Web Analytics Made Easy - Statcounter

پکن- ایرنا- چین درصدد ساخت یک پایگاه لجستیک و خدمات راهبردی در دریای جنوبی است که یکی از اصلی ترین اهداف آن به چالش کشیدن برنامه آمریکا برای حضور نظامی گسترده در این منطقه است.

به گزارش ایرنا روزنامه اپل هنگ کنگ روز سه شنبه نوشت: مقام های شهر سانشا چین گفته اند که نشستی به همین مناسبت و برای ساخت این پایگاه برگزار شده است و باید دولت مرکزی اقداماتی را در راستا انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این نشست درست پس از آن برگزار می شود که آمریکا اعلام کرد چین بسرعت در حال ساخت و ساز در دریای جنوبی است و با این کار مانع دسترسی دیگران به ذخایر انرژی و تجاری این منطقه شده است.
سانشا در جنوبی ترین نقطه دریای جنوبی واقع شده است و بر اساس این برنامه یک شهر کوچک در جزیره وودی و دو پایگاه و ناحیه کوچکتر نیز در آبها و جزایر اطراف آن از سوی چین ایجاد خواهد شد.
گزارش ها نشان می دهد که نشست مهم مقام های چین به ریاست جانگ جون دبیر حزبی شهر سانشا در جزیره پاراسل برگزار شده است و پایگاه اینترنتی این شهر خبر را منتشر کرده است.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا در تازه ترین اظهاراتش در هیوستون آمریکا اعلام کرد چین از طریق توسعه ساخت و سازها در دریایی جنوبی، دسترسی کشورهای جنوب شرق آسیا به بیش از 2.5 تریلیون دلار از ذخایر انرژی قابل بازیافت را قطع کرده است.
پمپئو در سخنرانی خود ساخت تاسیسات دریایی غیر قانونی چین در آبراه های بین المللی را مورد انتقاد قرار داد و تاکید کرد که این موضوع صرفا یک مساله امنیتی نیست.
او گفت: جلوگیری چین از توسعه انرژی در دریای چین جنوبی از طریق زور، به این معنی است که پکن مانع از دسترسی اعضای 'آ.سه.آن' به منابع انرژی قابل بازیافت شده است.
وزیر خارجه آمریکا گفته بود در مقابل، دولت ایالات متحده آمریکا مروج امنیت انرژی برای ملت های جنوب شرق آسیا است و ما می خواهیم کشورهای منطقه بتوانند به انرژی خود دسترسی داشته باشند.
دریای جنوبی چین دریایی حاشیه‌ای است که بخشی از اقیانوس آرام به شمار می‌آید و ناحیه‌ای در حدود 3میلیون کیلومتر مربع از سنگاپور تا تنگه تایوان را در بر می‌گیرد این دریا پس از پنج اقیانوس جهان بزرگترین ناحیه دریایی جهان است.
جزیره‌های واقع بر دریای جنوبی چین و همچنین خود دریا، مورد جدال کشورهای مختلف هستند به همین علت حتی نام‌های متفاوتی برای اشاره به این دریا به کار می‌رود که البته «دریای جنوبی چین» نام پذیرفته شده بین‌المللی، حداقل در انگلیسی و زبان‌های اروپایی است.
جمهوری خلق چین تقریبا بر کل دریا و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند، همچنین این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل اختلاف دارند.
ایالات متحده این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیر دریایی‌ هایش در رفت ‌و آمد در این دریا تاکید می‌ورزد و مخالف ساخت تاسیسات دریایی توسط چین در این آبراهه است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي چين درياي جنوبي آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،در آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ شهرستان سمنان، حجت الاسلام و المسلیمن مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان، دکتر احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، دکتر محمد بهرامی فرماندار سمنان، حسین موسوی شهردار سمنان و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و دانشگاهی و خانواده معزز شهدا حضور داشتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حاشیه آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ شهرستان سمنان، بیان نمود: در حال حاضر پایگاه سلامت کهنه دژ به صورت ضمیمه در مرکز خدمات جامع سلامت مرحوم تصرت الله دانائی شهرستان سمنان در حال خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه است و امروز با حضور مقامات استانی پایگاه سلامت غیرضمیمه کهنه دژ در زمینی با مساحت 344/5 متر مربع و با زیربنای 250 متر مربع کلنگ زنی شد.

دکتر کامران قدس با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این پایگاه سلامت برابر با 8420 نفر است، گفت: در این پایگاه سلامت پزشک، مراقب سلامت و روان شناس خدماتی همچون واکسیناسیون، مراقبت های مربوط به مادران باردار، نوزادان، سالمندان، بیماران و... را ارائه می دهند.

وی ضمن قدردانی از حضور مقامات استانی، شهرستانی و دانشگاهی و خانواده معزز شهدا در این آئین، تصریح کرد: توجه این عزیزان به حوزه سلامت استان سمنان و همراهی این مقامات درراستای ارتقای بیش از پیش خدمات بهداشتی و درمانی با این دانشگاه باعث افتخار ماست.

۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899348

دیگر خبرها

  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • وزش باد شمال شرقی در خلیج فارس و دریای عمان از امشب
  • تجلیل از بازماندگان ناو جوشن در بوشهر+ عکس
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • رزمایش دریایی مشترک سوریه و روسیه آغاز شد
  • رویداد بین‌المللی همتایابی در اقتصاد دریامحور برگزار می‌شود
  • دریای کاسپین: اهداف استراتژیک و چالش‌های جدید برای روسیه
  • چالش آمریکا
  • ۱۰ کشته در برخورد دو بالگرد نظامی در مالزی+ فیلم