Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-29@14:24:12 GMT

برنامه‌های بانک مرکزی برای سال ۹۸

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۶۷۹

برنامه‌های بانک مرکزی برای سال ۹۸

همتی در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال جدید اولویت‌های این بانک را برای سال ۹۸ تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال جدید بیان داشت: سال جاری با همه سختی‌های که از سوی بدخواهان این مرز و بوم بر ملت ایران تحمیل شد، درس‌های بسیاری برای سیاستگذاران داشت و امروز که در پایان سال قرار داریم بی‌تردید با کوله‌باری از تجربه و عمل در مقابله با مشکلات، وارد سال جدید می‌شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حقیر مسئولیت بانک مرکزی را در نیمه سال و در اوج فشارهای سخت اقتصادی و تبلیغات روانی دشمن و نوسان شدید بازار ارز به عهده گرفتم. در طی هفت ماهی که در خدمت شما بوده‌ام تلاش کردم تا آنچه در توان دارم بکار گرفته و از مشاورت کلیه صاحبنظران ‌و نیز کارشناسان درون و برون بانک مرکزی کمک بگیرم تا بتوانم در حوزه مسئولیت خود، شرایط باثبات‌تری برای اقتصاد ایران فراهم آورم.

 

 به لطف خداوند ‌متعال و کمک همه دولتمردان و روسای محترم سه قوه، بانک مرکزی در حد توان، ارزش پول ملی را حفظ کرده و اکنون، علیرغم تداوم فشارها، تسلط لازم را بر بازار ارز دارد. ارتباط با همسایگان و دیگر شرکای تجاری برای تسهیل اختصاص ارز صادرات به واردات به سرانجام خوبی رسیده و اکنون بیش از گذشته بانک مرکزی قدرت دخالت در بازار را در جهت اهداف اقتصادی دارد. تورم هرچند تلخکامی‌هایی را در چند ماه اخیر به بار آورده و فشار سنگینی به اقشارکم درآمد و متوسط جامعه وارد ساخته ولی شتاب خود را از دست داده و اثر افزایش نرخ ارز در آن به تدریج تخیله شده است.

 

در ادامه اصلاح نظام بانکی، اقدامات جدی برای صیانت از سپرده‌گذاران ‌و اصلاح ترازنامه بانک‌ها و بهبود خدمات‌رسانی انجام گرفته است که شروع برنامه ادغام پنج بانک در بانک سپه برای ایجاد یک بانک قدرتمند از جمله قدم‌های اولیه آن بوده است. در ادامه، ایجاد بازار متشکل ارزی، راه‌اندازی عملیات بازار باز و ساماندهی به اضافه برداشت بانک‌ها در اولویت برنامه‌های سال آینده است که با عملیاتی کردن آنها، به امید خداوند، بتوانیم تورم را مهار کرده و زمینه را برای رونق اقتصاد و جلوگیری از سوءاستفاده‌ها ایجاد کنیم.

 

من همچنان به حمایت شما مردم عزیز در پیاده‌سازی برنامه‌های پولی ‌و ارزی امید دارم. از کلیه دولتمردان، سران قوا و خصوصاً مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم و خواستار ادامه کمک‌ها و حمایت‌هایشان هستم.

 

از تمامی همکاران عزیزم در بانک مرکزی که علیرغم سختی‌ها، در خط مقدم جنگ اقتصادی تلاش می کنند، سپاسگزارم. همکاران بانکی من بی‌گمان بازوان پرتوان اصلاحات پولی و مالی هستند و سال آینده نیز همچنان کمک و یاری آنها بی تردید امید به فایق آمدن بر مشکلات را بیشتر خواهد کرد. به نوبه خود، از اعتماد تک تک مردم به خود و بانک مرکزی تشکر می‌کنم و سالی همراه باشادی و موفقیت را برای همه مردم عزیز از خداوند متعال خواستارم./               

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: چهارشنبه سوری دیدار با مراجع خبرگزاری شبستان شبستان ایام نوروز مراجع شهرستان آران و بیدگل آران و بیدگل بازار مراجع و علماء سال ۹۸ اولویت همتی بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی

امتداد - رحمان سعادت گفت: در صورت تداوم سیاست تثبیت اقتصادی شاهد کلید خوردن جهش تولید به دلیل اعتماد مردم به مدیریت اقتصاد خواهیم بود.

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ، رحمان سعادت اقتصاددان و عضو هیئت علمی دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایبِنا در خصوص عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ و حرکت دادن اقتصاد ایران به سمت ثبات اقتصادی گفت: در این موضوع شکی نیست که عملکرد بانک مرکزی در یک سال گذشته نسبت به دوره قبلی مطلوب‌تر و در راستای تحقق اهداف بانک مرکزی و کاهش نرخ تورم بوده است.

وی دراین باره یادآور شد: بی شک در صورت عدم تغییر رئیس بانک مرکزی با نرخ‌های بالاتری از نرخ ارز امروزی مواجه بودیم چرا که متاسفانه رئیس پیشین بانک مرکزی قادر به اشراف بر بازار ارز و به تبع آن انجام راهکار‌های لازم در کنترل نسبی نرخ ارز نبود.
وی در این باره یادآور شد: هر چند در حال حاضر نیز تا رسیدن به نرخ واقعی ارز فاصله داریم، اما در خصوص سنجش عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲ واقعیت این است که عملکرد مثبت بوده به این خاطر که ثبات در نرخ ارز در بلند مدت موضوع مهمی است که بانک مرکزی از پس آن برآمد.
وی در این باره یادآور شد: در صورتی که بانک مرکزی بتواند سیاست تثبیت نرخ ارز را تا تابستان ۱۴۰۳ بر همین منوال مدیریت کند قطعا کار بسیار ارزشمندی انجام داده و قدم بسیار بلندی در راستای تثبیت اقتصادی برداشته است.
رحمان سعادت استاد اقتصاد ادامه داد: متاسفانه تورم و نوسانات نرخ ارز بیماری‌هایی در اقتصاد ایران به شمار می‌روند که محصول یکی دو سال گذشته نیست، بلکه به دلیل بی تدبیری‌های بلند مدت در اقتصاد ایران ماندگار شده اند.
کارشناس و تحلیلگر اقتصادی معتقد است: حرکت دادن اقتصاد به سمت رشد با سیاست گذاری‌های صحیح در راستای تحقق شعار سال نو «جهش تولید با مشارکت مردم» امر مهمی است که منجر به کاهش نوسانات اقتصادی و ارزی می‌شود و زمینه ساز اعتماد مردم به دولت و سیاست‌گذاری‌هایی می‌شود که در زمینه تولید است.

 

  برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • این زن چگونه ناجی روسیه و پوتین شد؟
  • افزایش بدهی‌های آلمان به ۲ هزار و ۶۲۰ میلیارد یورو
  • سوئیفت و راه‌اندازی پلتفرم جدید برای ارز دیجیتال بانک‌های مرکزی
  • تورم انگلیس ماندگار است؟
  • نرخ جدید سود سپرده های بانکی در سال جاری + جزئیات
  • دیپلماسی ارزی فرزین بی سابقه بود
  • ارزیابی ۱۱۵ چهره اقتصادی از عملکرد بانک مرکزی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ارزش پول افغانی در سال ۱۴۰۲
  • جزییات وام ازدواج ۱۴۰۳؛ پرداخت فقط با یک ضامن!
  • تحقق جهش تولید با تداوم سیاست تثبیت اقتصادی