Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه آمریکایی گزارش کرد، بانک سرمایه‌گذاری آلمانی "دویچه بانک" درعرض چند دهه بیش از دو میلیارد دلار به دونالد ترامپ برای ساخت املاک وام پرداخت کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روزنامه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی بر پایه مصاحبه با بیش از ۲۰ مقام بانکی نوشت، این بانک سرمایه گذاری چند ملیتی در حالی چند بار به ترامپ وام پرداخت کرده که قبلا چندین مورد اخطار تجاری علیه ترامپ مطرح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش درباره تاریخچه روابط میان ترامپ و این بانک در حالی مطرح  شده که کمیته‌هایی در کنگره آمریکا و دادستان کل ایالت نیویورک مشغول تحقیق درباره ارتباطات مالی ترامپ با دویچه بانک هستند.

بر اساس این گزارش نیویورک تایمز، ترامپ بارها در تلاش برای دریافت وام ازاین بانک در گزارش ثروت خود اغراق کرده است. به عنوان مثال یک بار زمانی که ترامپ تلاش داشته از دویچه بانک وامی برای ساخت یک آسمان‌خراش در شیکاگو دریافت کند ثروت خالص خود را سه میلیارد دلار گزارش کرده اما این بانک نهایتا به این نتیجه رسیده که ارزش ثروت خالص ترامپ ۷۸۸ میلیون دلار است.

نیویورک تایمز نوشت، دویچه بانک با این وجود در سال ۲۰۰۵ قبول کرد به ترامپ بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای پروژه‌اش وام بدهد و این تصمیم بعد از آن از سوی دویچه بانک اتخاذ  شد که ترامپ در جریان چند پرواز با جت شخصی‌اش تلاش کرده بود تا نظر مساعد بانکداران را جلب کند. 

در این گزارش تصریح شد، ترامپ سالها بعد و در سال ۲۰۱۰ مجددا برای گرفتن وام به سراغ دویچه بانک رفته تا بتواند بعدا با آن ملک تفریحی "دورال" را با زمین گلف و چشمه های معدنی آن به مبلغ ۱۰۰ میلیون دلار بخرد. در این زمان نیز دویچه بانک دوباره به این نتیجه رسید که ترامپ در اعلام ارزش ثروتش اغراق کرده و حتی ارزش برخی از املاکش را ۷۰ درصد بیشتر از ارزش واقعی آن اعلام کرده است.

با این وجود این بانک هم با پرداخت این وام و هم با پرداخت یک وام دیگر به ارزش ۴۸ میلیون دلار برای همان آسمان‌خراش در نیویورک که سال ۲۰۰۵ هم به آن وام داده بود، به ترامپ موافقت کرده است.

دویچه بانک همچنین طبق این گزارش در سال ۲۰۱۴ هم دوباره به این نتیجه رسید که ترامپ در تلاش برای دریافت وام به منظور خرید باشگاه راگبی "بوفالو بیلز" آمریکا دوباره در اعلام ثروتش اغراق کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورشو: ورود اروپا به دوران پیش از آغاز جنگ، اغراق نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان می‌گوید که اروپا به «عصر پیش از آغاز جنگ» وارد شده است و امکان وقوع هر سناریویی وجود دارد.

تاسک در پاسخ به این پرسش که با توجه به اظهارات تنی چند از سیاستمداران غربی درباره حمله احتمالی روسیه به ناتو، آیا جنگ اجتناب‌ناپذیر است، گفت: بدون اغراق، هر سناریویی امکان‌پذیر است.

وی افزود: قصد ترساندن هیچ‌کس را ندارم اما جنگ دیگر به اصطلاح «برای قدیم‌ها» نیست. جنگ حقیقت دارد و در واقع بیش از دو سال پیش شروع شده است.

نخست وزیر لهستان اضافه کرد: درک می‌کنم که این حرف‌ها به نظر مخرب و غم‌انگیر به نظر می‌رسد به ویژه برای نسل جوان اما باید از لحاظ ذهنی خودمان را برای ورود به عصری نو مهیا کنیم. ما در شرایط پیش از شروع جنگ به سر می‌بریم و اغراقی هم در کار نیست.

وی در ادامه گفت که غرب باید هر کاری که از دستش ساخته است برای تامین تجهیزات و مهمات برای کی‌یف انجام دهد زیرا جهان در حال حاضر در بحرانی‌ترین شرایط از زمان پایان جنگ جهانی دوم به سر می‌برد.

تاسک افزود: دو سال آینده تعیین‌کننده خواهد بود و تکلیف همه چیز را روشن خواهد کرد. اگر اروپا برای اوکراین سلاح کافی فراهم نکند و کی‌یف شکست بخورد، آنگاه هیچ‌کس در اروپا در امنیت نخواهد بود.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفته است: دست‌نشانده‎‌های آمریکا در غرب اروپا هیچ دلیلی برای ترسیدن ندارند و صحبت و از حمله روسیه به لهستان، جمهوری چک یا کشورهای بالتیک، پروپاگاندای دولت‌ها است تا از مردم‌شان پول بیشتری بگیرند و هزینه و سنگینی این بار را روی دوش آنها بیندازند.

کد خبر 6064918

دیگر خبرها

  • ورشو: ورود اروپا به دوران پیش از آغاز جنگ، اغراق نیست
  • استقبال پمپئو از احتمال معاونت ترامپ در انتخابات سال جاری
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دادگاه دونالد ترامپ
  • از زنان غیرنظامی اوکراینی در آموزش های متمرکز تا جلسه دلدگاه دونالد ترامپ
  • لوکوموتیورانان آلمان دولت را وادار به عقب نشینی کردند
  • صعود ۳۰ درصدی سهام رسانه‌های اجتماعی ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ
  • حکم ممنوعیت رسانه‌ای برای ترامپ در پرونده پرداخت حق‌السکوت
  • سهام شرکت شبکه اجتماعی ترامپ ۳۰ درصد صعود کرد
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد