرهنگی «قلعه شاهی» واقع در این شهر که مجموعه‌ای از بناهای ملی، مذهبی و فرهنگی را شامل می‌شود، حضور یافت.

رییس‌جمهور کشورمان با همراهی سر وزیر و جمعی از مقامات محلی و با استقبال یگان تشریفات بر سر مزار مرحوم «محمد اقبال» معروف به «لاهوری» حضور یافت و ضمن ادای احترام با اهدای تاج گل، برای ایشان فاتحه قرائت کرد و دفتر یادبود این مجموعه را نیز امضا کرد.

توافق بر سر گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان

در ادامه سفر به لاهور، رییس‌جمهور با «مریم نواز شریف» سروزیر ایالت پنجاب دیدار کرد و گفت: روابط دو کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره روندی رو به رشد و ارتقا داشته است، اراده سران دو کشور برای گسترش همکاری‌ها باعث بی‌اثر شدن تلاش‌های برخی کشورها برای خدشه واردکردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد است.

همچنین توافق بر سر گسترش آموزش زبان فارسی در پاکستان و مأموریت ویژه به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق آن از مباحث مطرح شده در دیدار رئیس جمهور با سروزیر ایالت پنجاب بود.

سفر به قلب اقتصادی پاکستان

آخرین برنامه رییس‌جمهور در پاکستان، سفر به کراچی مرکز ایالت سند پاکستان بود. بندری که بزرگ‌ترین شهر پاکستان است و از آن با عنوان پایتخت اقتصادی یا مرکز مالی -تجاری این کشور هم یاد می‌شود.

آیت‌الله رییسی و هیأت همراه در بدو ورود به فرودگاه بین‌المللی جناح شهر کراچی مورد استقبال سروزیر ایالت سِند، استاندار و همچنین حسن نوریان سرکنسول ایران در کراچی قرار گرفتند.

رییس جمهور با حضور در آرامگاه «محمدعلی جناح» به مقام «قائد اعظم» و رهبر استقلال این کشور ادای احترام کرد.

آیت‌الله رییسی در جریان این سفر، با حضور «محمدکامران خان تسوری» استاندار و «سید مراد علیشاه» سروزیر ایالت پنجاب، جمعی از نمایندگان مجلس ایالتی و مقامات محلی و تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه کراچی، مدرک دکتری افتخاری این دانشگاه را از پروفسور «خالد عراقی» رییس این دانشگاه دریافت کرد.

کد خبر 6086912 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • خودروی سفارشی محمدرضاشاه پهلوی هم برقی شد! /عکس
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • گام بلند ایران و پاکستان برای ارتقای روابط دوجانبه
  • تانسو 06 ؛ شاسی بلند جدید چری که قرار نیست زیاد گران باشد! (+تصاویر)
  • رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند (فیلم)
  • بلو مانتین؛ شاسی بلند جدید با یخچال و تلویزیون به بازار می‌آید
  • اظهارات علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودرو‌های شاسی بلند، اعتراضات سال ۱۴۰۱ و ...
  • اظهارات جنجالی علیرضابیگی درباره فساد چای دبش، خودروهای شاسی بلند، اعتراضات سال 1401 و ...
  • سوپر 3 و سوپر 9 ؛ پهپاد به علاوه شاسی بلند و یک دو نفره جذاب از چینی های بازار (+تصاویر)
  • نسل جدید شورولت تریل بلیزر، شاسی بلند جذاب آمریکایی معرفی شد (+عکس)