Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@22:59:42 GMT

افت دمای هوا در بام ایران/ امکان چادر زدن وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۳۷۹

افت دمای هوا در بام ایران/ امکان چادر زدن وجود ندارد

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: بارش‌های برف در استان چهارمحال و بختیاری طی ماه اسفند و روزهای گذشته موجب افت دمای هوا در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی در این استان شده است. در حالی که در سال گذشته برف قابل توجهی در استان چهارمحال و بختیاری نبارید و هوا در این موقع سال بسیار گرم بود، اما هم اکنون شاهد بارش‌های سنگین برف هستیم و دمای هوا در این استان رو به سردی گذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتفاع برف در شهرستان کوهرنگ به بالای ۱۵۰ سانتی متر رسیده است و این منطقه سردترین منطقه چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

وضعیت دمای هوا در طول روز در شهرهای بزرگ استان مساعد است اما در آستانه غروب آفتاب، وزش باد سرد از مناطق برف گیر استان به سمت مناطق شهری آغاز می‌شود و همین امر موجب کاهش دمای هوا می‌شود.

در شهرکرد دمای هوا به منفی هشت درجه سانتی گراد رسیده است و با غروب آفتاب بازار این شهر به علت سردی هوا تب و تاب شب عید خود را از دست می‌دهد.

در حال حاضر با وجود سرما و کاهش دمای هوا در بیشتر نقاط استان امکان برپا کردن چادر و اقامت شبانه در چادر برای مسافران وجود ندارد.

امکان چادر زدن به علت سردی هوا در این استان وجود ندارد

یکی از مسافران خوزستانی که به چهارمحال و بختیاری سفر کرده بود در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شرایط آب و هوا در چهارمحال و بختیاری بسیار سرد است و کاهش دمای هوا در این منطقه بسیاری از مسافران را غافلگیر کرده است.

امیر حسینی بیان کرد: هنگامی که در مسیر ورود به استان چهارمحال و بختیاری بودیم بارش شدید برف آغاز شد و به یکباره منطقه را سفید پوش کرد و موجب تداخل در تردد خودروها شد.

وی با بیان اینکه بسیار علاقه مند بودیم که در چادر اقامت کنیم، بیان کرد: امکان چادر زدن به علت سردی هوا در این استان وجود ندارد و شب گذشته در یکی از محل‌های اقامتی شهرکرد سپری کردیم.

این مسافر نوروزی بیان کرد: بارش برف موجب جذاب شدن ظرفیت‌های گردشگری منطقه شده است.

شهرکرد با حداقل دمای منفی هشت و کوهرنگ با دمای منفی ۱۳.۹ درجه سانتی گراد سردترین مناطق چهارمحال و بختیاری هستند مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: بارش برف موجب افت دمای هوا در استان چهارمحال و بختیاری شده است.

شاهرخ پارسا بیان کرد: هم اکنون شهرکرد با حداقل دمای منفی هشت و کوهرنگ با دمای منفی ۱۳.۹ درجه سانتی گراد سردترین مناطق چهارمحال و بختیاری هستند.

وی عنوان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته هفت سانتی متر برف در شهر چلگرد گزارش شده است و ارتفاع برف در این منطقه به ۱۵۰ سانتی متر رسیده است.

مدیر کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: لردگان با حداقل دمای منفی سه درجه گرم‌ترین منطقه چهارمحال و بختیاری گزارش شده است.

وی بیان کرد: روزهای سه شنبه و چهارشنبه بارشی در چهارمحال و بختیاری پیش بینی نمی‌شود و شرایط آب و هوا مساعد است.

شهرستان کوهرنگ یکی از مهمترین شهرستان‌های گردشگری استان چهارمحال و بختیاری است که بیشترین مسافران نوروزی این استان هر ساله راهی این منطقه می‌شوند. وضعیت در این منطقه در آستانه سال نو و آغاز سفرهای نوروزی به گونه‌ای است که مسافران باید با تجهیزات کامل زمستانی از جمله داشتن زنجیر چرخ سفر کنند.

فرماندار کوهرنگ در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت شهرستان کوهرنگ، اظهار داشت: ارتفاع برف در شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ ۱۵۰ سانتی متر گزارش شده است.

مرتضی زمانپور بیان کرد: ارتفاع برف در ارتفاعات این منطقه بیش از دو متر است.

وی اظهار داشت: مسافرانی که قصد سفر به این منطقه را دارند باید با تجهیزات کامل از جمله داشتن زنجیر چرخ، لوازم گرمایش، پتو و.. سفر کنند.

فرماندار کوهرنگ بیان کرد: شهرستان کوهرنگ دارای چهار هتل و یک خانه معلم است که تمهیدات لازم برای اقامت مسافران نوروزی در این منطقه اندیشیده شده است.

کد خبر 4571882

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرکرد هواشناسی چهارمحال و بختیاری مسافران نوروزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: بارش‌های رگباری گاهی با رعد و برق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه شرقی و جنوبی استان پیش بینی می‌شود.
به گفته وی، بارش برف در ارتفاعات و مه آلودگی در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.
کارشناس هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: برای فردا آسمانی صاف تا کمی ابری و کاهش نسبی دما مورد انتظار است.
به گفته قطره، برای روز‌های جمعه و شنبه هفته آینده بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • حضور مربی بام ایران در در دوره آموزشی سرمربیان پایه کشتی کشور
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • طرح صنعتی تولید نخ ابریشم در چهارمحال و بختیاری ۶۴ درصد پیشرفت دارد
  • پیش بینی آسمانی صاف تا کمی ابری در چهارمحال و بختیاری
  • تداوم بارش‌های پراکنده در چهارمحال و بختیاری
  • مادر شهید بهنام صحرانشین آسمانی شد
  • تشدید نظارت بر تالاب‌های چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۲۸ فروردین چهارمحال و بختیاری
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری