Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@14:27:38 GMT

جزئیات حادثه کشتی کانتینری در بندر شهید رجایی

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۵۳۳

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: یک فروند کشتی با ۱۵۳ کانتینر کالا بین ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز هنگام تخلیه و بارگیری در بندر شهید رجایی دچار حادثه شد و کانتینر‌ها به داخل آب ریخته شدند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، هادی حق شناس امروز در جمع خبرنگاران درباره حادثه امروز کشتی کوموروز در بندر شهید رجایی بندرعباس استان هرمزگان در جنوب ایران گفت: ابعاد این کشتی ۹۰ متر طول و دارای ۱۵۳ کانتینر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان این‌که بارگیری این کشتی از بندرعباس انجام می‌شد، گفت: این کشتی حامل کالا‌های صادراتی روغن صنعتی، پتاسیم کلر، و… بود.

حق شناس افزود : ظاهرا در ناهماهنگی که بین افسر اول کشتی و متصدی جرثقیل و تخلیه و بارگذاری رخ داد، بخشی از این کشتی غرق می‌شود که در حال خارج سازی کانتینر‌ها هستیم.

وی ادامه داد: ارتفاع کشتی از کف تا بالای آن ۲۵ متر است و عملیات خارج سازی کانتینر‌ها آغاز شده است.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی این کشتی دارای ۱۴ نفر پرسنل است که همگی هندی هستند و فقط یک نفر از ناحیه پا آسیب دیده است و بقیه سالم هستند.

حق‌شناس افزود : کشتی تحت پرچم جزیره کوموروز بوده است که در ساعت ۹ تا ۱۰ صبح امروز در اسلکه ۲۵ بندر شهید رجایی دچار حادثه می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک بندر شهید رجایی کشتی کانتینری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم

مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات (ام الرشراش) در جنوب سرزمین های اشغالی گفت: شرکت های حمل و نقل به ائتلاف آمریکایی در دریای سرخ اعتماد ندارند و ما هر ماه میلیون ها دلار خسارت متحمل می شویم.

به گزارش مشرق، «گدعون گالبر» افزود: ائتلاف آمریکا نشان داد که در مقابل تهدیدهای یمنی ها ناتوان است و ترس از درگیری با یمنی ها، به تعطیلی کامل بندر ایلات منجر شده است.

وی اضافه کرد: از پایان نوامبر۲۰۲۳ تا امروز فقط ۲ تا ۳ کشتی وارد بندر ایلات شده است و تقریبا کاری در بندر انجام نمی شود.

گالبر گفت: اسرائیل و کشورهای عضو ائتلاف دریایی، ثابت کرده اند که می ترسند و ضعیف هستند به همین خاطر یمنی ها هر روز با افتخار بیشتری به عملیات خود ادامه می دهند.

وی درباره میزان خسارت های بندر اسلات تصریح کرد: هر ماه متحمل خسارتی درحدود ۱۰ میلیون شِکِل(۲.۷ میلیون دلار) می شویم.

مدیر اجرایی بندر اشغالی ایلات گفت: اگر روزی در شمال با حزب الله وارد جنگ شویم و فرودگاه بن گورین بسته شود و موشک ها به بنادر «حیفا» و «اشدود» برسد، اسرائیل در محاصره کامل قرار می گیرد، پس از هم اکنون باید برای بازگشایی مسیر به سمت ایلات کاری کنیم.

گالبر افزود: شرکت بهره بردار بندر ایلات، برای ماه های نوامبر و دسامبر مقداری کمک دریافت کرده است ولی این کمک ها، حقوق کارکنان را نیز پوشش نمی دهد.

نیروهای مسلح یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مردم غزه، چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب عازم سرزمین‌های اشغالی بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای مسلح یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی و کشتی نیروهای ائتلاف حامی رژیم اسرائیل را در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا و انگلیس چند نوبت به بهانه صیانت از کشتیرانی بین‌المللی علیه مواضع نیروهای یمنی حمله کردند، اما این اقدامات به گواه کارشناسان بین‌المللی نتوانسته تا حملات علیه کشتی‌های وابسته به رژیم صهیونیستی در دریای سرخ را مهار و بازدارندگی ایجاد کند.

اتحادیه اروپا نیز یک ماموریت دریایی در دریای سرخ موسوم به «آسپیدس» تشکیل داده و مدعی شده که هدف از این عملیات، فقط دفاعی خواهد بود.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ◄ بازدید مشاور عالی فرمانده کل قوا از بندر شهید رجایی
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد تولید برق در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • بندر انزلی، میزبان کشتی ساحلی کارگران قهرمانی کشور
  • رشد بیش از یک درصدی تولید انرژی الکتریکی در نیروگاه شهید رجایی قزوین
  • آغاز عملیات همسطح سازی پیاده روی خیابان شهید رجایی شوش
  • مدیرکل گمرک شهید رجایی منصوب شد
  • وداع با آخرین شهید انفجار تروریستی کرمان
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • قانون متعهدین به خدمت، منشا مشکلات صنفی دانشجومعلمان / دانشگاه شهیدرجایی خوابگاه متاهلی ندارد