Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-20@02:45:45 GMT

افزایش حقوق و مزایای کارگران در سال ۹۸؛ حدود ۴۷ درصد

تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۳۱۶۵۶۹۸

افزایش حقوق و مزایای کارگران در سال ۹۸؛ حدود ۴۷ درصد


فرارو- حداقل حقوق کارگران بالاخره در ساعات پایانی شب گذشته تعیین شد و پایه حقوق کارگران در سال ۹۸ با افزایش ۳۶.۱ درصدی به یک میلیون و ۵۱۷ هزار تومان رسید. نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی ۱۳ ساعته که از عصر دیروز آغاز شد و تا صبح امروز ادامه داشت، تصمیم به افزایش ۴۰۳ هزار تومانی حقوق کارگران در سال ۹۸ گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این افزایش حقوق در سال‌های گذشته بی‌سابقه است. یکی از دلایل آن هم این است که برای اولین بار در سال ۹۸ پایه حداقلی بگیران و سایر سطوح مزدی به شکل متفاوتی افزایش حقوق گرفتند. طوری که افزایش حقوق برای کارگرانی که بیشتر از حداقلی‌بگیر‌ها حقوق دریافت می‌کنند، برابر با ۱۳ درصد به علاوه ۲۶۱ هزار تومان خواهد بود.
بر این اساس حق اولاد یک فرزند که معادل ۱۰ درصد پایه حقوق ماهانه است، به ۱۵۲ هزار تومان رسید و حق اولاد دو فرزند که معادل ۲۰ درصد حقوق ماهانه است، ۳۰۳ هزار تومان اعلام شد. علاوه بر این در سال ۹۸ حق مسکن کارگران از ۴۰ هزار تومان به ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافته و بن کارگری یا همان حق خوار و بار از ۱۰۰ هزار تومان به ۱۹۰ هزار تومان رسیده است. همچنین پایه سنواتی برای آن‌هایی که بیش از یک سال در یک کارگاه مشغول به کار باشند، در سال ۹۸ برابر با ۷۰ هزار تومان خواهد بود.
به گزارش سرویس راهنمای خرید فرارو، افزایش مزایا در کنار پایه حقوق باعث شده دریافتی کارگران در سال ۹۸ خیلی بیشتر از آنچه که تصور می‌شود افزایش پیدا کند. طوری که اگر یک کارگر با دو فرزند را که بیش از یک سال در یک کارگاه مشغول به کار است را در نظر بگیریم، مجموع دریافتی حقوق و مزایای این کارگر در سال ۹۸ دو میلیون و ۱۸۰ هزار تومان خواهد بود. در حالی که این رقم در سال ۹۷ به حدود یک میلیون و ۴۸۷ هزار تومان می‌رسید. این یعنی دریافتی کارگران در سال ۹۸ حدود ۴۷ درصد افزایش یافته است. پیش از این، سال ۹۳ رکورددار افزایش حقوق کارگران بود. چراکه در این سال حقوق و مزایای حداقلی‌بگیران ۲۷ درصد افزایش یافت، اما حالا سال ۹۸ با افزایش حقوق ۴۷ درصدی بیشترین افزایش حقوق سالانه را نصیب کارگران کرده است.
تغییرات حقوق و مزایای کارگران در هفت سال اخیر مطابق جدول زیر است: (برای مشاهده در اندازه بزرگ‌تر روی عکس کلیک کنید)

منبع: فرارو

کلیدواژه: کارگران حقوق دستمزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۱۶۵۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار

روز بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters هر سال در سومین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود تا آگاهی و بحث عمومی در مورد جوانان بی‌خانمان افزایش یابد تا بتوان راه‌حل‌های پایدار و مبتکرانه‌ای برای حمایت از نیازها و رویاهای آنها ارائه داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات نشان داده است که بی‌ثباتی در خانواده‌، جوانان را مجبور به ترک منزل قبل از بزرگسالی می‌کند. تجارب خانوادگی مانند کودک‌آزاری، بی‌توجهی، خشونت خانگی، مصرف مواد توسط والدین یا درگیری خانوادگی می‌تواند منجر به بی‌خانمانی جوانان شود. ۹۰ درصد از جوانانی که به پناهگاه‌ها دسترسی دارند اظهار می‌کنند که در خانه با مشکلاتی مانند دعوای مداوم مواجه بوده‌اند. در کل بی‌خانمانی مشکلی است که اگر برای جوانان حل نشود، تبدیل به مشکل کلی جمعیت کارتن‌خواب می‌شود.

