Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-29@13:03:00 GMT

داروسازها با ضرر کارمیکنند و ارز هم کم است

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۴۵۰

داروسازها با ضرر کارمیکنند و ارز هم کم است

ساعت 24-راهبرد خبری – تحلیلی و اطلاع رسانی درباره پیامدهای تحریم اقتصادی آمریکا برکسب وکار و زندگی و معیشت ایران و ایرانیان چیست؟ این راهبرد درکجا تنظیم شده و یا می شود و رسانه ها و فعالان اقتصادی وهمچنین مدیران دولتی و از آن مهمتر پیشگامان مبارزه سیاسی درمیان جناحهای اصلی درگیر قدرت وطیف های گوناگون آنها چگونه اطلاع پیدا کنند که چه بنویسندو چه ننویسند و چه بگویند و چه نگویند؟

دراین شرایط مبهم ودرحالی که برخی از مدیران تشکل ها  یکارفرمایی تلاش می کنند حرف خودرا درلفافه و استعاره بگویند ،ناصر ریاحی رییس اتحادیه واردکنندگان دارواز روش ترکیبی هم گفتن و هم نگفتن استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درحالی که میگوید ارز تخصیص داده شده به صنعت دارو ناکافی است  و این برسرنوشت تولید و واردات دارو و مواداولیه آن اثر منفی دارد از طرف دیگر می گوید دارو به میزان کافی وارد شده است. او با راه رفتن زیگزاگی درحوزه و میدان خبر به مدیران دولتی یادآوری می کند که تولید دارو با زیان مواجه است اما فعالیتش را ادامه میدهد. وی دراین وضعیت اقتصادسیاسی ایران نکاتی را طرح کرده است که درسایت اتاق بازرگانی ایران به شرح زیر درج شده است:

واردات بعضی اقلام دارویی که مشابه ساخت داخل دارد، ممنوع شده است. عرضه بی مشکل این اقلام منوط به تامین نقدینگی تولیدکنندگان داروست. از سوی دیگر واردات بعضی مواد جانبی که مصارف غیردارویی دارد اما برای تولید ضروری است، با چالش همراه است.تخصیص ارز به واردات دارو روند خوبی را طی نمی کند. انتقال پول بسیار سخت شده است با این حال موجودی انبارها کافی است. بعضی داروهای وارداتی که مشابه آن در داخل ساخته می شود وارد نخواهد شد اما عرضه آن منوط به تامین نقدینگی مورد نیاز تولیدکنندگان است. واردکنندگان در شرایط کنونی با توجه به محدودیت های مالی با چنین ممنوعیتی مشکلی ندارند چراکه معتقدیم همه باید با همکاری با یکدیگر از این بحران عبور کنیم.تامین دارو در سال 98 بیش از هر  چیز به تخصیص ارز بستگی دارد. پیشنهاد واردکنندگان دارو این است که دارو از دایره کالاهای وارداتی با ارز تخصیصی خارج شود چراکه مجاری ارز تخصیصی متنوع نیست. نکته مهم دیگر اینکه اکنون واردات مواد اولیه برای تولید دارو سخت تر از واردات داروست چراکه برای تولید دارو تنها به واردات ماده موثر دارو بستگی نداشته و بعضی مواد جانبی که مصارف غیردارویی دارد را هم شامل می شود. نکته مثبت اینکه منشا واردات بعضی از این اقلام چین و هند است و خرید از آن ها با محدودیت کمتری همراه است. واردات دارو با زندگی بیماران مرتبط است و نمی توانیم به صرف کاهش درآمد این حوزه را رها کنیم و شغلمان را عوض کنیم. واردکنندگان دارو روی کار خود تمرکز کرده اند و امیدواریم دیگر دستگاه های متولی جلوگیری از قاچاق یا ... هم به وظایف خود به درستی عمل کنند. بارها با انواع مدارک و اسناد زیان ده بودن قیمت های فعلی دارو را به مسئولان یادآور شدیم و هیچ اصلاحی انجام نشده است. در بعضی رشته ها به زیان دهی رسیدیم اما هم چنان به کارمان ادامه می دهیم چراکه هر نوع تعللی در کار واردات دارو به قیمت سلامتی و جان یک بیمار تمام می شود. با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی  واردکنندگان دارو به کار خود ادامه می دهند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرفه واردات موبایل‌های بالاتر از 600 دلار اعلام شد 

به  گزارش خبرگزاری خبرانلاین، سازمان توسعه تجارت حقوق ورودی گوشی‌های تلفن همراه خارجی با قیمت بیش از 600 دلار را 15 درصد اعلام کرد. این سازمان همچنین برای دیگر رویه‌ها به ماخذ دو برابر یعنی 30درصد را منظور کرد.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889152

دیگر خبرها

  • می‌توان در استان مرکزی خط تولید گوشی تلفن همراه راه انداخت
  • تعرفه واردات موبایل‌های بالاتر از 600 دلار اعلام شد 
  • بازار ۲.۵ میلیارد دلاری تجهیزات پزشکی کشور/ سهم ۶۰ درصدی واردات
  • توزیع ۲۰ میلیون عدد وارفارین وارداتی در کشور
  • توصیه‌های روزه داری و مصرف دارو‌ها
  • ۶۰ درصد نیاز به تجهیزات پزشکی از طریق واردات و ۴۰ درصد آن از طریق تولید تامین می‌شود
  • توزیع ۲۰ میلیون داروی وارفارین طی ۴ ماه
  • امسال نیازی به واردات گوشت قرمز نداریم
  • به گفته یک پزشک افراد باید در مورد فشار خون بالا چه کنند؟
  • ایجاد فضای رقابتی و تنظیم‌گری در صنعت خودرو با تسهیل در واردات