Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهوری روسیه با اشاره به آسیب دوجانبه تحریم‌های اقتصادی، یادآور شد که اگراتحادیه اروپا محدودیت‌های اعمال شده علیه عرصه کشاورزی روسیه را لغو کند، مسکو نیز مجبور خواهد شد به این اقدام پاسخ متقابل بدهد. ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ بین الملل اروپا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در دیدار با "تری ماریانی" ریاست هیئت سیاستمداران فرانسوی و رئیس انجمن «گفت‌وگوهای فرانسه-روسیه» اعلام کرد، در صورتیکه اتحادیه اروپا محدودیت‌های اعمال شده علیه عرصه کشاورزی روسیه را لغو کند، مسکو نیز به این اقدام پاسخ متقابل خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پوتین در این دیدار که عصر دیروز انجام شد، گفت: «پاسخ من باعث خوشحالی تولیدکنندگان محصولات کشاورزی روسیه نخواهد شد، ولی من باید به شما بگویم که اگر اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه بخش کشاورزی روسیه را لغو کند، ما نیز مسلماً مجبور خواهیم بود تا پاسخ متقابلی به این مسئله بدهیم، برای اینکه دیگر دلیلی برای ادامه اقدامات محدود کننده برای محصولات کشاورزی اروپایی وجود نخواهد داشت.»

رئیس جمهوری روسیه با یادآوری اینکه اعمال تحریم‌ها به نفع هیچ یک از طرفین نبوده، اعتراف کرد که البته تحریم‌های اتحادیه اروپا انگیزه مضاعفی برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در روسیه بوجود آورد و موقعیت آنها در بازارهای داخلی را تقویت کرد و این نتیجه مثبت این اقدامات محدودکننده بود.

پوتین یادآور شد که روسیه جایگاه نخست جهانی در صادرات گندم در جهان را بدست آورده و در این عرصه از آمریکا و کانادا در این زمینه پیشی گرفته است. به گفته وی، این مسئله درباره صادرات تولیدات گوشت ماکیان و خوک نیز صادق است.

رئیس جمهوری روسیه افزود: «در حال حاضر وظیفه ما گسترش حضور اقتصادی روسیه در بازار چین است و این صادرات بطور کامل نیازهای کشور را فراهم می‌کند.»

پوتین فرمان تعلیق پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد را امضا کردپوتین: تقویت توان نظامی روسیه صرفا جنبه تدافعی داردپوتین: روسیه به تقویت توان دفاعی خود ادامه خواهد داد

ولادیمیر پوتین با صحبت درباره امکان لغو تحریم‌های متقابل نیز یادآور شد، البته اکنون و بعد از گذشت چند سال از اقدامات محدودکننده اتحادیه اروپا، تولید کنندگان خارجی دیگردشوار می توانند جایگاه گذشته خود در بازار روسیه را باز پس بگیرند.

رئیس جمهوری روسیه افزود: «در مجموع اظهارات تند سیاسی و استفاده از آنها بعنوان ابزاری برای رقابت ناعادلانه در عرصه اقتصادی که برخی کشورهای غربی طی سال‌های اخیر در پیش گرفته‌اند، بدون تردید به روابط تجاری بین روسیه و اروپا آسیب رسانده است.»

انتهای پیام/

R1445/P/S8,89/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "روسیه" ولادیمیر پوتین

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار روسیه ولادیمیر پوتین اخبار روسیه ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

«کلر دالی» نماینده ایرلند در اتحادیه اروپا: همه می‌دانند که اتحادیه اروپا در طول هفت ماه از مخرب‌ترین جنگ تاریخ، نتوانسته اسرائیل را محکوم و تحریم کند اما بلافاصله و به اتفاق آرا ایران را به دلیل انتقام‌جویی قاعده‌مند که حتی کسی را نکشته، محکوم و تحریم می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادامه جنگ اوکراین در سایه تحریم و تهدید روسیه
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • ببینید | دفاع جانانه برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • آخرین تصمیمات درباره افزایش تعطیلات آخر هفته | پاسخ ایران به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا | آخرین وضعیت حقابه هیرمند
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه