Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-25@19:08:40 GMT

احتمال معافیت 8 کشور از تحریم‌های آمریکا علیه ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۲۱۷

خرداد: آمریکا احتمالا ۸ کشور خریدار نفت ایران را آسوده‌خاطر خواهد کرد و معافیت‌های اعطا شده به آنها را تمدید خواهد کرد تا بتوانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.
به گزارش مهر، آمریکا احتمالاً ۸ کشور خریدار نفت ایران را آسوده‌خاطر خواهد کرد و معافیت‌های اعطا شده به آنها تحت عنوان «معافیت از تحریم همراه با کاهش قابل‌توجه (واردات)» را تمدید خواهد کرد تا بتوانند به خرید نفت از ایران ادامه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پیش از این آمریکا به ۸ کشور واردکننده نفت از ایران، یعنی چین، هند، ایتالیا، ترکیه، یونان، ژاپن، کره‌جنوبی و تایوان، «معافیت با کاهش قابل‌توجه» (اس‌آرای) را اعطا کرده بود.
دولت ترامپ اخیراً تاکید کرد که حتی بعد از پایان دوره ۶ ماهه هم ممکن است معافیت از تحریم‌ها ادامه پیدا کند. اما با این حال آمریکا با دریافت‌کنندگان اس‌آرای مذاکره خواهد کرد تا واردات نفت از ایران را خاتمه دهند.
سخنگوی وزارت کشور آمریکا گفت: هر کدام از این معافیت‌ها باعث شده‌اند که واردات نفت از ایران در طول یک دوره ۶ ماهه، به طور قابل‌توجهی کاهش پیدا کند و دو کشور از ۸ کشور دریافت‌کننده معافیت، به طور کامل به واردات نفت خود از ایران پایان داده‌اند. ما به مذاکره با سایر دریافت‌کنندگان اس‌آرای ادامه می‌دهیم تا آنها هم واردات نفت خود از ایران را خاتمه دهند.
هند و آمریکا در دیداری که بین وزیر خارجه هند، ویجای گوخال و وزیر خارجه آمریکا، مایک پومپئو برگزار شد، در مورد معافیت از تحریم‌های ایران مذاکره کردند. برچسب ها: آمریکا ، معافیت ، آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا معافیت آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • تحریم‌های آمریکا تحریم شد/ روند افزایشی تولید نفت خام در ۱۴۰۲