Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، توسعه ورزش قهرمانی از جمله مهمترین مولفه های توسعه همه جانبه در هر منطقه به شمار می رود که این امر در سال های اخیر با تلاش مسوولان حوزه ورزش و تکاپوی ورزشکاران روز به روز بیشتر به چشم می خورد.
در سال 1397 نیز که روزهای پایانی آن در حال سپری شدن است، آذربایجان غربی روزهای طلایی، نقره ای و برنزی زیادی را تجربه کرد و مردم این استان بارها با افتخار آفرینی فرزندان خود شاد شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کسب بیش از سه هزار مدال افتخار در رقابت های ملی، بین المللی، آسیایی و جهانی نشان دهنده تلاش روزافزون ورزشکاران در آفرینش افتخار برای مردم استان و بالا بردن پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران است.
سعید معروف، امیر فلاحت خواه، میلاد عبادی پور، مرتضی شریفی، میثم صالحی، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت پور، بردیا سعادت، سهیل مسعود، کمیل اکبری و امیرحسین همتی، اسما سعیدی، معصومه اسماعیلی در رشته والیبال، محسن شادی در قایقرانی، سکینه نوری، الهه قهرمانی و طاهر عاشوری در شمشیربازی، سیامند رحمان در وزنه‌ برداری معلولان و حسن جانفشان در تنیس روی میز جانبازان و معلولان، کاوه موسوی و سهند نوری در پرتاب چکش، حسین دانشور در بوکس و محمدحسین شریف زاده در تیراندازی از جمله قهرمانان استان به شمار می روند.
شهرزاد بانی سعید در تنیس، علی میری در وزنه برداری، جواد فرج پور در جودو، بلال اسماعیلی و سالار آقاپور در فوتسال، رادین شادمان در اسب سواری، صفر محب زاده در شنای جانبازان، الینا رحیمی در تنیس روی میز، مسعود خاکی در دوچرخه سواری، امین مرادخانی در کشتی، آیسان ملک آرا در بیلیارد و علی خلیلی در ژیمناستیک دیگر ورزشکاران مطرح استان هستند که در میادین مختلف برای آذربایجان غربی و ایران افتخارآفرینی کرده اند.
آذربایجان غربی با بیش از 400 مکان ورزشی وابسته به اداره کل ورزش و جوانان، 50 هیات ورزشی استانی و 632 هیات ورزشی شهرستانی در کنار دهها مکان ورزشی سایر دستگاه‌های اجرایی و نهادها پیشرفت چشمگیری در حوزه ورزش داشته است که نمود آن در سال 1397 قابل توجه بود.
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: امسال تعداد ورزشکاران دعوت شده به تیم های مختلف ملی از این استان 170 نفر بود که 41 نفر از آنان به عضویت تیم های ملی در رده های مختلف سنی درآمدند.
عبدالله چمن گلی با بیان اینکه در سال گذشته 2 هزار و 850 مدال بین المللی، جهانی، آسیایی، کشوری و باشگاهی توسط ورزشکاران استان کسب شده بود، افزود: امسال این تعداد با رشد 6 درصدی به سه هزار و 28 مدال افزایش یافت.
وی برگزاری 94 دوره مربیگری و داوری، میزبانی 69 رقابت کشوری و بین المللی، حضور 63 تیم در لیگ های معتبر کشوری، 538 مورد اعزام به مسابقات کشوری و باشگاهی، و کسب 144 رتبه تیمی کشوری و منطقه ای را از نتایج تلاش مسوولان و ورزشکاران در سال جاری دانست و بیان کرد: زیرساخت خوبی به این منظور در آذربایجان غربی ایجاد شده که وجود 126 فضای ورزشی در روستاها و 267 فضای ورزشی در مناطق شهری موید این مطلب است.
وی در خصوص بهره برداری از فاز نخست ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باکری به عنوان یکی از شاخص ترین طرح های عمرانی ورزشی استان اظهار داشت: تاکنون برای ساخت این مجموعه ورزشی 213 میلیارد ریال هزینه شده و برای افتتاح فاز نخست آن 100 میلیارد ریال و فاز دوم 180 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
مدیرکل ورزش و جوانان اضافه کرد: شهریور ماه امسال در دیدار استاندار آذربایجان غربی با وزیر ورزش و جوانان و بر اساس مذاکرات انجام گرفته 50 میلیارد از اعتبارات استانی و 150 میلیارد ریال از طرف وزارت ورزش و جوانان برای پایان دادن به ساخت این ورزشگاه اختصاص داده شد.
به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی هم اکنون رتبه بیست و یکم سرانه فضای ورزشی کشور را در اختیار دارد؛ سرانه ورزشی در سالن‌های سرپوشیده آذربایجان غربی 15 سانتی متر و در سالن‌های روباز 42 سانتی متر است که در مجموع به 57 سانتی‌متر می رسد.
در مجموع 641 مکان ورزشی و 596 باشگاه خصوصی در سطح آذربایجان غربی وجود دارد که مردم در آنها به فعالیت‌های ورزشی می‌پردازند.
7156/2093
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آذربایجان غربی اداره کل ورزش و جوانان جودو کشتی مدیرکل ورزش و جوانان 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام والمسلمین احدی مدیرکل فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه سفر به خوزستان و بازدید از مشهد شهدا، شلمچه گفت: خداوند را شاکریم با جمعی از منتخبین جامعه ورزش در مناطق عملیاتی جنوب حضور پیدا کنیم.

احدی افزود: امروز فضای معنوی را در شلمچه در منطقه عملیاتی کربلای پنج پشت سر گذاشتیم و همه نسل‌های ورزشی از پیشکسوتان ورزش و جوان‌ترها حضور داشتند.

وی همچنین گفت: همین پیوند نشان می‌دهد که جامعه ورزش در کنار ۳هزار شهید ورزش کشور که در دفاع از کشورمان جان خود را فدا کردند، خواهند ماند و برای پیشبرد اهداف انقلاب و اسلام از جان و شرفشان مایه می گذارند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • هاشمی: ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها در نظر گرفته‌ایم/ تشکر رهبری از ورزشکران بی سابقه بود
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم
  • تاکید مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی بر اهمیت استعداد یابی
  • حضور منتخبان جامعه جوانان ورزشی در مناطق عملیاتی جنوب
  • برگزاری جلسات انسجام بخشی و برنامه ریزی ورزش بانوان شاغل در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • کشتار ورزشکاران، تخریب اماکن ورزشی و فدراسیون‌ها
  • مجمع انتخاباتی هیئت ورزش کارگری استان اصفهان در حال برگزاری است
  • ۳۰ طرح ورزشی استان زنجان در دست احداث است
  • اتفاقات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان ایثارگری جوانان ما را به نمایش گذاشت