Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-19@07:39:20 GMT

ورود دومین محموله دام سبک‌ به بندر چابهار

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۴۳۷

ورود دومین محموله دام سبک‌ به بندر چابهار

‌به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، ‌احمدعلی موهبتی افزود: با رایزنی های انجام شده به منظور تامین گوشت قرمز مورد نیاز کشور محموله‌های دام زنده به صورت مستمر از طریق مرزهای استان وارد و پس از کشتار در کشتارگاه های سطح استان؛ بسته بندی و به مرکز کشور ارسال می شود.

وی تصریح کرد: روزانه ۸ هزار راس دام در کشتارگاه های استان کشتار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار گفت: ورود دام زنده به بندرچابهار بستر مناسبی برای اشتغال ایجاد کرده است، به طوری که از مرحله تخلیه و نگهداری این دام ها تا مرحله کشتار و بسته بندی نیازمند به کارگیری نیروی انسانی زیادی است و افراد زیادی در این زمینه مشغول بکار شده اند.

وی افزود: در ۲۴ اسفندماه نیز نخستین محموله دام سبک و زنده به تعداد ۴۷ هزار و ۸۰۰ رأس وارد بندر چابهار شد.

‌موهبتی اضافه کرد: علاوه بر این در روزهای اخیر ۳ هزار و ۵۰۰ دام سبک و ۲ هزار و ۱۵۰ نفر شتر نیز به صورت زمینی از طریق مرزهای استان وارد شده است‌.

وی عنوان کرد: ۱۸ هزار و ۷۴۰ راس دام سنگین از مرزهای استان وارد شده که از این تعداد ۱۱ هزار راس در طول سال و ۷ هزار و ۷۴۰ راس در روزهای اخیر وارد شده است‌.

این مقام افزود: با پیگیری ها و تلاشهای انجام شده برای برخورداری مردم استان سیستان و بلوچستان از گوشت تنظیم بازار، ۱۰ هزار راس دام سبک نیز برای مصرف استان سیستان و بلوچستان اختصاص یافته و سهمیه هر شهرستان نیز مشخص شده که در چند روز آینده توزیع خواهد شد.

وی عنوان کرد: اراده دولت و مسئولین استانی تعدیل و شکستن قیمت گوشت در سطح استان و کشور است و مجموعه متولیان استانی در تلاشند تا گوشت را با قیمت متعادل به دست مصرف کنندگان برسانند و دغدغه های مردم را برای تامین نیاز شب عید کمتر کنند.

وی گفت: در توافقات انجام شده قرار است ۶۰۰ هزار راس از مبادی مختلف با ارز دولتی توسط واردکنندگان دام وارد شود و پس از کشتار و بسته بندی به نرخ ارائه شده از سوی ستاد تنظیم بازار در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شرکت‌های تعاونی به دست مصرف کنندگان برسد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: دام سبک محموله چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران!

دریافت 642 KB

این محموله حدود ۲۴ تن سنگ معدنی بود که موادمخدر شیشه در آن جاساز شده بود و با کار اطلاعاتی ۳ الی ۴ ماهه ماموران پلیس توانستند این محموله را کشف کنند.

دیگر خبرها

  • سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در ‌رودخانه بندر خمیر
  • آسیب وارده به کارخانه آب‌شیرین‌کن چابهار - کنارک برطرف شد
  • دولت نجات ملی یمن : ما مشکوک هستیم که اعضای موساد از طریق یک پرواز، وارد بندر المخا شدند
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • بهره برداری از مدرسه شش کلاسه روستایی در چابهار
  • پیشرفت 73 درصدی در ساخت کانال اتصال بندر فاو به «جاده توسعه»
  • افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا در بندر امام خمینی
  • فعالیت بنادر مسافری هرمزگان متوقف شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • فیلم| توقیف تریلی با یک تن شیشه در تهران!