Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@01:30:11 GMT

17 واحد بوم گردی در استان مرکزی خدمات نوروزی دارد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۵۷۱

17 واحد بوم گردی در استان مرکزی خدمات نوروزی دارد

سید«حسن حسینی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: واحد های بوم گردی استان در روستاهای شهرستان های اراک، خمین، ساوه، دلیجان، شازند و نراق قرار دارند.
وی اظهار داشت: نرخ اقامت در واحدهای بوم گردی استان براساس بخشنامه سازمان میراث فرهنگی به درجه یک تا سه تقسیم بندی شده که طبق ظرفیت و تامین صبحانه محلی از 250 تا 850 هزار ریال در یک شب اقامت تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: بوم گردی یا اکوتوریسم شاخه ای باارزش از صنعت گردشگری است که بر جذب و اقامت گردشگر در مناطق بومی و روستایی تکیه دارد.
حسینی افزود: مسافران نوروزی علاقه مند به حضور در این اقامتگاه ها در خانه های قدیمی به دور از فضای شهری، از غذاهای سنتی و یا آیین های بومی، محلی و مذهبی و فضای آرام روستا بهره می گیرند.
وی اظهار داشت: میراث فرهنگی استان مرکزی برای تبدیل 36 واحد روستایی به بوم گردی موافقت اولیه را اعلام و 24 درخواست ساخت بوم گردی در استان اعلام وصول شده است.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 10 واحد بوم گردی سال آتی در روستاهای استان به بهره برداری می رسد.
حسینی افزود: 31 اقامتگاه بوم گردی در کمیته برنامه ریزی اقامتگاه های بوم گردی استان مصوب شده که 6 مورد از آن ها در محلات، هزواره، انجدان، تفرش مجوز فعالیت گرفته اند و بقیه درحال اخذ مجوز فعالیت هستند.
وی اظهار داشت: پرداخت یک میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود چهاردرصد از صندوق کارآفرینی امید با بازپرداخت پنج ساله به متقاضیان ایجاد اقامتگاه بوم گردی از جمله مشوق ها و همکاری مجموعه میراث فرهنگی با متقاضیان برای توسعه این بخش گردشگری در استان است.
وی ادامه داد: این میزان تسهیلات با نظر کارشناسی به منظور مرمت، بازسازی، تعمیر و تجهیز اقامتگاه های بوم گردی به متقاضیان پرداخت می شود.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه اقامتگاه های بوم گردی در استان مرکزی 2 سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده است پیش بینی می شود جذب گردشگر در این مراکز چشمگیر باشد.
حسینی افزود: ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و اشتغال پایدار در طرح های ضربتی از شاخص های برنامه ششم توسعه است و در استان مرکزی در مرحله اول در روستای آهو و هزاوه با اختصاص چهار میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیشبرد برنامه بومگردی کلید خورده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت در قلب ایران قرار دارد.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 873 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/6013/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 استان مرکزی صنایع دستی و گردشگری قلب گردشگری مسافران نوروزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • سرپرست گروه پژوهشی هنرهای ملی معرفی شد
  • استقبال گردشگران خارجی از سفر به گیلان
  • تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی اصفهان در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود
  • مدارس متروکه گلستان به اقامتگاه بوم‌گردی تبدیل می شوند
  • «اخلاقی» سرپرست میراث فرهنگی استان سمنان شد
  • روستای هجیج جزو روستا‌های کاندیدای ثبت جهانی
  • مدیرکل جدید میراث فرهنگی استان اصفهان معرفی شد
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند