Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا اخوان عبداللهیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل اداره کل راه و شهرسازی اظهار کرد: کمبود اعتبار دستگاه‌های خدمات رسان باعث به تأخیر افتادن خدمات زیربنایی پروژه مسکن مهر شده و با اینکه سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی اعتبارات لازم در این بخش را اختصاص داده‌اند اما هنوز این اعتبارات پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پروژه مسکن مهر که از سال ۱۳۸۶ در خراسان رضوی آغاز شد شامل ۱۱۹ هزار و ۳۹۵ واحد در شهرهای جدید گلبهار و بینالود، شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت و زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: ۱۱ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در این استان در قالب واگذاری به کمیته امداد امام خمینی (ره) و انبوه سازان تعیین تکلیف شد و سال آینده تمرکز این نهاد بر روی اتمام ساخت پنج هزار واحد مسکن مهر دارای متقاضی و ۱۱ هزار واحد مسکن فاقد متقاضی خواهد بود.

وی گفت: تکمیل خدمات زیربنایی و روبنایی پنج هزار واحد مسکن مهر نیز در اولویت سال آینده قرار دارد و از ۱۱ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در این استان، تفاهم نامه برای واگذاری ساخت سه هزار واحد به کمیته امداد و انبوه سازان منعقد شده است.

اخوان عبداللهیان افزود: وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکن برای اقشار کم درآمد در کشور را ابلاغ کرده است که سهم خراسان رضوی از این تعداد ۲۵ هزار واحد برای شهرهای جدید و چهار هزار واحد در حاشیه شهرهاست که مسئولیت ساخت آن برعهده اداره کل راه و شهرسازی است، تعدادی هم سهم بنیاد مسکن استان است.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی تصریح کرد: تلاش داریم در سه ماهه نخست سال آینده ساخت دو هزار و ۲۰۰ واحد مسکن در حاشیه شهر مشهد را به اتمام برسانیم.

کد خبر 4571972

منبع: مهر

کلیدواژه: خراسان رضوی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند

مالکی معاون وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: برای تحقق شعار سال با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی تنها اعتماد به بخش خصوصی و مردم است و در حوزه مسکن با توجه به آنکه باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی ساخته شود می‌توان با اختصاص زمین و پرداخت تسهیلات این موضوع را اجرایی کرد.

به گفته وی، طی سال های گذشته با اختصاص اراضی به متقاضیان توانسته ایم بخش زیادی  از واحدهای نهضت ملی مسکن را به مرحله اجرایی برسانیم و این طرح تا حدود زیادی موفق بوده است.

او می گوید: اجرای طرح‌های واحدهای کوتاه مرتبه و طراحی نقشه ساده برای ساخت می‌تواند انگیزه متقاضیان را برای ورود به این بخش بیشتر کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ساخت ۵۵۰ میلیون تومانی سازندگان بخش خصوصی و سرمایه های آنها و همچنين  مردم را به سمت بازار مسکن هدایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • بذرپاش : امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • بذرپاش: امسال هر ماه افتتاح مسکن داریم
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد کلید خورد
  • تامین مسکن برای مرزبانان هنگ مرزی تایباد خراسان رضوی کلید خورد
  • کلنگ ساخت ۳۲ واحد مسکونی سازمانی در  هنگ مرزی تایباد به زمین خورد
  • تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح ملی مسکن برای نیروهای مسلح و ایثارگران در زنجان 
  • بیش از ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند