Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-19@08:28:28 GMT

حاشیه‌های پارک ملی لار پذیرای گردشگران نوروزی است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۱۱۳

حاشیه‌های پارک ملی لار پذیرای گردشگران نوروزی است

سرپرست اداره پارک ملی لار در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: پارک ملی لار در مجموع با منطقه شکار ممنوع با مساحت حدود ۷۵ هزار هکتار در شمال شرقی استان تهران و بین دو استان تهران و مازندران واقع شده و مدیریت پارک ملی لار با حفاظت محیط زیست استان تهران است.

فرهاد زندی افزود: مسیرهای دسترسی به پارک ملی لار شامل یک مسیر از جاده هراز، پاسگاه ۱۷ اسفند و دریاچه سد لار که مسیر اصلی است و از مسیر جاده هراز ورودی دارد می‌شود و مسیر دوم مسیر شهرستان شمیرانات و سد لتیان است که مسیردوم مسیر دسترسی به مناطق بالادست پارک ملی لار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص وضعیت کنونی پارک ملی لار گفت: با توجه به بارندگی که امسال داشتیم بحمدالله وضعیت منابع آبی و وضعیت خود سد خوب پیؤبینی شده و در فروردین ماه امسال ان‌شالله از سال‌های گذشته خیلی بهتر است. پارک ملی لار هر سال طبق روال از ۱۵ خرداد با توجه به اقلیمی که دارد و آمادگی که طبیعت برای پذیرش دارد از ۱۵ خرداد بازگشایی می‌شود و تا ۱۵ شهریور این بازگشایی ادامه دارد و هموطنان می‌توانند از ۸ صبح تا ۴ بعدازظهر به صورت روزانه از منطقه بازدید کنند که البته شامل اقامت شبانه نیست.

سرپرست اداره پارک ملی لار تصریح کرد: با توجه به وضعیت کنونی در ایام عید در خود منطقه پارک ملی لار نمی‌توانیم پذیرای گردشگران باشیم و به دلیل خطراتی که در این فصل در منطقه و هست و به دلیل ممنوعیت‌هایی که از قدیم در منطقه داریم پارک از ۱۵ خرداد بازگشایی می شده تا ۱۵ شهریور. ولی در حاشیه منطقه و در حاشیه جاده هراز در مسیرهای منطقه شکارممنوع که جزئی از منطقه پارک ملی لار است مسیرهای خوبی برای توقف چند ساعته هموطنان و طبیعت گردان داریم و مسافرانی که به سمت شمال تردد دارند می‌توانند استراحت چند ساعته ای آنجا داشته باشند و از حاشیه منطقه و برفی که در منطقه موجود است لذت ببرند و از امکان ورزش‌های زمستانی هم استفاده کنند.

زندی تأکید کرد: از همه دوستانی که به طبیعت می‌آیند و از طبیعت استفاده می‌کنند خواهش می‌کنیم که پسماند و زباله‌شان را به طور کامل از منطقه خارج کنند و آنجا نگذارند. پسماند هر ماده غذایی که استفاده می‌کنند را در همان کیسه‌ای که به طبیعت می‌آورند برگردانند و از منطقه بیرون ببرند و در محل دریافت زباله یا سطل آشغال‌هایی که در مسیر جاده‌ها هست بریزند تا بعد تفکیک شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که اغلب باید به هموطنانمان هشدار بدهیم بحث آتش در طبیعت است که خوشبختانه الان هوا سرد است و منطقه برفی است و حتی آتش روشن کردن هم سخت است ولی در تابستان و پاییز حتماً باید این الزامات را رعایت کنند چرا که اتفاقاتی مثل آتش سوزی مخرب‌ترین چیز برای طبیعت است.

سرپرست اداره پارک ملی لار درباره تنوع زیستی منطقه نیز گفت: در بحث گونه‌های جانوری اگر از گوشتخوران شروع کنیم، پلنگ، خرس قهوه‌ای، و گرگ خاکستری را داریم. روباه معمولی هم داریم. از چهارپایان علفخوار، گونه کل و بز وحشی، قوچ و میش و گراز داریم که خیلی هم تعدادشان فراوان است.

زندی ادامه داد: از میان پرندگان هم گونه عقاب طلایی را داریم که بسیار پرنده باشکوه و قدرتمندی است و نماد آزادی است. گونه کبک دری را داریم و با توجه به مرتفع بودن منطقه که در البرز مرکزی واقع شده هم کبک دری داریم و هم کبک معمولی را داریم. انواع سینه‌سرخ و سینه‌زر و چکاوک و سنگ‌چشم را داریم. از آبزیان هم گونه منحصر به فرد قزل‌آلای خال‌قرمز هست که هیچ جای کشور با این جمعیت و تراکم بالا نداریم و تنها جایی است که با توجه به منابع آبی بسیار سالم و پاکی که وجود دارد هنوز منابع آلاینده‌ای در هیچ جایش نداریم و به همین دلیل در آن گونه قزل‌آلای خال قرمز را داریم.

