Web Analytics Made Easy - Statcounter

برای بسیاری از شرکت‌های مطرح جهان، جذب نیروی کار ماهر نه یک موضوع ساده که مساله مرگ و زندگی است. آفتاب‌‌نیوز :  شرکت‌های برتر جهان مجبور هستند تا برای حفظ جایگاه خود، بهترین‌ها را جذب کنند حتی اگر این کار باعث شود آنها دارای کارکنانی با ملیت‌های گوناگون باشند. این مساله تنها منحصر به شرکت‌ها نیست و دولت‌های جهان نیز رویکرد متفاوتی در برخورد با جذب مهاجرین کاری دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش ویژوال کپیتالیست، بر اساس مطالعات این مؤسسه که با استناد به داده‌های سازمان ملل و شاخص رقابت پذیری جهانی و بر حسب معیارهایی چون: برنامه‌های مهاجرتی برای جذب مهاجرین کاری، پرورش استعداد مهاجران، حفظ نیروی کار خارجی جذب شده و توانایی بازار کار این کشورها برای جذب مهاجران صورت گرفته است، ۲۵ کشور برتر جهان رده‌بندی شده‌اند که بر این اساس ۱۰ کشور اول عبارت اند از:
۱- سوئیس
۲- سنگاپور
۳- انگلیس
۴- آمریکا
۵- سوئد
۶- استرالیا:
۷- لوکزامبورگ
۸- دانمارک
۹- فنلاند
۱۰- نروژ
هم چنین سنگاپور برترین کشور از نظر برنامه‌های مهاجرتی برای جذب مهاجرین کاری، هلند بهترین کشور از نظر پرورش استعداد مهاجران، سوئیس بهترین کشور از نظر حفظ نیروی کار خارجی جذب شده و سنگاپور بهترین کشور از نظر توانایی بازار کار این کشورها برای جذب مهاجران معرفی شده‌اند.
رتبه دیگر کشورها:
در این رده‌بندی هم چنین هلند در رده یازدهم، کانادا در رده سیزدهم، آلمان در رده هفدهم، اتریش در رده هجده، امارات در رده نوزدهم، ژاپن در رده بیست و دوم و فرانسه در رده بیست و چهارم قرار گرفته‌اند.
منبع: ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: نیروی کار خارجی نیروی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۳۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است

سید محمد حسینی معاون امور پارلمانی رئیس جمهور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به تعطیلی روز‌های هفته گفت: جزئیات لایحه به این صورت بود که به جز روز جمعه یک روز دیگر نیز باید تعطیل باشد. در کمیسیون اجتماعی مجلس نظرات مختلف بر سر تعطیلی پنجشنبه و یا شنبه وجود داشت. با توجه به اینکه عملا در تهران پنجشنبه‌ها تعطیل است نظر دولت بر تعطیل شدن پنجشنبه‌ها بود و بیشترین ارتباط هم با دنیا از طریق تهران است. همه وزارت خانه‌ها منتظر نظر مجلس هستند، اما دولت هم نظر رسمی خود را اعلام کرده است.

وی ادامه داد: دولت تا الان ۴۴ ساعت کاری را مبنا قرار داده بود، اما بعد پیشنهاد ساعت کاری دو ساعت و نیم را داد و بعد هم مجلس این ساعت را ۴۰ ساعت اعلام کرد که دولت هم با آن موافق است و حقوق افراد هم تغییری نخواهد کرد. اگر بخش خصوصی بخواهد اقدام خاصی انجام دهد مربوط به وزارت کار است.

حسینی افزود: در دولت دهم بحث‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه تعطیلی ما از همه جا بیشتر است، اما بعد از بررسی دیدیم که چنین موضوعی صحت ندارد و تازه اگر تعطیلی ما در هفته دوروز باشد تازه میتوان گفت که با برخی از کشور‌ها یکی هستیم. حتی ساعات کاری ما نسبت به برخی ازکشور‌ها بیشتر است. مردم علاوه بر کار زندگی خود را نیز دارند مخصوصا ما که تاکید بر ارتباط با خانواده داریم این تعطیلات کمک کننده است. حتی در دوران کرونا که ساعات کاری کم بود گاهی بازدهی بیشتری داشتیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • بهترین قطار برای سفر شما کدام است؟ راهنمای انتخاب قطار مناسب
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • با کاهش ساعات اداری حقوق افراد کاهش نخواهد داشت/ ساعات و روزهای کاری ما نسبت به برخی از کشورها بیشتر است
  • کدام کارکنان تسلا اخراج شدند؟
  • موثرترین و بهترین روتین پوستی روز و شب کدام اند؟
  • تا وقتی جت هست چرا ماشین خارجی؟ / وضعیت بازار خودرو عجیب شد
  • بهترین سایت آموزش فارکس کدام است؟
  • لرستانی‌ها کدام نوع نان را بیشتر مصرف می‌کنند؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است / احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟
  • بارش‌های فراوان اردیبهشت در راه است | احتمال سیلاب در کدام مناطق بیشتر است؟