Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 محمد علیخانی رییس کمیسیون حمل و نقل عمران شورای اسلامی شهر تهران، افشین حبیب زاده رییس کمیته عمران شورا و محسن هاشمی با حضور در جمع اصحاب رسانه پاسخگوی سوالات آنان بودند.
علیخانی در این نشست و در پاسخ به این سوال که حوزه نظارتی شورا در عزل و نصب های شهرداری چگونه متبلور می شود و اینکه عزل و نصب های اخیر ارتباطی با تخصص افراد ندارد گفت: شهردار سوم ما آقای حناچی در برنامه های خود بر تخصص گرایی تاکید داشتند و تا امروز هم ما موردی را ندیدیم که به طرز آشکار فردی غیر مرتبط را در جایگاهی تخصصی منتصب کنند اما اگر چنین موردی باشد به طور حتم از جنبه نظارتی ورود پیدا خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


علیخانی در ادامه و در پاسخ به اینکه آیا پیش بینی های صورت گرفته در حوزه حمل و نقل در سال آینده محقق می شود گفت: با اشرافی که عزیزان کمیسیون حمل و نقل دارند به خصوص آقای هاشمی که سبقه ای طولانی در مترو داشته اند از آغاز شورای پنجم پیگیری های خود را در حوزه حمل و نقل آغاز کردیم و اگر به هر دلیلی ظرفیت هایی محقق نشده بود در جهت تحقق آن گام برداشتیم.
وی ادامه داد: این در حالی است که برخی اقدامات در حوزه حمل و نقل زمان بر است و اگر امروز ما پیش بینی در مواردی انجام دهیم ماه ها بعد محقق می شود نظیر ورود واگن های مترو .
علیخانی گفت: سال 95 بر اساس مصوبه شورا مقرر می شود قرار داد خرید واگن های مترو منعقد گردد اما این قرار داد مغفول ماند تا در شورای پنجم عقد قرارداد خرید واگن برای مترو به جریان افتاد. ساخت و خرید واگن هم زمان بر است و کمتر از 20 ماه امکان تحویل واگن نخواهد بود. لذا اگر همان سال 95 این قرارداد ها منعقد می شد امروز تحویل داده می شد.
علیخانی ادامه داد: نه تنها در این حوزه بلکه در موارد دیگر هم تلاش های زیادی صورت گرفته از جمله انعقاد تفاهم نامه با وزارت نفت که در روزهای پایانی آقای افشانی صورت گرفت یا تفاهم نامه ای که با 8 کلان شهر کشور منعقد شد .
وی افزود : جدای از این در بودجه هم کمک های خوبی به حمل و نقل تخصیص دادیم با توجه به کمبود منابع مالی تا آنجا که توانستیم به مترو و اتوبوس کمک کردیم .
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به بودجه سال 98 شهرداری اشاره کرد وگفت: 70 میلیارد تومان بودجه بخش اتوبوسرانی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و برای نخستین بار مقرر شد 490 میلیارد تومان از منابع غیرنقد به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یابد و پیش‌بینی می‌کنیم بتوانیم بخش عمده‌ای از پروژه‌های نیمه تمام شهر را در سال 98 تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

علیخانی درباره نرخ افزایش کرایه اتوبوس و مترو اظهار داشت: پیشنهاد شهرداری این بود که قیمت‌گذاری در این زمینه بر اساس نرخ تورم باشد اما از نظر ما این موضوع غلط است چون در این صورت باید هر چند وقت یک بار نرخ کرایه‌ها را تغییر دهیم. دیدگاه ما این است که باید قیمت‌ها به میزان درصدی ثابت افزایش داده شود و اکنون برای بلیت مترو و اتوبوس 25 درصد افزایش در نظر گرفته‌ایم.

وی درباره نرخ کرایه متروی کرج تهران نیز گفت: خط متروی کرج به تهران زیان‌ده است و شهرداری کرج و دولت سهم خود را در این خصوص پرداخت نمی‌کنند و خط 5 مترو با توجه به مشترک بودن بین دو شهرستان پیشنهاد ما این بود که این خط را تقسیم کنیم و هر 20 کیلومتر نرخ مشخصی داشته باشد که این موضوع باید بیشتر مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر عوارض زوج و فرد که امسال از مردم دریافت شد، گفت: ابتدا این موضوع را نمی‌دانستیم و از سوی مردم متوجه شدیم که شهرداری این عوارض را دریافت می‌کند و اعلام شد که دریافت عوارض غیرقانونی است. البته در این زمینه معاونت حمل و نقل و شهرداری نامه‌ نگاری‌هایی انجام داد و آقای پورسیدآقایی در این خصوص اعلام کرد استفساریه‌ای به شورا ارسال می‌کند که شورا پاسخ دهد و این در حالی است که فقط شهردار تهران می‌تواند استفساریه درخواست کند.

علیخانی یادآور شد: نظرات مختلفی در بین اعضای شورای شهر وجود دارد و معاونت حمل و نقل و ترافیک از این اختلاف استفاده کرده است و تا این لحظه به کار خود ادامه داده است.

وی درباره بزرگراه‌های تهران افزود: در تهران 550 کیلومتر بزرگراه داریم که قرار است در سال 98 طی تفاهم نامه ای با وزارت راه و شهرسازی از همه بزرگراه‌ها برداشت‌هایی صورت بگیرد تا معلوم شود کدام قسمت باید مرمت گردد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران درباره نحوه بررسی تذکرات در شورا نیز گفت: روند بررسی تذکرات در صحن شورا باید اصلاح شود، ما یک تذکری به شهردار می‌دهیم، شهردار تذکر را به همان معاونی که تذکر داده شده می‌دهد و معاون می‌گوید کار من خیلی خوب بوده و تمام.
وی ادامه داد : باید یک نهاد میان شورا و شهرداری باشد که تذکر و پاسخ تذکر گیرنده را بررسی کند، مثل این است که به دادگاه شاکی شکایت می‌کند و دادگاه پاسخ شما را از متهم می‌خواهد.

در ادامه محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران نیز گفت: اینکه تذکری نتیجه ندارد به این دلیل است که عضو تذکر دهنده پیگیری نکرده است. اگر عضوی پیگیری کند و جواب قانع کننده‌ای دریافت نکند باید در صحن از شهردار سوال بپرسد. اگر تاکنون سوالی از شهردار پرسیده نشده، حتما عضو قانع شده است که منجر به سوال نشده، اگرنه باید سوال پرسیده شود. هاشمی در ادامه با اشاره به تعداد تذکرات در شورای پنجم گفت: تا کنون 375 تذکر از سوی اعضای شورا داده شده که زهرا نژاد بهرام رکوردار تذکر و خانم آروین کم‌ترین تذکر را داشته است.
هاشمی همچنین افزود : ما شبیه مجلس نیستیم ، در شورای شهر فقط شهردار را انتخاب می کنیم و اشرافی به انتخاب مدیران نداریم ولی در مجلس وزرا رای اعتماد می گیرند .
هاشمی افزود: باید شان تذکر را حفظ کنیم و تذکری بدهیم که تا آخر پیگیری کنیم .
محمد علیخانی همچنین در خصوص افتتاح خط 7 مترو و مسایلی ایمنی این خط گفت: در ابتدا لازم می دانم به موضوع بدهی های مترو و شرایطی که بر پیشرفت و توسعه خطوط حاکم شده بود اشاره کنم که این امر سبب کندی در پیشرفت کارها شده بود. اما با 700 میلیارد تومان اوراق مشارکتی که در ستال 97 محقق شد و نهایتا جمع این مبلغ به 1300 میلیارد تومان رسید کار مترو سرعت گرفت و در روزهای پایانی سال شاهد افتتاح خط 7 بودیم.
وی در خصوص مسائل ایمنی این خط گفت: اما افتتاح این خط اینگونه نبوده که ما به فکر مسائل ایمنی این خط نباشیم و اتفاق من در مراسم افتتاح این خط به عمد شرکت نکردم تا این موضوع را گوشزد کنم و در این راستا شهردار تهران شخصا قول داده اند که در اردیبهشت ماه موضوع هواکش میان تونلی این خط مرتفع خواهد شد.
علیخانی همچنین خبر داد : تا پایان سال 98 اولین سری واگن های جدید خریداری می شود.
علیخانی همچنین در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه از پیش بینی های کمیسیون حمل و نقل شورا محقق شده گفت: در ابتدا باید بگویم این گونه نبوده که تمام اقدامات حوزه حمل و نقل مورد نقد است اتفاقا اقدامات خوبی هم شده نظیر تغییر مکانیزم اخذ طرح ترافیک اما بعضی اقدامات نسنجیده و مشکل دار به طرح آسیب زد. شما ببینید در حال حاضر مردم در صف گرفتن برچسب طرح نیستند. در اجرا شاید مشکلات باشد اما فرایند فرایند درستی است و این تغییرات در راستای اجرای عدالت بود. یک زمانی سهمیه بندی می شد و بقیه مردم محروم بودند اما هم اکنون خیلی از مردم می توانند استفاده کنند.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی برخی اقدامات از جمله آمارهای متناقض از سوی معاونت حمل و نقل ارائه می شود که در راستای اجرای طرح های خودشان است و این مشکل ایجاد می کند.
علیخانی افزود: وقتی اعلام می شود با اجرای طرح ترافیک 25 درصد کاهش آلودگی هوا را شاهد بوده ایم تناقض آشکار است چرا که تا چندی پیش اعلام می شد بیشترین سهم آلودگی هوا مربوط به خودروهای سنگین و موتور سیکلت ها است. این سخن هم در روزهایی گفته می شد که می خواستند الزام فیلتر جذب دوده را عملی کنند. پس شیوه آماردهی به نفع خودمان باید از بین برود. این مشکلات است اقدامات خوب را کمرنگ می کند.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۱۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است

رئیس‌جمهوری با اشاره به هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی میان ایران و پاکستان به ۱۰ میلیارد دلار در سال، گفت: زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد.

به گزارش شانا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (دوشنبه، سوم اردیبهشت‌) در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران - اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تأکید کرد.

وی با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تأمین‌کننده همه این اهداف دانست و افزود: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فی‌مابین را متحول کرد، ازاین‌رو در گام نخست، برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رئیس‌جمهور با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان ازجمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به‌ویژه در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تأمین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر، به‌ویژه دفاع از مردم مظلوم فلسطین، رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رئیسی بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال‌شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تأکید و تصریح کرد: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به‌عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات مؤثر باشد و درمقابل، حضور بیگانگان در منطقه نه‌تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود سبب ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فی‌مابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف کرد و افزود: پیشرفت هرکدام از دو کشور ایران و پاکستان سبب پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

وی با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تأکید کرد.

نخست‌وزیر پاکستان با تأکید بر هدف‌گذاری برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف ازجمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بینجامد.

در این دیدار، همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تأکید، و بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدهای خود در زمینه انرژی تسریع کند.

دیگر خبرها

  • همراهی دولت و شهرداری باعث شکستن قفل واردات واگن‌های مترو
  • ساخت تونلی ۱.۵ برابر برج میلاد به دست مهندسان ایرانی
  • نظام مسائل باید حلقه واسط در توانمندسازی بانوان باشد
  • حل مشکلات اصلی بانوان را نباید به حاشیه راند
  • مطالبات اهالی منطقه ۱۲ از شهردار اصفهان چه بود؟
  • فال حافظ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • «مردم سلام» طرحی برای استفاده از نظرات شهروندان در اداره شهر است
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری ایران و پاکستان در حوزه انرژی فراهم است
  • فال حافظ امروز سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در حوزه انرژی وجود دارد