Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-28@14:20:52 GMT

ویدئویی هیجان انگیز از جراحی ترمیمی تاندون آشیل

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۵۱۲

ویدئویی هیجان انگیز از جراحی ترمیمی تاندون آشیل

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، تاندون یا زردپی آشیل قوی‌ترین تاندون بدن است که اتصالات بین عضلات گاسترو کنیمیوس و سولئوس به پشت استخوان پاشنه را بر عهده دارد و با انتقال نیرو از عضلات به استخوان توانایی حرکت را در پا ایجاد می‌کند.

این تاندون همان قسمتی است که هنگام ایستادن به روی پنجه در پشت پا احساس می‌کنید و همانند همه تاندون‌ها بافت فیبر مانندی دارد که در صورت ایجاد کشش بیش از اندازه تحمل تاندون آسیب می‌بیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب ورزشکاران رشته‌های فوتبال، بسکتبال، والیبال و دونده‌‌ها به دلیل فشاری که هنگام دویدن و پرش به این تاندون وارد می‌شود، دچار آسیب یا پارگی تاندون آشیل می‌شوند.

پارگی تاندون آشیل اغلب در ورزشکارانی که بدون گرم کردن و انجام حرکات کششی، ورزش می‌کنند، رخ می‌دهد و معمولاً آسیب دیدگی در حدود فاصله ۲ تا ۶ سانتی‌متر بالاتر از مچ پا که نازک‌ترین جای تاندون است.

در مجموع عواملی مثانند استفاده‌‌ طولانی مدت از داروهای کورتونی، تزریق داروهای حاوی کورتون، افزایش سن، التهاب تاندون آشیل و بیماری‌های رماتیسمی منجر به افزایش ریسک پارگی تاندون آشیل می‌شود.

ایجاد پارگی تاندون آشیل به‌طور معمول منجر به بی‌حس شدن و کاهش توانایی حرکت پاها می‌شود، همچنین ممکن است درد شدید و یا ایجاد صدایی ضربه مانند در هنگام پارگی را به همراه داشته باشد اما برای تشخیص قطعی پارگی معمولاً از انجام معاینات بالینی و تست‌های آزمایشگاهی استفاده می‌کند.

درمان پارگی تاندون آشیل باید سریع انجام شود و هرچه زمان شروع درمان کوتاه‌تر باشد اثربخشی آن بهتر خواهد بود، درمان‌های این عارضه به ۲ دسته جراحی و غیر جراحی تقسیم می‌شود.

در روش غیر جراحی پای بیمار به ۸ هفته گچ گرفته می‌شود تا با جلوگیری از حرکت مچ پا تاندون به مرور ترمیم شده و توانایی حرکت را بدست آورد، اما در صورتی که این پارگی خیلی شدید باشد انجام این اقدامات اثردهی لازم را ندارد و بیمار نیاز پیدا می‌کند تا دست به جراحی ببرد.

پس از انجام عمل جراحی ترمیمی پای بیمار باید برای ۵ تا ۷ هفته داخل گچ باشد.

هر یک از روش‌های فوق مزایا و ایرادات خود را دارد؛ مشکل روش غیر جراحی این است که بیمار بهبودی کامل پیدا نمی‌کند و ریسک پارگی مجدد در تاندون وجود دارد که کم‌تر در روش جراحی دیده می‌شود، اما روش جراحی مشکلاتی مثل عفونت در محل جراحی کم حس شدن پوست و احتمال ایجاد پوست اضافه و لخته خون را به همراه دارد که برخی از آنها ممکن است نیاز به جراحی مجدد داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

جراحی ترمیمی تاندون آشیل پا

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳

معاون روابط عمومی اورژانس کشور از انجام ۱۱۵ هزار و ۵۷۳ جراحی در فروردین خبرداد و گفت: آمار جراحی‌های انجام شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد افزایش داشته است ‌.

بابک یکتاپرست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در طرح سلامت نوروزی از تاریخ بیست‌وچهارم اسفند تا ششم فروردین اظهار کرد: در این بازه زمانی تعداد مراجعان به اورژانس بیمارستان‌ها برابر با دو میلیون و ۶۶۷ هزار و ۸۱۲ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش شش درصدی این آمار هستیم.

وی افزود: در طول این مدت، ۴۷۱ هزار و ۲۱۱۷ نفر بستری شده‌اند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۱ درصد افزایش داشته است.

معاون روابط عمومی اورژانس کشور گفت: تعداد اعمال جراحی انجام شده در بازه زمانی مذکور برابر با ۱۱۵ هزار و ۷۵۳ مورد بوده و بیانگر افزایش سه درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

یکتاپرست ادامه داد: مأموریت‌های اورژانس پیش بیمارستانی در این بازه زمانی برابر با ۱۸۲ هزار و ۵۵۹ مورد بوده که نسبت به سال گذشته پنج درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به افزایش ۷۴ درصدی مواد غذایی‌های معدوم شده و افزایش ۳۸ درصدی مراکز پلمب شده گفت: در طول این مدت حدود ۹۷ بیمار و مصدوم توسط اورژانس هوایی انتقال داده شده که بیانگر کاهش ۱۴ درصدی نسبت به سال گذشته است.

کد خبر 739313

دیگر خبرها

  • آرنولد زیر تیغ جراحی رفت! + عکس | عمل خطرناک آرنولد برای تعویض دوباره دریچه قلبش!
  • ماجرای رأی لحظه آخری احمدی نژاد بعد از عمل جراحی پلک
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • پایان یک بحث هیجان‌انگیز؛ سلب اعتبار از قدیمی‌ترین هرم جهان
  • انجام عمل جراحی شکستگی لگن در بیمارستان شهدا لردگان
  • خدمت رسانی به بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ مراجعه کننده به بیمارستان نی ریز
  • افزایش ۳ درصدی اعمال جراحی در نوروز ۱۴۰۳
  • نیسان روی ۳۰ خودرو جدید و هیجان‌انگیز کار می‌کند
  • ۱۴۲ عمل جراحی در بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان انجام شد
  • ویدئویی از اصابت پهپاد انتحاری اوکراینی به پالایشگاه روس‌ها