Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@22:23:38 GMT

تولید ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار در سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۴۹۸۰

تولید ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار در سال ۹۸

بنا بر تفاهم‌نامه‌ای سه جانبه ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار در سال ۱۳۹۸ با اعتباری معادل ۱۹۴۰ میلیارد تومان تولید می‌شود.

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه سه جانبه مابین وزارت راه و شهرسازی، سازمان برنامه و بودجه و بخش خصوصی به منظور توسعه ناوگان حمل ونقل برون شهری صبح امروز با حضور محمد باقر نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه-، محمد اسلامی-وزیر راه و شهرسازی-، رسولی- معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راه‌آهن و نمایندگان بخش خصوصی در محل ساختمان سازمان برنامه و بودجه به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تفاهم نامه قرار بر این است که در سال ۱۳۹۸، ۹۷۴ دستگاه لوکوموتیو و واگن قطار که شامل تولید ۴۰ دستگاه لوکوموتیو، ۶۵۰ دستگاه واگن باری، ۲۴ دستگاه ریل باس و ۳۰ دستگاه واگن مسافری تولید شود علاوه بر این بازسازی کامل ۲۳۰ دستگاه واگن مسافری نیز مد نظر قرار می‌گیرد.

گفتنی است تولید کننده و مصرف کننده این لوکومتیو و واگن‌ها شرکت‌های خصوصی داخلی هستند و تولید و تحویل این دستگاه‌ها از فروردین سال آینده آغاز و تا اسفندماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت.

باید خاطرنشان کرد در این راستا ۱,۹۴۰ میلیارد تومان اعتبار تأمین شده که شامل ۲۰ درصد آورده متقاضیان، ۱,۰۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی و ۴۷۳ میلیارد تومان کمک دولتی است و نرخ سود این تسهیلات برای ساخت واگن مسافری و ریل باس ۱۲ درصد و برای تولید واگن باری ۱۳ درصد است و مابه‌التفاوت این نرخ توسط دولت پرداخت می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لوکومتیو واگن قطار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند

تین نیوز

شهردار تهران گفت: با رفع اختلاف نظرها واگن های مترو در سال جاری از چین وارد کشور می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: همانطور که در دور اول انتخابات از همه ظرفیت شهرداری برای مشارکت حداکثری مردم استفاده کردیم و از دستگاه های مجری، پشتیبانی کردیم در مرحله دوم نیز همین کار را ادامه می دهیم.
وی با اشاره به نصب دوربین بر روی البسه حریم بان ها، ادامه داد: این اقدام در جهت سامان یافتن و ایجاد شرایط، امری کلی است تا دستگاه های مسوول بتوانند ثبت و ضبط کنند.
زاکانی با اشاره به واردات واگن مترو از چین در سال جاری، گفت: کارفرمای واردات مترو برای 2000 واگن وزارت کشور بود. برای واردات 1071 دستگاه طی دو قرارداد زحمت های اولیه کشیده شده بود، اما اختلاف نظرهایی برای واردات از چین به وجود آمد و اعتراض رییس شورای شهر هم به رعایت نشدن زمان 10 روزه تعیین شده در قرارداد بود که اختلاف نظرها رفع شده و واگن ها در سالجاری وارد کشور می شود.
شهردار تهران از واگذاری فروشگاه شهروند از طریق بورس خبر داد و گفت: بناست که این چنین شود، اما هنوز این اتفاق نیفتاده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • صنایع و سازمان‎ها قسمتی از برق مصرفی را خودشان تولید کنند
  • توضیحات زاکانی درباره واردات پله برقی و آسانسور از چین
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • واگن های متروی چینی در سالجاری وارد می شوند
  • پله‌های برقی تهران بالاخره نونوار می‌شود
  • مظلومترین حلقه زنجیره ریلی تولیدکننده واگن است
  • نصب ۶۰ دستگاه پله برقی در سه ماه آینده
  • ◄ ثبت یک رکورد دیگر در راه آهن
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی سازی ۸۵ درصد
  • داستان قطار ملی مترو؛ از مذاکرات با غرب تا بومی‌سازی ۸۵ درصد