روز بی خانمانی جوانان ۲۰۲۴

روز بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters هر سال در سومین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود تا آگاهی و بحث عمومی در مورد جوانان بی‌خانمان افزایش یابد تا بتوان راه‌حل‌های پایدار و مبتکرانه‌ای برای حمایت از نیازها و رویاهای آنها ارائه داد.

جمعیت‌های خاصی از جوانان با خطر بیشتری برای بی‌خانمانی روبرو هستند که شامل موارد زیر است:

جوانان سیاه پوست نسبت به همسالان سفیدپوست خود با ۸۳ درصد افزایش خطر مواجه هستند. جوانان اسپانیایی تبار با ۳۳ درصد افزایش خطر روبه‌رو هستند. جوانانی که تجربیاتی از سرپرستی، بازداشت یا زندان دارند. جوانانی که دبیرستان را تمام نکرده‌اند، ۳.۵ برابر بیشتر از همسالانی که دیپلم دبیرستان را دریافت کرده‌اند، در معرض بی خانمانی هستند.

آمار بی خانمانی در کشورهای جهان نیجریه و هند دو کشوری هستند که بیشترین جمعیت بی‌خانمان را دارند. در سال ۲۰۲۴، نیجریه با ۲۵ میلیون در رتبه اول و هند با ۱۸ میلیون بی‌خانمان در رتبه دوم قرار دارند. حدود ۱۵۰ میلیون نفر یا دو درصد از جمعیت جهان به طور کلی بی‌خانمان هستند. حدود ۱.۶ میلیارد نفر یا بیش از ۲۰ درصد از جمعیت جهان فاقد مسکن کافی هستند. تقریباً ۲۳۵ هزار کانادایی به طور سالانه بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند. ۳.۲ درصد از جمعیت فیلیپین بی‌خانمان هستند. در استرالیا، حدود ۱۲۰ هزار نفر در هر شب بی‌خانمان هستند. نزدیک به ۶۰ درصد از افراد بی خانمان در آفریقای جنوبی در زاغه زندگی می‌کنند.

در ژاپن تقریباً پنج هزار نفر بی خانمان هستند. در یک شب در هند، بیش از ۱.۷۷ میلیون نفر بی‌خانمان وجود دارد. حدود ۳۰ درصد از جمعیت بی‌خانمان جهان در اروپا زندگی می‌کنند. برزیل بیش از ۲۰۰ هزار بی‌خانمان دارد. در چین حدود ۲.۶ میلیون نفر بی‌خانمان محسوب می‌شوند. در آلمان، تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ بی‌خانمان بوده‌اند. شورای ملی ارزیابی سیاست توسعه اجتماعی مکزیک گزارش می‌دهد که ۵۵.۳ میلیون نفر یا تقریباً ۴۶.۲ درصد از جمعیت در فقر زندگی می‌کنند. آمار سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که فرانسه و کره‌جنوبی به ترتیب ۳۳۰ هزار و هشت هزار بی‌خانمان در معیار یک شب را دارند.

کد خبر 745336

دیگر خبرها

  • جزئیات افزایش چشمگیر حقوق بازنشستگان با احکام جدید
  • معیارهای جدید محاسبه و پرداخت حقوق کارگران اعلام شد/ اولین مزد ۱۴۰۳ کارگران چقدر است؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها متناسب نیست؟
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • احتمال تغییر در رقم دستمزد ۱۴۰۳ کارگران قوت گرفت؟/ اعلام جزییات
  • حقوق بازنشستگان با چه فرمولی افزایش یافت ؟
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • جدول واریز و اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی فروردین ۱۴۰۳
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار