Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان سرب، روی، آهن و مس را مهم‌ترین صنایع معدنی استان زنجان خواند و گفت: تکنولوژی، انرژی و مواد معدنی 3 عامل مورد نیاز برای توسعه صنایع معدنی بوده که اهمیت توجه به این حوزه را نشان می‌دهد.

ناصر فغفوری روز شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان افزود: حفظ وضعیت و شرایط موجود، توسعه صنایع معدنی در خصوص کانی‌های فلزی ارزشمند و اقدامات زیست‌محیطی، هدف‌گذاری استان زنجان در حوزه صنایع معدنی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: 41 معدن فعال آهن با 21.4 میلیون تن ظرفیت ذخیره‌سازی قطعی و یک هزار و 453 اشتغال در استان وجود دارد.

فغفوری خاطرنشان کرد: عیار آهن محتوی معادن استان به‌صورت تقریبی 46 درصد بوده که با این شرایط تا پنج سال می‌تواند صنایع فرآوری آهن را تامین کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: 22 معدن مس با ذخیره‌سازی قطعی 2.45 میلیون تن در استان موجود بوده و 52 واحد صنعتی با 540 اشتغال و 218 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری فعال و عمده آن‌ها در شهرک صنعتی ناجی مستقر هستند.

وی اظهار داشت: تامین مواد اولیه، تامین بوته گرافیتی، تامین قلع جهت قلع‌کاری و تامین فسفر از جمله مشکلات واحدهای تولیدکننده شمش و ظروف مسی در استان زنجان است.

فغفوری، صنایع معدنی سرب و روی را یکی از مهم‌ترین صنایع استان برشمرد و خاطرنشان کرد: 9 معدن سرب و روی با ذخیره قطعی 11 میلیون تن و اشتغال 667 نفر در استان موجود است.

وی با بیان اینکه کمبود مواد اولیه منجر به فعالیت واحدهای سرب و روی با 30 درصد ظرفیت اسمی شده، تصریح کرد: 52 واحد شمش روی در استان وجود دارد و علاوه بر کمبود مواد اولیه، تامین پرمنگنات پتاسیم و انبار پسماند در شهرک صنعتی روی نیز از دیگر مشکلات این صنعت به شمار می‌رود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان افزود: عدم امکان انتقال ارز از طریق سیستم بانکی، لزوم ارائه تعهد برگشت ارز حاصل از صادرات و محدودیت در امکان صادرات شمش به تمام کشورها نیز مهم‌ترین مشکلات صنعت روی در صادرات است.

این مسئول با اشاره به طرح‌های بزرگ و مهم فولادی استان گفت: شرکت البرز ناب آرش، بزرگترین واحد ذوب بخش خصوصی کشور با 11 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری (با احتساب نرخ ارز سال گذشته) و 90 درصد پیشرفت فیزیکی تا خرداد سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: شرکت نورد فولادکاران افق نیز با 15 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بیش از 60 درصد پیشرفت دارد.

فغفوری خاطرنشان کرد: فولاد البرز غرب، فاز اول نورد فولادکاران افق از طرح‌های فعال استان بوده و همچنین 34 واحد دارای پروانه بهره‌برداری فولاد در استان با اشتغال 2 هزار و 56 نفر موجود است.

وی اظهار داشت: واردات و صادرات و تامین ارز از جمله مشکلات واحدهای فولادی استان است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان سازمان صنعت معدن و تجارت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس



هرمزگان-جام جم انلاین-مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از رشد ۹ درصدی تولید این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس از رشد ۹ درصدی تولید این منطقه عظیم اقتصادی در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۱۴۰۱ خبر داد.


به گزارش  روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، محمدرضا پیرحسینلو ضمن اعلام این مطلب، بیان کرد: سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب، سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شد و ایشان بار دیگر با انتخابی دقیق، اهمیت اقتصاد به‌ ویژه در حوزه‌ تولید را مورد تاکید قرار دادند و مشارکت مردمی را محور این هدف متعالی عنوان کردند.

از این رو ما نیز امیدواریم بتوانیم در جهت تحقق این هدف ارزشمند گام برداریم.


وی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را یکی از قطب‌های مهم تولید در کشور خواند و افزود: در سال ۱۴۰۲، بیش از ۹ میلیون و ۶۹۶ هزار تن تولید انواع مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تولید شد؛ در حالی که این میزان در مقایسه با سال ۱۴۰۱ (هشت میلیون و ۹۱۰ هزار تن محصول تولید شده)، رشد ۹ درصدی را نشان می‌دهد.


مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس تصریح کرد: تنوع تولید محصولات در سال گذشته چشمگیر بود. با این حال اسلب، آهن اسفنجی، بریکت، بیلت و گندله از مهم‌ترین تولیدات ما در این برهه زمانی بوده است.


پیرحسینلو اعتماد به نظرات مردم در ظهور و تجلی ظرفیت‌های اقتصادی، تقویت انگیزه‌های عمومی برای ایجاد جهش در تولید، فراهم کردن زمینه مشارکت مردم در اقتصاد و تنوع‌بخشی به شیوه‌های تامین مالی را محرک‌های افزایش تولید در این منطقه عظیم اقتصادی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۱۵ پروژه فعال زیرساختی در منطقه به ارزش سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در دست اقدام است. همچنین ۲۲ شرکت با سرمایه‌گذاری چهار میلیارد و ۷۰۵ میلیون‌ دلاری در منطقه فعالیت دارند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: این حجم از سرمایه‌گذاری، موید و پشتوانه‌ای برای تحقق ادعای افزایش تولید در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس است و امیدواریم به مدد ظرفیت‌های موجود در راستای دستیابی به تولید بیشتر حرکت کنیم و رضایت عمومی را از عملکرد خود افزایش دهیم.

دیگر خبرها

  • ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشت
  • معادن یکی از پیشرانهای توسعه استان هستند
  • بخش تولید در کانون توجه دولت سیزدهم است
  • تولید فولاد مازاد کشور ۱۰ میلیون تن است
  • بازگشت ۲۲ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان به چرخه تولید
  • منشا بخشی از مشکلات تولید خارج از وزارت صنعت است
  • بررسی مشکلات خانه معدن استان اردبیل
  • تصویب ۹ طرح پژوهشی کاربردی در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • افزایش ۹ درصدی تولید سالانه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس
  • کاهش ۵۰ درصد نیروی انسانی متخصص در بخش معدن