وی تصریح کرد: در خزندگان هم افعی لطیفی را داریم که گونه اندمیک این منطقه است و خیلی هم تعدادش خوب و رضایت‌بخش است و یکی از گونه‌هایی است که شناسایی شده و در این منطقه به صورت اندمیک است. البته گونه قفقازی و گرزه مار هم هست ولی گونه شاخص منطقه افعی لطیفی است.

کد خبر 4570443

منبع: مهر

کلیدواژه: پارک ملی لار تعطیلات نوروزی اداره کل محیط زیست استان تهران سد لتیان تهران مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک

تین نیوز

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ با بیان اینکه ماموران راهور با هرگونه تخلفات ساکن در شهر به سرعت و قاطعیت برخورد می کنند، گفت: سال گذشته درمجموع ۱۲ میلیون تخلف ساکن در پایتخت اعمال قانون شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ احسان مومنی روز چهارشنبه در گفت و گویی در این خصوص افزود: در سال گذشته حدود ۱۲ میلیون تخلف ساکن در شهر تهران مورد اعمال قانون قرار گرفت یعنی به طور میانگین روزی ۳۳ هزار وسیله نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شده بودند، اعمال قانون شدند.

مومنی ادامه داد: اعمال قانون تخلف توقف در پیاده رو در سال ۱۴۰۲ حدود ۵۰۳ هزار مورد بوده است که روزی یک هزار و ۴۰۰ وسیله نقلیه ای که در پیاده رو های سطح شهر تهران پارک کرده بودند توسط تیم های پلیس راهور تهران بزرگ اعمال قانون شدند.

وی افزود: این اعمال قانون ها و برخوردها درخواست شهروندان است و از پلیس مطالبه گری داشتند که چرا این وسایل نقلیه در پیاده روها پارک کرده اند.

مومنی گفت: همچنین همکارانم در مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ از طریق دوربین های سطح شهر هر کجا که تخلف ساکن و یا پارک در پیاده رو را ببینند، خودرو را اعمال قانون و برای آن جریمه صادر می کنند.

سرهنگ مومنی این را هم گفت که به منظور روان سازی ترافیک و ایجاد نظم بیشتر خودروهای مجهز به دوربین پلیس، وسایل نقلیه که مرتکب تخلف ساکن شوند را جریمه می کنند.

وی افزود: تردد این خودروهای مجهز به دوربین در مناطق یک، چهار و پنج شهر تهران بیشتر است و هر کجا که تخلفات ساکن انجام شود همانجا به صورت برخط اعمال قانون انجام و پیامک برای مالک ارسال خواهد شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: همچنین در جاهایی که عرض معابر کم است و توقف های دوبله را داریم برای نخستین بار موتورسیکلت را در همین خصوص به دوربین مجهز می کنیم که در ۶ طرف دوربین دارند و تخلفات ساکن اعم از پارک در پیاده رو، توقف دوبله و زیر تابلویی را اعمال قانون می کنند.

سهم ۴۱ درصدی عابران پیاده از تصادف های منجر به مرگ

سرهنگ مومنی همچنین گفت که ماده ۲۱۵ آیین نامه راهنمایی و رانندگی تصریح کرده تردد در معابر برای عابرین فقط باید از گذرگاه عابر و پل های هوایی انجام شود و در جاهایی که پیاده رو نیست عابرین پیاده باید از سمت چپ معبر و خلاف جهت دیگر وسایل نقلیه عبور کنند.

وی ادامه داد: بر اساس همین ماده تردد عابرین پیاده در سطح معابر بزرگراهی ممنوع است و از یاد نبریم که عابر پیاده ای که از عرض معابر بزرگراهی عبور می کند مسلما اگر تصادفی برای او روی دهد همکارانم به او نیز سهم تقصیر می دهند.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار کرد: ۴۱ درصد از تصادفات منجر به مرگ شهر تهران در سال گذشته مربوط به عابرین پیاده بوده است و وقتی این آمار را بررسی می کردیم دریافتیم که بالای ۶۰ درصد از این آمار مربوط به تصادفات عابران در معابر بزرگراهی بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ببینید | ماجراهای سه موش خرما
  • بازدید طبیعت دوستان از حاشیه رودخانه زاینده رود در سودجان + تصاویر
  • برگزاری تور پرنده نگری در پارک جنگلی آبیدر سنندج
  • معاون رئیس‌جمهور پاسگاه محیط‌‍‌بانی مهدیشهر را بهره‌برداری کرد
  • افزایش ۲۰ درصدی میزان بازدید گردشگران از آثار تاریخی سلطانیه
  • برخورد جدی پلیس با تخلفات ساکن و ثبت تخلف پارک حاشیه ای با دوربین های متحرک
  • ضرغامی در پاسخ به قدس آنلاین بیان کرد: تکذیب خروج ایران از ایکوم و ایکوموس
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند