Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه دستاوردهای مدارس و مراکز غیردولتی و صنایع وابسته تهران از روز پنجم اسفند ماه سال ۱۳۹۷ به مدت چهار روز در مصلی تهران برگزار شد؛ در گزارشی انتقادی نسبت به چرایی برگزاری این نمایشگاه و همچنین نحوه برگزاری آن گزارشی با تیتر «نمایشگاهی که شعارهای ضد کنکوری آموزش و پرورش را زیر سوال برد» را در خبرگزاری مهر منتشر کردیم که می‌توانید اینجا آن را بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی زینی وند رئیس مدارس و مراکز غیردولتی در روزهای پایانی سال، با اشاره به اینکه این نمایشگاه یکی از مهمترین برنامه‌های این مرکز در سال ۹۷ بود، در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره سوال‌هایی که در آن گزارش مطرح شد از جمله لزوم هزینه کردن برای برپایی چنین نمایشگاهی در روزهای سخت اقتصادی خصوصاً برای مدارس و همچنین اکتفا کردن به تشریح دستاوردها روی بنر توسط مؤسسان برای تبلیغ مدارس، گفت: در وهله اول بگویم که دیدگاه شما در آن گزارش مورد احترام ماست و همین که شما به این نمایشگاه توجه کردید و در آن حضور پیدا کردید برای ما مغتنم است اما این نمایشگاه دستاوردهای مثبتی نیز داشت که از نظر شما دور مانده بود.

وی ادامه داد: در خصوص هزینه کردن برای نمایشگاه که باید بگویم ریالی از هزینه‌های نمایشگاه توسط سازمان و هیچ بخشی در آموزش و پرورش پرداخت نشد و همه هزینه‌ها را موسسان به صورت شخصی پرداخت کردند. روال معمولی است که نمایشگاه‌های دستاوردها را ارگان‌های مختلف در مصلای تهران برگزار می‌کنند و اگر به این نمایشگاه خرده می‌گیریم باید به دیگر نمایشگاه‌ها نیز خرده بگیریم.

زینی وند بیان کرد: درباره اینکه برخی موسسان به ارائه دستاوردها روی بنر اکتفا کرده بودند خود بنده نیز منتقد آن هستم. اما حقیقت این است که این نمایشگاه تجلی عملکرد موسسان غیردولتی در بسیاری از بخش‌ها بود و بسیاری از مدارس به صورت عملی آن را نشان دادند. مثلاً دانش آموزی که در مدرسه کار کمک‌های اولیه را یاد گرفته بود در این نمایشگاه آن را نشان داد و یا دست سازه‌های دانش آموزان که حتی در برخی مواقع برای کمک به اقتصاد مدرسه صورت گرفته بود، نیز در این نمایشگاه دیده می‌شد.

رئیس مدارس غیردولتی ادامه داد: وقتی دستاوردهای مدارس استعدادهای درخشان برپا می‌شود کسی ایرادی نمی‌گیرد ولی به این نمایشگاه انتقاد می‌شود. هدف ما این بود که دستاورد مدارس را در جلوی دید مردم قرار دهیم تا آنها طلبکار مدارس باشند و بگویند در برخی مدارس روی دست سازه‌ها و خلاقیت بچه‌ها و حتی شیوه تدریس خوب کار شده است و در این مدرسه هم باید روی نوآوری‌ها و توانمند کردن بچه‌هایمان کار شود. ضمن اینکه رقابت مؤثر و انتقال تجربه میان مدارس غیردولتی نیز اتفاق افتاد که مد نظر ما بود.

زینی وند گفت: شخصاً سه روز وقت گذاشتم و بالغ بر ۹۰ درصد غرفه‌ها را دیدم. تمام غرفه‌های مربوط به مدارس پایین شهر را دیدم و مدارس بالای شهر را کمتر دیدم. واقعاً اتفاقات نوآورانه خوبی در مدارس مناطق پایین شهر رخ داده بود که حتی آن غرفه‌های پرطمطراق مدارسی که شاید اسم و رسمی هم داشتند، در این رقابت شکست خوردند.

وی در پاسخ به این سوال که در این نمایشگاه برخی مدارس تبلیغ موفقیت دانش آموزان در کنکور را کرده بودند و دستاورد خود را همین قبولی‌های کنکور معرفی کردند نیز گفت: ما در شورای مؤسسان از این موضوع به صورت جدی جلوگیری کردیم و گفتیم اگر کسی وارد این نمایشگاه می‌شود نباید بر خلاف قاعده کلی و سیاست‌های کلان آموزش و پرورش تبلیغی بکند اما نظام تعلیم و تربیت ما مبتنی بر مهربانی است و اگر کسی برای این منظور وارد نمایشگاه می‌شد نمی‌توانستیم او را بیرون کنیم اما تذکرات خود را هم دادیم.

وی درباره اینکه چه لزومی دارد دستاوردهای دانش آموزان در حوزه‌های مختلف مثل مدارس دولتی، غیردولتی، استعدادهای درخشان و… را از هم جدا کنیم، بیان کرد: در اختیار بنده به عنوان رئیس مدارس و مراکز غیردولتی این است که در این حوزه تصمیم گیری کنم. در کلان حرف شما را قبول دارم اما من لازم است در ابتدای سال یک برنامه یکساله ای برای سازمان خود تدوین کنم و امسال برای نخستین سال بود که ما مبتنی بر هدف، برنامه ریزی کردیم و جلو رفتیم. گروه مشاورانی از ابتدای سال گذاشتیم تا روی برنامه‌ها کار کند. یکی از برنامه‌های ما نیز برپایی همین نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی بود.

وی در پایان بیان کرد: این نمایشگاه چشم انداز خوبی را به ما نشان داد. همین که دیدم برخی مدارس نامدار به زدن بنر برای بیان دستاوردهای خود اکتفا کردند و مورد نقد قرار گرفتند نکته مهمی بود. در مقابل مدارس شاید کمتر شناخته شده نیز کارهای بسیار نوآورانه و بدیعی انجام دادند. این رقابت جلوی چشم اولیا رخ داد و آنها ناظر بودند. برای ما مهم بود این عملکرد را مورد سنجش و ارزیابی قرار دهیم. شاید باید پیش از برگزاری نمایشگاه در یک نشستی با اهالی رسانه اهداف خود را توضیح می‌دادیم که برای همگان اهداف روشن باشد.

کد خبر 4571928 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش مدارس غیردولتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۴۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به اینکه انتقال خون یزد به لحاظ خدمت رسانی، فنی و تخصصی و علمی جزو استان‌های برتر کشور است تصریح داشت: استان یزد در زمینه‌ی اهدای خون مستمر جزو برترین‌های کشور و در پوشش اهدای خون جزو استان‌های نسبتاً خوب در بین دیگر استان‌ها هست.
دکتر سیدمحمدرضا آقائی میبدی در این نشست از سازمان انتقال خون به عنوان یک سازمان حیاتی در جامعه یاد کرد و گفت: سازمان انتقال خون هیچ جایگزینی ندارد و تنها ارگان تامین کننده خون و فرآورده‌های آن سازمان انتقال خون می‌باشد.
وی تحول، تعالی و تکامل در خدمت، دانش و پژوهش، اجتماعی کردن انتقال خون و دسترسی آسان برای همه جهت اهدای خون را سه هدف مهم در انتقال خون استان ذکر کرد.
 مدیر کل انتقال خون استان با بیان این که هم اکنون هیچ بیماری در استان یزد معظل خون نمی‌ماند و این حاصل سال‌ها تلاش همکاران در این اداره کل است، ابراز کرد: البته تلاش داریم با ایجاد پایگاه‌های سیار، برای هر کسی و در هر جایی امکان اهدای خون را فراهم کنیم و در این رابطه سامانه سیار اهدای خون در استان به بهره برداری رسیده است و ما می‌توانیم این شرایط را تسهیل‌تر کنیم.
وی به اقدامات اجتماعی و فرهنگی در راستای ترویج بیشتر اهدای خون در حوزه جوانان و بانوان نیز اشاره و از آن جمله به راه اندازی پویش‌های نذر خوشبختی، اهدای خون خانواده، ورزشکاران و جوانان، نبض حیات و مواردی از این دست خبر داد.

دیگر خبرها

  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون
  • هموارسازی مسیر تعامل و آشنایی اجتماع نخبگان با توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • اختتامیه جشنواره سفیران سلامت مدارس شهرستان رزن
  • گزارش تصویری | افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزی «فخر ایران»
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • نمایش دستاوردهای جهاددانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایشگاه دستاوردهای وقف؛ روایتی از نشانه های رشد اقتصاد دانش بنیان در ایران
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