Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@08:45:40 GMT

سرخاب: خوب و بدهای آذربایجان شرقی در سال 97

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۶۷۶

سرخاب: خوب و بدهای آذربایجان شرقی در سال 97

سازمان رسانه‌ای طوبی ( صاحب امتیاز روزنامه سرخاب، سایت خبری تحلیلی همنوا، هفته‌نامه آذرپیام) مطابق روال سال‌های گذشته تصمیم به انتخاب بهترین و بدترین رویداد سال در حوزه‌های فرهنگ و هنر، اجتماعی و سیاسی و شهری، حوزه اقتصاد و نیز حوزه ورزش گرفت.
به همین منظور «دبیرخانه انتخاب مهم ترین اتفاق سال» کار خود را در محل موسسه آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارگروه متشکل از خبرنگاران، اصحاب فرهنگ و هنر و صاحبان نظر و اندیشه با بررسی اخبار مهم سال گذشته مهم ترین چهره ها و نیز اتفاقات سال را استخراج کرد.
انتخاب چهار یا پنج گزینه در هر بخش، معیارهایی چون بیشترین تولید خبر، بیشترین تحلیل و بازخورد رسانه‌ای و بیشترین بازتاب عمومی داشت.
مطابق روال سال‌های گذشته، در روزهای پایانی سال ۹۷ نظرسنجی بزرگ سازمان رسانه‌ای طوبی درباره انتخاب مهم‌ترین اتفاق سال (بهترین و بدترین) برگزار شد.
این دبیرخانه بعد از بررسی و انتخاب چهار اتفاق مهم در هریک از حوزه ها، تصمیم گرفت انتخاب مهم‌ترین رویداد سال را برعهده فرهیختگان، فعالان مربوط به هر حوزه و صاحبان نظر و اندیشه بگذارد؛ چرا که کسانی که در بطن وقایع و اتفاقات قرار دارند، می‌توانند در انتخاب بهترین رویداد یا بدترین واقعه، موثرتر ابراز نظر کنند.
به همین منظور یک جامعه آماری ۵۰۰ نفری از فرهیختگان و صاحب نظران حوزه های مختلف فراهم شد و نظرسنجی «مهم‌ترین رویداد سال استان آذربایجان شرقی» کار خود را آغاز کرد. دبیرخانه با وقوف به این نکته که ممکن است گزینه‌های پیشنهادی این دبیرخانه مورد توجه بخشی از جامعه آماری قرار نگیرد یا بخشی از اتفاقات مهم از نگاه هیئت انتخاب دور مانده باشد؛ گزینه‌ای با عنوان «نظر شما» در ذیل هر بخش قرار داد تا نظر تمام حاضران در این نظرسنجی لحاظ شود.
اکنون بعد از قریب به ۱۵ روز از آغاز نظرخواهی و ثبت آرای صاحبان نظر و فعالان حوزه‌های مختلف، بهترین و بدترین اتفاق سال ۹۷ برگزیده‌ شد.
واضح است که نام و آرای شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی برای سازمان رسانه‌ای طوبی معلوم و محفوظ است و این فهرست به خواست و نظر شرکت‌کنندگان و تصمیم دبیرخانه انتخاب بهترین رویداد سال، منتشر نخواهد شد.

**حوزه فرهنگ، حوزه ای که بدترین نداشت
در بخش فرهنگ و هنر، شرکت کنندگان این نظرسنجی «جشنواره بین المللی تئاتر الف» را بهترین اتفاق سال انتخاب کردند. این جشنواره ۸۲/ ۴۱ درصد آرا را به خود اختصاص داد.
«جشنواره موسیقی عاشیقلار» با ۵۵/۳۴ درصد آرا در جایگاه دوم ایستاد. همچنین ۴۵/۲۵ درصد مخاطبان «جایزه کتاب سال و جلال آل احمد حسن کرمی» را بهترین اتفاق سال انتخاب کردند.
«موفقیت گروه موسیقی رودکی در جشنواره های فجر و نوای خرم» نظر ۶۴/۱۳ درصد آرا را به خود جلب کرد. جشنواره سینما حقیقت هم در نهایت با ۱۰ درصد آرا در جایگاه پایانی بهترین اتفاق سال قرار گرفت.
نکته جالب توجه اینجاست که حدود ۹۰ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی هیچ اتفاقی را بدترین انتخاب نکردند و معتقد بودند که هر اتفاقی در حوزه فرهنگ مبارک است.
شرکت کنندگان در این نظرسنجی فهرست زیر را به عنوان بهترین رویدادهای فرهنگی که از نظر هیئت انتخاب به دور مانده بود، معرفی کردند:
افتتاح پردیس سینما قدس، جشنواره فیلم تبریز(۲ مورد)، همایش طنز زنجفیل(۳ مورد)، برگزاری کمیسیون فرهنگی کلانشهرها درتبریز، افتتاح پردیس سینمایی ستاره باران، فعالیت های فرهنگی عام المنفعه سعید جلالی.
گروه دیگری نیز با یادآوری فهرست زیر بدترین رویدادهای حوزه فرهنگ را چنین برشمردند: بلاتکلیفی وضعیت تئاتر شهر تبریز، انتخاب شهرام دبیری به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر، عدم حضور مداوم نشریه آذرپیام روی دکه ها، نامشخص بودن وضعیت نهادهای فرهنگی شهر مانند سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز و…

**یک عضو شورای شهر بهترین اتفاق اجتماعی شهر را رقم زد
بر اساس آرای جمع آوری شده در حوزه سیاسی، اجتماعی و شهری؛ فعالیت های فرج قلیزاده در کسوت نمایندگی شورای شهر تبریز بهترین رویداد در سال گذشته بود. این اتفاق توانست ۵۵/۳۴ درصد آرا را به خود اختصاص دهد. رتبه دوم بهترین اتفاق سال در حوزه اجتماعی و سیاسی و شهری با ۸۲/۲۱ درصد آرا به جابه جایی و اسکان حاشیه نشینان تعلق گرفت. همچنین ۵۵/۱۴ درصد شرکت کنندگان تغییر استاندار را بهترین اتفاق سال قلمداد کردند. فعالیت های احمد علیرضا بیگی در کسوت نماندگی مجلس با ۱۸/۸ درصد آرا در جایگاه چهارم بهترین اتفاق قرار گرفت. پروژه های عمرانی شهری ( میدان آذربایجان، باغشمال و…) با ۵۵/۴ درصد آرا در جایگاه پایانی ایستاد.
در مورد بدترین رویداد حوزه سیاسی، اجتماعی و شهری نظر ۱۸/۲۸ درصد از شرکت کنندگان به پروژه های عمرانی شهری جلب شد و این گزینه عنوان بدترین اتفاق سال را به خود اختصاص داد.
۲۰ درصد شرکت کنندگان تغییر استاندار را بدترین اتفاق سال لحاظ کردند. ۳۶/۱۶ درصد آرا نیز فعالیت های احمد علیرضا بیگی را بدترین رویداد سال انتخاب کردند. ۱۸/۸ درصد شرکت کنندگان فعالیت های فرج قلیزاده را بدترین رویداد سال دانستند و رقمی در حدود ۴۵/۵ درصد شرکت کنندگان نیز جا به جایی و اسکان حاشیه نشینان را اتفاق مثبتی ارزیابی نکردند.
در بین نظرات واصله به دبیرخانه انتخاب مهم ترین اتفاق سال، بیانیه گام دوم رهبر انقلاب و زنده شدن حرکت های دانشجویی بهترین رویدادهای سال گذشته انتخاب شده اند.
در میان فهرست بدترین اتفاقات سال گذشته عناوین زیر نیز به دبیرخانه ارسال شده اند: قطع درختان ارسباران، عدم جذب سرمایه در شهر تبریز، دعواهای شورای شهر و استمرار آشفتگی مدیریت شهری.

**واگذاری ماشین سازی بدترین اتفاق اقتصادی سال گذشته
در حوزه اقتصاد دو رویداد انتخاب رضا رحمانی به عنوان وزیر صمت و اعتراضات صنفی و کارگری با آرای برابر ۸۲/۲۱ درصد بهترین اتفاقات سال گذشته انتخاب شدند. بر اساس نظرسنجی، ۹۱/۲۰ درصد شرکت کنندگان تغییر در هیئت رئیسه اتاق بازرگانی سومین اتفاق خوب سال گذشته بود. ۸۲/۱ درصد نیز واگذاری ماشین سازی را اتفاق خوبی قلمداد کردند.
این درحالی است که در بخش انتخاب بدترین اتفاق سال در حوزه اقتصاد، واگذاری ماشین سازی با ۱۸/۴۸ درصد آرا بدترین اتفاق سال گذشته انتخاب شد. ۶۴/۱۳ درصد شرکت کنندگان اعتراضات صنفی را اتفاقی منفی انتخاب کردند. انتخاب رضا رحمانی به عنوان وزیر صمت در نظر ۷۳/۱۲درصد شرکت کنندگان اتفاق مبارکی به نظر نمی رسید. ۱۸/۸درصد شرکت کنندگان نیز تغییر در هیئت رئیسه اتاق بازرگانی را بدترین اتفاق سال انتخاب کردند.
در بین سایر نظرات شرکت کنندگان پیش فروش سکه، حساب های متمرکز استانی و نیز تصویب سند تحول استانی بهترین اتفاقات حوزه اقتصاد در سال گذشته بودند.
شرکت کنندگان فهرستی از بدترین اتفاقات اقتصادی سال گذشته نیز به دبیرخانه ارسال کردند: تعطیلی واحدهای تولیدی(۲مورد) بلاتکلیفی بلبرینگ سازی، رتبه سی ام استان در جدول بودجه سرانه کشور

**تراکتورسازی نقطه ثقل بهترین اتفاقات ورزشی
شرکت کنندگان در این نظرسنجی با ۹۱/۴۰ درصد آرا خرید باشگاه تراکتورسازی توسط محمدرضا زنوزی را بهترین اتفاق سال در حوزه ورزش انتخاب کردند. دومین اتفاق مهم سال قهرمانی پیاپی تیم مس سونگون بود که ۸۲/۳۱ درصد آرا را به خود اختصاص داد. انحلال تیم های شهرداری با ۵۵/۲۴ درصد آرا سومین اتفاق مبارک سال گذشته انتخاب شد. درخشش پرویز هادی در مسابقات بین المللی با ۹۱/۲۰ درصد آرا در جایگاه چهارم ایستاد.
شرکت کنندگان همچنین با ۲۰ درصد آرا انحلال تیم های ورزشی شهرداری را بدترین اتفاق دانستند و همچنین ۳۶/۶ درصد خرید باشگاه تراکتورسازی را بدترین اتفاق قلمداد کردند. سایر شرکت کنندگان در این حوزه نظری نداشتند.
روزهای خوب تراکتور، خریدهای تراکتورسازی و ثبت تصویر تماشاگران تراکتورسازی بهترین اتفاقاتی بود که شرکت کنندگان در این نظر سنجی، خاطرنشان کردند.

**از تبریز ۲۰۱۸ راضی نیستیم
دبیرخانه انتخاب بهترین اتفاق سال ۹۷ با توجه به اختصاص سال گذشته به عنوان سال تبریز ۲۰۱۸ از شرکت کنندگان خواسته بود تا نظر خود را درباره عملکرد نهادهای مختلف در این باره اعلام کنند. ۸۰ درصد شرکت کنندگان عملکرد تبریز ۲۰۱۸ را ضعیف دانستند. گزینه قابل قبول با ۰۹/۹ درصد آرا دومین انتخاب مخاطبان در این بخش بود در حالی که ۷۳/۲ درصد این عملکردرا خوب و ۹۱/۰ در صد عالی در نظر گرفتند.
6132/518
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان شرقی اجتماعی و سیاسی استان آذربایجان شرقی تئاتر شهر جدول 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۶۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی شامگاه امروز پنج شنبه در چارچوب «نظارت ستادی» در شورای اداری شهرستان ورزقان افزود: پروژه‌های توسعه‌ای در مس سونگون اولویت و مطالبه جدی مردم است که با سرما یه گذاری حدود یک میلیارد دلاری در حال انجام است و با افزوده شدن این ظرفیت به تولید کشور، جهش واقعی اتفاق خواهد افتاد. وی بیان کرد: خوشبختانه مدیرعامل جدید شرکت ملی صنایع مس ایران، مرد توسعه و شخصیتی با تجربه وکارآمد، متخصص و متعهد است و امیدواریم در این دوران با همت و اراده مدیریت جدید، عقب ماندگی گذشته با فعالیت جهادی جبران شود. وی یادآوری کرد: بر این اساس وظیفه خود می دانم از وزیر صمت و مدیرعامل شرکت ملی مس ایران به دلیل توجه ویژه به مسائل شرکت مس آذربایجان تقدیر و تشکر کنم. استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه همه در تلاش هستند تا شرکت مس آذربایجان به نتیجه برسد، ادامه داد: تصمیم گرفته‌ایم برای شتاب بخشی به پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای، کمیته ویژه ای با مسؤولیت معاونت اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شود. وی توضیح داد: بنده نیز به صورت ماهانه در این جلسات شرکت می‌کنم تا مسائل و موانع را با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استانی و ملی، پیگیری کنیم و به نتیجه برسانیم. وی همچنین با اشاره به افتخارآفرینی نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی، گفت: نیروهای مسلح کشور وظیفه خود را در راه عزت و اقتدار ایران اسلامی انجام دادند و اکنون نوبت مسئولان اجرایی و فعالان اقتصادی است که اتفاق مبارکی در عرصه تولید رقم بزنند که نتیجه آن رضایت‌مندی مردم و رهبر معظم انقلاب باشد. وی با بیان اینکه شهرستان ورزقان ویژگی خاصی در این زمینه دارد، افزود: طرح‌های توسعه‌ای که امروز در این خطه سرشار از نعمات الهی اجرا می‌شود شاید در کشور و حتی در سطح منطقه و دنیا بی‌مانند باشد. رحمتی با اشاره به پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه تولید ۲۰۰ هزار تن کاتد مس در مجتمع مس سونگون، گفت: کل تولید کاتد کشور در طول سال‌های بعد از انقلاب، ۲۹۰ هزار تن است و اگر این پروژه و سایر پروژه‌های توسعه‌ای مس در شهرستان ورزقان به نتیجه برسد یک جهش اساسی در حوزه تولید رقم خواهد خورد. استاندار آذربایجان شرقی گفت: اگر مدیران استان و مجموعه مس آذربایجان، اراده و همت جدی داشته باشند امسال شهرستان ورزقان می‌تواند سرآمد جهش تولید در ایران باشد و این مهم درصورت رفع موانع و عدم سخت‌گیری دستگاه‌های مسئول امکان‌پذیر است. وی با تاکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید با رفع موانع، در مسابقه رشد تولید سهمی برای خود داشته باشند، افزود: برای اینکه پروژه‌های مس در شهرستان ورزقان از یک رشد و انسجام قابل قبولی برخوردار باشد، کمیته ویژه‌ای با مسئولیت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تشکیل می‌شود و مدیران استان هم باید به این درک مشترک برسند که پروژه‌های مس جزو مهم‌ترین و اولویت‌دارترین کارهای استان است. استاندار آذربایجان شرقی در خصوص مصوبات سفر شهرستانی خود به ورزقان نیز گفت: مقرر شد مجتمع آبرسانی ستارخان که با تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از سوی شرکت ملی مس ایران و ۲۰۰ میلیارد ریال از طرف استانداری تا پایان خرداد ماه به بهره‌برداری رسد و با توجه به اینکه آب شرب ۸۸ روستای شهرستان از این مجتمع تأمین خواهد شد اتمام این پروژه خبر خوشی برای مردم شهرستان خواهد بود. وی، ایجاد درمانگاه و دفتر نمایندگی تأمین اجتماعی و همچنین دفتر نمایندگی شرکت پخش فراورده‌های نفتی در شهرستان ورزقان را از دیگر مصوبات این سفر عنوان کرد. رحمتی همچنین بر برخورد قاطع و قانونی با هرگونه حفاری غیرمجاز در شهرستان ورزقان تاکید کرد و از اعضای شورای تأمین شهرستان خواست تا پیشنهادهای کارشناسی خود را در این زمینه به شورای تأمین استان منعکس کنند. استاندار آذربایجان شرقی از آغاز عملیات کاشت نهال در ۴۰۰ هکتار از اراضی شهرستان ورزقان از محل مسئولیت‌های اجتماعی مس سونگون طی هفته آینده خبر داد و گفت: این اقدام یکی از کارهای خوب و اثرگذار است و نشان می‌دهد که مجموعه صنعت مس در کنار پروژه‌های توسعه‌ای، نسبت به توسعه منابع طبیعی و حفظ محیط زیست هم دغدغه دارد. وی بر رفع کمبودهای شهرستان در حوزه بهداشت و درمان و فضاهای درمانی، حل مشکل مدارس به ویژه مدارس کانکسی شهرستان با مسئولیت اجتماعی مس سونگون، واگذاری کمپ ورزشی در حال احداث شهرستان به مجموعه مس و همچنین ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و اقامتی در شهرستان ورزقان تاکید کرد. رحمتی با اشاره به جاذبه‌های طبیعی و معدنی شهرستان ورزقان، گفت: با وجود این جاذبه‌ها، نمادی از آنها در فضاسازی و ساخت المان‌های شهری وجود ندارد و این بخش می‌تواند با مشارکت صنعت مس و بخش خصوصی یکی از عوامل جذب گردشگر به این شهرستان باشد. استاندار آذربایجان شرقی همچنین از پیگیری و دغدغه‌مندی امام جمعه ورزقان و تلاش و جدیت فرماندار و مسئولان محلی نسبت به حل مشکلات مردم و توسعه و پیشرفت شهرستان قدردانی کرد و گفت: از مردم عزیز ورزقان و خاروانا و روستاهای تابعه که همواره پای کار انقلاب هستند و یکی از نمادهای آن مشارکت ۱۰۰ درصدی در انتخابات بود، تشکر و قدردانی می‌کنم. کد خبر 6082196

دیگر خبرها

  • قدردان دغدغه مندی وزیر صمت درباره شرکت مس آذربایجان هستیم
  • اتصال ۴۰۰ روستای آذربایجان شرقی به اینترنت پرسرعت
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • توسعه متوازن آذربایجان شرقی اتفاق نیفتاده است
  • امسال سال سرنوشت‌سازی برای شرکت‌های دانش‌بنیان است
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در آذربایجان شرقی تدوین شود
  • دستورالعمل حمایت از زنجیره‌های ارزش در استان تدوین شود
  • اجرای یک هزار طرح صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در آذربایجان شرقی
  • تاکید استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم اعتماد به جوانان